از جمله مسائلی که والدین و دانش آموزان و حتی معلمین مدارس با آن روبرو هستند انتخاب کتاب کمک درسی مناسب جهت دانش آموزان می باشد در ادامه مطالب در این رابطه مطالبی عنوان می شود که می تواند شما را درباره کتاب کار علوم اول دبستان راهنمایی کند.

تحلیل کتاب کار علوم اول دبستان خیلی سبز، گاج، نشر الگو

سه نمونه از کتاب های خوب در زمینه علوم اول دبستان کتاب های خیلی سبز، گاج و نشر الگو هستند که آن ها را مرور و بررسی می کنیم. این کتاب ها مانند هر کتاب کمک درسی دیگر نکات مثبت و منفی دارند که برای این که شما را با آن ها بیشتر آشنا کنیم در ادامه چند مورد از این نکات مثبت و منفی را ذکر خواهیم کرد.

تحلیل کتاب کار علوم اول دبستان خیلی سبز:

کتاب کار علوم اول دبستان خیلی سبز، راهنمای بسیار خوبی برای دانش آموزان است. به خصوص دانش آموزانی که در درس ضعیف هستند و مشکل دارند می توانند با کمک این کتاب مشکلات خود را برطرف کنند. کتاب کار علوم اول دبستان تألیف مهرناز رمضان زاده و مهرناز صادقی است. این کتاب در چهارده فصل تدوین شده است.

اولین نکته مثبت این کتاب این است که هر درس تمرین هایی تمام رنگی دارد و در پایان هر درس دو آیتم قرار داده شده است: با انجام این تمرین ها امکان ارزیابی کار دانش آموز توسط معلم وجود دارد. یعنی معلم می تواند کار دانش آموز را تجزیه و تحلیل کند و میزان پیشرفت او را بفهمد. دومین نکته این است که معلم باید قادر باشد حس دانش آموز را نسبت به آن درس بفهمد. درک احساس دانش آموز نسبت به درس مورد نظر از طریق سه شکلک نمایش داده می شود. امتیاز دیگر این کتاب که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که در پایان این کتاب مانند دیگر کتاب های اول دبستان خیلی سبز دو صفحه از برچسب هایی که برای برخی تمرین ها در کتاب لازم است وجود دارد که دانش آموزان را تشویق می کند تمرین ها را انجام دهند و انگیزه آن ها را برای انجام تمرین ها بالا می برد.  موضوع دیگر ظاهر کتاب است. جلد کتاب زیبا و جذاب طراحی شده است و جمله جالبی نیز پشت جلد آن نوشته شده است. « اگه درختا وای فای تولید می کردن ما اونا رو همه جا می کاشتیم ولی حیف که درختا فقط اکسیژن تولید می کنن» واقعا این جمله طنز لبخند را بر لب ها می نشاند.

کار علوم اول ابتدایی خیلی سبز

کار علوم اول ابتدایی خیلی سبز

نویسنده : گلزار فرهادی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۱۲۷,۲۰۰۱۵۹,۰۰۰ تومان

و اما نقاط منفی این کتاب این است که آزمون های ارزیابی برای دانش آموزان ندارد. البته اگر کتاب آزمون هایی برای سنجش دانش آموز داشت، هر دانش آموز بهتر می توانست خود را محک بزند.

تحلیل کتاب علوم یک نشر الگو:

فریبا رئیسی و مژگان سمنانی مولفین کتاب کار علوم اول دبستان الگو هستند. این کتاب در ۱۲۰ صفحه و ۱۴ درس تألیف شده است. از نقاط مثبت این کتاب، طراحی جلد زیبای آن است. نام این سری کتاب ها مدرسه ی غول ها می باشد.دومین ویژگی این کتاب ها این است که طراحی تمرین ها بسیار زیباست. نمادهایی که در هر تمرین مشخص شده مشخص می کند دانش آموز چه کاری را باید انجام دهد و در این صورت دانش آموز می تواند بدون حضور والدین تمرین های خود را انجام دهد. امکان ارزیابی دانش آموز توسط معلم در انتهای هر درس وجود دارد.

سوم این که در انتهای تمرین باکسی وجود دارد که با کمک آن دانش آموزان ارزیابی می شوند و سطح هر دانش آموز مشخص می شود. در انتهای این کتاب همانند کتاب های خیلی سبز، برچسب هایی برای تعدادی از تمرین های داخل کتاب قرار دارد.

اما نکات منفی که در این کتاب ها وجود دارد به شرح زیر است: این کتاب، آزمون کلی و جامع برای امتحان پایان ترم دانش آموز ندارد تا به وسیله آن دانش آموز خود را برای آزمون پایان ترم محک بزند. دوران امتحانات پایان ترم دوره بسیار مهمی برای دانش آموزان و والدین آن ها است. نداشتن آزمون پایان ترم برای این کتاب نقطه ضعف اساسی است.

تحلیل کتاب کار علوم اول دبستان گاج

مولف این کتاب نادره معدنی است و در این کتاب در انتهای اغلب صفحات سوالاتی مطرح شده که پاسخ ندارد و دانش آموز خود، باید به آن ها پاسخ دهد. در اواسط کتاب صفحه ای از برچسب های طلایی قرار دارد جهت تشویق، توسط معلم یا والدین می باشد.

طراحی جلد این کتاب ها اصلا جذابیت ندارد تا حدی که حتی برای بزرگسالان نیز جذاب و زیبا نیست چه برسد به کودکان. و این مورد، نقطه ی منفی این کتاب است. این کتاب ۱۲۴ صفحه است و در قطع رحلی به چاپ رسیده است.

دسته بندی شده در: