رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: با توجه به وضعیت ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها و تأثیر سوابق تحصیلی، ۸۷ درصد پذیرش دانشگاه‌ها بدون کنکور شد.

دکتر ابراهیم خدایی درباره نوع برگزاری کنکور ۹۸ چنین گفت : در کنکور سال ۹۸ به دلیل اینکه یکسری از داوطلبان خروجی نظام جدید متوسطه و عده‌ای دیگر، خروجی نظام قدیم متوسطه هستند، دو نوع سؤال طراحی می‌شود. افرادی که نظام جدید متوسطه هستند، سؤال‌های دروسی که خوانده‌اند را پاسخ می‌دهند و افرادی که نظام قدیم متوسطه هستند نیز سؤالات مربوط به خود را پاسخ می‌دهند، اما کنکور آنها در یک زمان برگزار خواهد شد.

خدایی افزود: قانون سال ۸۶ که بحث حذف کنکور را مطرح کرده بود، در سال ۹۲ توسط مجلس لغو شد؛ بنابراین بحث لغو کنکور منتفی است، اما حذف کنکور به تدریج در داخل موضوع افزایش تأثیر سوابق تحصیلی مستتر است؛ چرا که به شرط جایگزین شدن سوابق تحصیلی قرار بود کنکور حذف شود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: سال ۹۲ که قانون سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد، تأثیر سوابق تحصیلی برای سال ۹۳ و ۹۴ قطعی بود. این قانون در سال ۹۵ توسط مجلس اصلاح شد و تأثیر سوابق تحصیلی برای بقیه سال‌ها به نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارجاع شد.شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تأثیر سوابق تحصیلی را برای سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به صورت مثبت حفظ کرد و برای سال ۹۸، آن را به صورت قطعی مصوب کرد.

دسته بندی شده در: