تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی جزو یکی از چهار بخش مهارت استفاده از زبان انگلیسی می‌ باشد. این ویژگی باعث می‌ شود تا ما برای برقراری ارتباط‌ های متنی، همینطور استفاده از مقالات انگلیسی زبان و ساخت جملات محاوره‌ ای و تحلیل آنها مهارت کسب کنیم. در واقع کسانی که بتوانند خوب بنویسند، می‌ توانند راحت تر مهارت‌ صحبت کردن را فرا بگیرند و حتی راحت تر، مکالمات انگلیسی را بشنوند و درک کنند.

نوشتن، تنها راه تقویت مهارت writing زبان انگلیسی

مهارت writing در انگلیسی، یکی از چهار بخش «speaking»، «reading»، «listening» و «writing» می‌باشد. مجموعه‌ این چهار مهارت می تواند به ما در ایجاد ارتباط کامل با زبان انگلیسی کمک کند. در این بین تقویت نویسندگی در زبان انگلیسی می تواند به ما در یادگیری جنبه‌های گرامری زبان انگلیسی کمک کند. نکته‌ مهم دیگری که مطمئنا با آن درگیر خواهید شد این است که در اوایل کار متوجه خواهید شد که کلمات زیادی می توانند در جملات شما به کار روند و اگر به هنر نوشتن متن انگلیسی مسلط نباشید، زمان زیادی را باید صرف تحقیق در مورد پیدا کردن کلمه‌ مناسب برای جملات خود کنید. به طور مثال: ما در زبان فارسی زمانی که می خواهیم برای دیگران از ترک کردن خانه توسط شخصی خبر دهیم از جمله‌ «او خانه را ترک کرد» استفاده می کنیم؛ حال اگر بخواهیم آن شخص را در حال ترک کردن خانه برای همیشه نیز در نظر بگیریم باز هم معمولا از همان جمله قبلی استفاده می کنیم. اما در زمانی که در حال یادگیری مهارت نویسندگی در زبان انگلیسی هستید، متوجه خواهید شد که در حالت اول باید از فعل «leave» و در حالت دوم از فعل «abandon» استفاده کنید.

به طور کلی زمانی می توان گفت که مهارت نوشتن در زبان انگلیسی را کسب کرده‌اید که درون جملات متنی از لحاظ نگارش و گرامر ضعیف نباشد، عبارات مستقیما از فارسی به انگلیسی ترجمه نشده باشند (چرا که موجب زیاد شدن و حتی نامفهوم بودن در فرهنگ انگلیسی می‌ شود) و در نهایت از کلمات مناسب و مفهومی در فرهنگ لغت انگلیسی استفاده شود. برای کسب مهارت در نوشتن انگلیسی راه زیادی به عنوان فرد مبتدی در پیش دارید و تنها راه آن تمرین نوشتن است، با این حال دو نکته وجود دارد: اول اینکه تمرین نوشتن برای شما جذاب خواهد بود و دوم اینکه این جذابیت را می‌ توان تا حد زیادی با رعایت چند نکته‌ پایین افزایش داد.

فواید نوشتن برای تقویت سایر مهارت‌ های زبان انگلیسی

اگر قبل از پرداختن به راهکارهای تقویت نوشتن زبان انگلیسی، از فواید آن مطلع باشید مطمئنا انگیزه‌ بیشتری برای یادگیری این مهارت خواهید داشت. به طور کلی در جوامع آموزشی امروزی، تمرکز بر روی مهارت گوش کردن و صحبت کردن است؛ در حالی که مهارت نوشتن نیز یکی از پایه‌ های دو مهارت گفته شده می‌ باشد. از فواید کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اگر نتوانید بنویسید، نمی توانید در ذهن نیز جمله بندی مناسبی داشته باشید؛ در نتیجه درک شما از صحبت دیگران پایین می آید و کیفیت کلمات شما نیز پایین می‌ آید.
  2. نوشتن آموزه‌ های خود بر روی کاغذ می تواند به شما در به خاطر سپردن آنها کمک کند.
  3. نوشتن کلماتی که دوست دارید به زبان بیاورید، می تواند تمرین خوبی در ادای کلمات در زبان باشد.
  4. نوشتن می تواند به شما این قدرت را بدهد که رازها و افکار درونی خود را بدون نگرانی بر روی کاغذ بیاورید و از لو رفتن آنها دلهره نداشته باشید.

هر داستانی که می‌ توانید، بنویسید

نوشتن یک داستان انگلیسی برای تقویت آموزه‌های جدید، یک راهکار خوب برای مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می‌ باشد. ابتدا کافیست که لیستی از کلماتی که به تازگی یاد گرفته‌اید را آماده کنید. سپس سعی کنید داستانی بامزه با کمک کلمات داخل لیست بنویسید زیرا مسائلی که شادتر هستند در ذهن شما ماندگاری بیشتری دارند. این روش باعث می‌ شود تا بهتر بتوانید با کاربرد کلمات در محاورات آشنا شوید. بهتر است وبلاگ یا صفحه‌ اجتماعی مخصوص به جملات نیز آماده کنید تا آنها را در دسترس افرادی که می‌ توانند به شما کنند، قرار دهید. ثبت بازخورد توسط دیگران به شما کمک می‌ کند تا از ایرادات احتمالی جملات خود مطلع شوید یا به ادامه‌ این روند تشویق شوید.

برای هر چیزی که می بینید توضیح بنویسید.

برای شروع می‌ توانید از مجلات استفاده کنید. سعی کنید تصاویر را با خلاقیت توصیف کنید؛ تصور کنید در آنجا هستید و می‌ توانید تمام اطراف آن صحنه را از نزدیک لمس کنید. توصیف کردن یک تصویر به شیوه‌ دلخواه شما باعث می‌ شود تا جملات بداهه و خلاقانه‌ زیادی را حول یک موضوع بیان کنید. با این روش یاد می گیرید تا در هنگام صحبت با دیگران یا نوشتن یک مقاله شخصی، از احساسات خود بگویید و واژگان توصیفی زیادی را فراگیری کنید. این روش یکی از اعجاب انگیزترین راه‌ حل‌ ها برای یادگیری مهارت writing در انگلیسی و بهبود مهارت speaking شما خواهد بود.

خلاصه نویسی کنید

خلاصه نویسی کردن یکی از عامیانه ترین روش‌ها برای کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می‌ باشد. خیلی از کسانی که به مهارت نوشتن در زبان انگلیسی مسلط شده‌ اند با روش خلاصه نویسی مقالات یا متون داستانی که خوانده‌ اند، فیلم‌ هایی که تماشا کرده‌ اند یا کتاب‌ های صوتی که شنیده‌ اند، به مهارت نوشتن در زبان انگلیسی دست پیدا کرده‌ اند. این روش زمانی که برای خلاصه نویسی هر چیزی جز متن به کار رود می‌ تواند علاوه بر کمک به مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، به مهارت شنیداری شما نیز کمک کند.

با خود بر روی کاغذ کلنجار بروید

تا حالا در درون خود با خود سر موضوع خاصی کلنجار رفته اید؟ حتما این کار را کرده اید؛ بسیار خب، بهتر است از این به بعد درگیری‌ های درونی خود را با زبان انگلیسی بر روی کاغذ بیاورید. همانطور که اشاره کردیم، نگران لو رفتن افکار خود نباشید! در این روش‌ شما با «opposite» یا همان «antonym»های هر کلمه آشنا می‌شوید. به طور مثال: برای کلمه‌ «Happy» بیش از ۵۰ کلمه‌ مخالف وجود دارد که می‌ توانید در هنگام صحبت با خود از حالات مختلفی بر اساس نیاز گرامر و بیان استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌ کند تا به تسلط کافی در ابعاد مختلف یک موضوع به زبان انگلیسی برسید.

خاطره نویسی کنید

شاید بعد از خلاصه نویسی، خاطره نویسی نیز یکی از عامیانه ترین روش‌ های کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی باشد. اگر تا الان خاطره نویس نبوده‌اید، بهتر است از اتفاقات روزانه خود به طور دقیق بنویسید. این کار را می‌ توانید هر روز انجام دهید. خاطره‌ نویسی به نوشتن اتفاقات روزانه شما خلاصه نمی‌ شود. از حال و احوال آن روز خود نیز بنویسید. به طور کلی نوشتن در مورد خودتان ساده‌ تر از خلاصه نویسی است. شما با این روش می توانید در مورد خودتان با دیگران صحبت کنید و در نتیجه مهارت نوشتن در زبان انگلیسی خود را به سطح بالاتری ببرید.

نکات مهمی که به بهبود روش های گفته شده کمک می کند 

راهکارهای زیاد دیگری نیز برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی وجود دارد که ما به طور خلاصه در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. با اصطلاح «بارش افکار» آشنا شوید: روشی که می توانید در آن به طور عمیق و بدون هیچ گونه الگویی در مورد تمام چیز‌های اطراف خود فکر کنید. نوشتن بارش افکار خود، روشی عالی برای کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می‌ باشد. نوشتن در مورد بارش فکری افکار شما شاید کار سختی باشد؛ زیرا شما به هر چیزی ممکن است فکر کنید و آمادگی کامل در مورد مسائلی که نمی توانید به زبان انگلیسی بیان کنید، نداشته باشید. با این حال اگر می خواهید در تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، بیشتر از دیگران نتیجه بگیرید، بهتر است این روش را امتحان کنید.
  2. از روش برایان تریسی برای فکر کردن استفاده کنید، اما به زبان انگلیسی! اگر می خواهید فکر کنید، چه بهتر که آن را بر روی کاغذ بیاورید. کسب یک دیدگاه کلی از چیزی که می خواهید بنویسید، به شما کمک زیادی در مهارت نوشتن در زبان انگلیسی خواهد کرد. 
  3. اگر مشغول نوشتن داستان‌ های کمدی خود به صورت یک رمان هستید، بهتر است آنها را با تاریخ شروع و پایان نوشتن خود ثبت کنید. این روش به شما یک بازخورد کلی از میزان پیشرفت شما خواهد داد.
  4.  در نوشتن خاطرات، زیاده روی کنید. این کار را زمین نگذارید، تجربیات درونی و بیرونی روزانه شما به اندازه‌ کافی متنوع خواهد بود، حال به این فکر کنید که در طول یک سال خاطره نویسی چقدر می توانید دامنه‌ استفاده از کلمات در تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی خود را افزایش دهید.
  5. روش خاطره نویسی از آن جهت اهمیت دارد که به شما قدرت تبدیل فکر به متن و در نتیجه قدرت تبدیل فکر به کلام را خواهد داد، امتحان کنید و از نتایج اعجاب انگیز آن لذت ببرید.
  6. از پورتفولیو نیز استفاده کنید؛ در این روش شما با نوشتن جملات شخصی خود در مورد مسائل گوناگون، از تصاویر و پیوست‌ های دیگر نیز برای اثبات گفته‌ های خود کمک می گیرید. این کار به شما در کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی کمک بسیاری می کند. از طرفی می توان انتظار داشت که با جمع آوری پرتفولیو، مسائل بیشتری را فراگیری کنید و دانش خود را افزایش دهید.
  7. هر روز کلمات بیشتری را یاد بگیرید و به لیست خود برای تمرین اضافه کنید. هرچه بیشتر یاد بگیرید، جملات شما با کیفیت‌ تر‌ و شیواتر خواهد بود.
  8. به غیر از کلمات، باید دانش گرامری خود را نیز بالا ببرید. درست است که در محاورات ممکن است گرامر را کنار گذاشته باشید و باز هم در خیلی از موارد دچار مشکل نشوید اما استفاده از گرامر چه در مکالمه و چه در نوشتن، می تواند از شما یک سخنران و نویسنده‌ عالی بسازد.
  9. تمرین نوشتن بخصوص در زمانی که که مجبور هستید دنبال لغت مورد نیاز خود در دیکشنری بگردید، کار بسیار خسته کننده ای است اما همانطور که گفته شد، چاره‌ای جز نوشتن برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی وجود ندارد. اگر می خواهید نویسنده‌ ای حرفه‌ ای در زبان انگلیسی باشید، باید اشتباهات گرامی و کلامی خود را در درون نوشته‌ ها پایین بیاورید. از اینکه کلمات خود را خط بزنید و جایگزین کنید نترسید. یک بار به صورت شخصی کلمات خود را روی کاغذ بیاورید؛ در نهایت با استفاده از کتب آموزشی خود یا دیکشنری، آن را بررسی کنید و اشکالات خود را اصلاح کنید.
  10. در تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، به دنبال کمال گرایی نباشید. اگر فرد مبتدی هستید، در نوشتن وسواس بخرج ندهید و از اشتباه کردن نترسید. این مهمترین نکته در زنده نگه داشتن انگیز‌ه در کسب مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می‌ باشد.

نتیجه گیری

در این نوشتار سعی کردیم تا نکات ارزنده‌ ای را برای هیجان انگیز کردن تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، به شما بیاموزیم؛ با این حال استفاده از این روش‌ ها کافی نیست. شما می توانید روش‌ های خلاقانه‌ دیگری را امتحان کنید یا حتی خلق کنید. اگر روش دیگری وجود دارد که تا الان به آن اشاره نکرده‌ ایم، از این که آن را با ما در میان بگذارید، خوشحال می‌ شویم.

دسته بندی شده در: