یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین زبان‌ها در دنیا، بعد از زبان انگلیسی، زبان اسپانیایی است. زبانی که بیش از پانصد میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. به همین دلیل، آموزش زبان اسپانیایی در دنیا طرف‌داران ویژه‌ای دارد. بیش از ۷۰ درصد آمریکای جنوبی به دلیل برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند: گاوبازی‌ها و موسیقی به این زبان صحبت می‌کنند.

اسپانیایی، زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور دنیا بوده است. آموزش زبان اسپانیایی به دلیل کاربرد فراوان آن در دنیا، در ایران نیز طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه، چند نکته از آموزش زبان اسپانیایی را دوره خواهیم کرد.

ویژگی‌های زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی از خانواده‌ی زبان‌های غربی رومی‌تبار و هم‌خانواده‌ی زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی است. زبان اسپانیایی جزو زبان‌هایی است که کلمات فراوانی از زبان‌های لاتین و یونانی را وام گرفته و تا مدت‌ها زیر فشار زبان عربی بوده است. این زبان، زبان مادری بیش از چهارصد میلیون نفر از سراسر دنیا است. هم‌چنین جمعیتی در حدود صد میلیون نفر به عنوان زبان دوم خود، زبان اسپانیایی را فرا می‌گیرند.

این زبان بعد از زبان چینی، بیش‌ترین گویش را در میان زبان‌های زنده دنیا دارد. سه کشور بزرگ دنیا یعنی مکزیک، ایالات متحده‌ی آمریکا و کلمبیا، بیش‌ترین اسپانیایی‌زبان را در خود جای داده‌اند. زبان رسمی کشورهایی از جمله کشورهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا و بخش‌هایی از اروپا زبان رسمی آن‌ها اسپانیایی بوده است. از نکات قابل توجه درباره‌ی زبان اسپانیایی می‌توان به این قضیه اشاره کرد که زبان اسپانیایی یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا است. بنابراین فراگیری این زبان می‌تواند برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی و سیاسی مناسب در این کشور کمک کند. 

آشنایی با کشور اسپانیا

در ابتدا و قبل از ورود به بحث آموزش زبان اسپانیایی، بیایید تا درباره‌ی کشور اسپانیا، اطلاعاتی داشته باشیم. مادرید پایتخت کشور اسپانیا، یکی از کشورهای اروپای غربی است. جمعیت این کشور بیش از ۵۰ میلیون نفر است. این کشور یکی از اعضای اصلی اتحادیه‌ی اروپا است. زبان رسمی این کشور زبان اسپانیایی است . اسپانیا پنجمین اقتصاد برتر اروپا و چهاردهمین اقتصاد بزرگ در دنیا است. یکی از تولیدات مهم و ارزش‌مند این کشور زیتون است. نکات مهمی که زندگی در اسپانیا دارد عبارت است از:

آب و هوای اسپانیا

این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارای آب و هوایی خوب است. آب و هوای اسپانیا گرم است که به دلیل تابش خورشید در این منطقه، کشاورزی و گردش‌گری رونق فراوان دارد. زندگی در این کشور، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. قیمت محصولات غذایی، میوه‌جات و فروشگاه‌ها در این کشور بسیار ارزان‌تر است. حتی در بعضی از مواقع می‌توان گفت که قیمت‌ها در این کشور، نصف قیمت محصولات در انگلستان و یا دیگر کشورهای اسکاندیناوی است.

زندگی در اسپانیا

در این کشور، محصولات کشاورزی تازه و با کیفیت در بازارهای محلی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. ارزش پول در اسپانیا  نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است. این کشور برای سال‌خوردگان و بازنشستگان یک کشور رویایی است. زیرا قیمت‌ها مناسبند و افراد می‌توانند زندگی راحتی داشته باشند.

اسپانیا بیش از هشت هزار کیلومتر ساحل دارد که می‌تواند برای گردش‌گران و توریست‌ها مکان مناسبی برای گردش و تفریح باشد. اسپانیا دارای کهن‌ترین رستوران جهان به نام بوتین است که در سال ۱۷۲۵ میلادی تاسیس شده است. به همین دلیل سالانه بیش از هشتاد میلیون نفر گردش‌گر را به خود جذب می‌کند. نکته‌ی جالب در این کشور این است که هر فرد دارای ۲ اسم فامیلی است. نام‌هایی که یکی از آن‌ها را از طرف مادر و دیگری ا از طرف پدر دریافت می کند. نماد رسمی این کشور، گاو نر است و مسابقات گاوبازی طرف‌داران ویژه‌ای دارد.

چرا باید زبان اسپانیایی را آموخت؟

زبان اسپانیایی، دومین زبان مهم در جهان است. با دانستن و آموختن زبان اسپانیایی می‌توان به جهانی از کتاب و فیلم و داستان‌ها که نماینده‌ی فرهنگ زبان اسپانیایی هستنند، دسترسی داشت. افرادی مانند پیکاسو و سروانتس؛ که با دانستن زبان اسپانیایی می‌توانید با این افراد به درستی آشنا شوید و آثار آنها را بدون هیچ گونه واسطه‌ای مطالعه کنید. دانستن زبان اسپانیایی می‌تواند برای شما موقعیت شغلی مناسبی را نیز در کشورهای اسپانیایی زبان پدید آورد. به‌طوری که شرکت‌های آمریکایی، بیش‌تر ترجیح می‌دهند با افرادی کار کنند که به زبان اسپانیایی تسلط دارند.

به همین دلایل می‌توان گفت که آموزش زبان اسپانیایی در دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای آموزش زبان اسپانیایی، باید به برخی از راهنمایی‌ها توجه نماییم تا بهتر بتوانیم این زبان را یاد بگیریم. در ادامه چند نکته درباره‌ی آموزش زبان اسپانیایی را مطرح می‌کنیم.

بهترین منابع آموزش زبان اسپانیایی

در این بخش، چندین منبع مهم را برای آموزش زبان اسپانیایی معرفی می‌کنیم. این منابع آموزشی می‌تواند شامل کتاب‌های یادگیری زبان اسپانیایی، فیلم‌های آموزشی و حتی سایت‌های مختلف آموزشی باشد.

کتاب Dele

این کتاب یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های آموزش زبان اسپانیایی برای آمادگی جهت آزمون زبان اسپانیایی یا همان Dele است که طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کتاب به شما جهت آمادگی برای آزمون بین المللی دله کمک می‌کند و گام‌ها و تمرین‌های موثر برای آموزش زبان اسپانیایی را به طور کامل به شما معرفی و آموزش می‌دهد. این کتاب دارای محیطی جذاب و زیبا است که در حین استفاده از آن دچار خستگی نمی‌شوید.

کتاب uso

یکی دیگر از کتاب‌های آموزش زبان اسپانیایی کتاب Uso است. این کتاب دارای یکی از موفق‌ترین متدهای آموزشی دستور زبان اسپانیایی است. uso برای پاسخ به پرسش‌های گرامری و دستوری نیز بسیار مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به داشتن مثال‌ها و نمونه‌های فراوان در جهت یادگیری بهتر مثال‌های درست و کاربردی و بیان اشتباهات رایج در یادگیری زبان اسپانیایی اشاره کرد.

کتاب Prisma

از دیگر منابع مهم آموزش زبان اسپانیایی می‌توان به کتاب Prisma اشاره کرد. این کتاب دارای جدیدترین متدهای طراحی شده توسط موسسه‌ی Edinumen اسپانیا است. مجموعه‌ای که شامل یک کتاب اصلی، کتاب کار و CD برای فایل‌های صوتی کتاب است. با خواندن این کتاب، هیچ‌گونه احساس خستگی و یا کلافگی نخواهید کرد. در این کتاب، دستور، واژگان و مکالمه با درس‌های جذاب به شما تدریس خواهد شد و هم‌چنین با بسیاری از ویژگی‌های فرهنگی زبان اسپانیایی و آداب و رسوم آن آشنا خواهید شد.

چه‌گونه زبان اسپانیایی را -به صورت موثر- آموزش ببینیم؟

تا این‌جای کار با منابع آموزش زبان اسپانیایی آشنا شده‍اید. حال می‌خواهیم بدانیم که با داشتن منابع آموزش زبان اسپانیایی چه‌گونه می‌توان این زبان را به طور موثر آموزش دید و آن را بهتر آموخت. در ادامه بهترین روش‌ها و شیوه‌های آموزش زبان اسپانیایی را معرفی می‌کنیم. از راهکارهایی که برای آموزش زبان اسپانیایی در برخی از سایت‌ها و محیط‌های آموزشی ارائه شده است، می‌توان به موارد زیر که از پرکاربردترین‌ها هستند اشاره کرد.

مراحل اولیه

-در ابتدای آموزش زبان اسپانیایی بهتر است که برای خود یک آموزگار یا معلم اینترنتی پیدا کنید و با او حداقل در طول هفته، یک‌بار به تمرین زبان اسپانیایی بپردازید. وقتی اشکالات و سوالات خود را درباره‌ی یادگیری زبان اسپانیایی با او در جریان بگذارید، بهتر می‌توانید این زبان را آموزش ببینید.

-در وهله‌ی بعدی که متوجه شده‌اید کمی این زبان را یاد گرفته‌اید و با آن آشنایی پیدا کرده‌اید، برای آموزش زبان اسپانیایی از نوع با کیفیت‌تر، بهتر است از طریق ارتباط تصویری با افراد اسپانیایی‌زبان ارتباط برقرار کنید و خود را در محیط اصلی این زبان قرار دهید تا ایرادات خود را بهتر متوجه شوید.

-از فلش کارت‌های اینترنتی برای یادآوری لغات استفاده کنید. در این فلش کارت‌ها به دلیل تکرار زیاد لغات باعث یادآوری لغات برای شما می‌شود و این‌گونه بهتر می‌توانید لغات بسیاری را یاد بگیرید و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

مراحل ثانویه

-از دیگر روش‌های آموزش زبان اسپانیایی می‌توان گوش دادن با پادکست های اسپانیایی باشد. این گونه پادکست‌ها به موضوعات مختلفی در دنیا می‌پردازند و از این طریق شما می‌توانید تعداد موضوعات بیش‌تری را هم‌راه با لغات متفاوت یاد بگیرید. علاوه بر آن با تلفظ صحیح کلمات بیشتری آشنا می‌شوید.

– در مرحله‌ی بعدی می‌توانید به کتاب‌های اسپانیایی مراجعه کنید. از این طریق شما می‌توانید دایره‌ی لغات زبان اسپانیایی خود را افزایش دهید و با قواعد دستوری این زبان نیز بهتر آشنا شوید.

– بعد از تمام این کارها یکی دیگر از روش‌های یادگیری، نوشتن به زبان اسپانیایی است. شما با نوشتن، به لغات و کلمات و حروف الفبای این زبان نیز آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید.

پایه‌های زبان اسپانیایی

برای یادگیری بهتر زبان اسپانیایی بهتر است پایه‌های آموزشی آن را با استفاده از روش‌های نوین و سرگرم‌کننده یاد بگیرید. برای این کار حتی اگر توانایی خرید کتاب‌های آموزشی را نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از تکنولوژی و و برنامه‌های به روز اندروید مانند Memrise، Babel، Duolingo به آموزش زبان اسپانیایی بپردازید و این زبان را یاد بگیرید. برای یادگیری زبان اسپانیایی، باید ابتدا با واژگان این زبان آشنا شوید. در ابتدا بهتر است با واژگانی شروع کنید که به موضوع و عناوین آن علاقه‌مند هستید. این‌گونه از یادگیری زبان کلافه و خسته نمی‌شوید و برای یادگیری هیجان بیشتری دارید. 

بعد از یادگیری واژگان ضروری و مهم، شروع به یادگیری دستور و قواعد زبان کنید. یاد بگیرید که زمان‌ها در زبان اسپانیایی چه‌گونه هستند. صرف فعل‌ها را بیاموزید و تمرین کنید. بعد از این مرحله باید بر روی قدرت شنیداری خود تمرین کنید که برای این کار هم بهتر است با دیدن فیلم‌های آموزشی و یا حتی فیلم و سریال و انیمیشن به زبان اسپانیایی شروع کنید تا نیروی شنیداری شما به زبان اسپانیایی عادت کند. برای مهارت گفتاری نیز بهتر است با یک اسپانیایی‌زبان تمرین کنید. از این طریق می‌توانید اشکالات گفتاری خود را نیز بهتر رفع و رجوع نمایید.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در بخش‌های بالا گفته شد، دومین زبان مهم جهان که به وسیله‌ی آن موسیقی، کتاب‌ها و فیلم‌های بسیاری تولید شده اند، زبان اسپانیایی است که در دنیا به واسطه‌ی کشورهای اسپانیایی‌زبان که وجود دارند، طرف‌داران بسیاری را به خود جلب کرده است. این زبان به عنوان زبان کارآفرین در کشورهای آمریکایی بوده است، زبانی که با دانستن آن می‌توانید با بسیاری از کشورهای اسپانیایی‌زبان و پیش‌رفته‌ی دنیا ارتباط برقرار کنید و برای سفر به این کشورها مشکلی نداشته باشید. این زبان به عنوان زبان اصلی برای تجارت و کار در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار می گیرد که دانستن و یادگیری آن خالی از لطف نیست و می‌تواند به پیش‌رفت شما کمک بسیاری کند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: