استفن کینگ در طول ۴ دهه گذشته به عنوان بزرگ‌ترین استاد در ژانر وحشت شناخته شده است. استفن در طول ۴۰ سال فعالیتش، ۶۱ رمان نوشته است و ۴۸ مورد از داستان‌هایش روی پرده سینما رفته‌اند و از بهترین فیلم‌های سینمایی خارجی به شمار می‌روند. او همچنین جایزه برم استوکر (Bram Stoker Award) بیشتری را نسبت به دیگر نویسندگان دریافت کرده است. اگر می‌خواهید به دنیای استفن کینگ شیرجه بزنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این فهرست از بهترین کتاب‌های استفن کینگ به شما کمک خواهد کرد.

استفن کینگ کیست؟

استفن کینگ که در ایران با تلفظ‌های گوناگونی مانند استفان، استیون و استیفن خطاب می‌شود، در سال ۱۹۴۷ در ایالت مین پورتلند متولد شد. وقتی استفن دوساله بود، پدرش او و مادر و برادر بزرگ‌ترش دیوید را رها کرد و رفت. مادر استفن با کار کردن به عنوان سرپرست آسایشگاه معلولین، از دو فرزندش حمایت کرد. او نویسندگی را خیلی زود شروع کرد: برای روزنامه خانگی برادرش و برای دوستان مدرسه‌اش که در ازای پرداخت مقداری پول، مایل به خواندن داستان‌های او بودند.

بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج در سال ۱۹۷۰، کینگ به عنوان معلم دبیرستان مشغول به کار شد و هم زمان داستان کوتاه و رمان می‌نوشت. استفن فعالیت حرفه‌ای نویسندگی را از سال ۱۹۷۳، هنگامی که ۲۶ سال سن داشت شروع کرد و اولین رمانش را تحت عنوان کری با قیمت ۲٫۵ دلار فروخت.

از سال ۱۹۷۳ به بعد، استفن کینگ هر سال حداقل یک کتاب را منتشر کرده است. امروز با وجود ۷۲ سال سن او همچنان پرقدرت است و امسال باید، شاهد یک رمان جدید از او به نام If It Bleeds باشیم.

کینگ، متولد و بزرگ شده در مین، ریشه‌های عمیقی در ایالت درخت کاج دارد: او در دانشگاه flagship به تحصیل زبان انگلیسی پرداخت و اکنون همراه با همسرش، تابیتا کینگ، در شهر بانگور زندگی می‌کند.

چگونه رمان‌های استفن کینگ را بخوانیم؟

وقتی صحبت از رمان‌های استفن کینگ می‌شود، اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است: از کجا شروع به خواندن کنیم؟ برای کمک به شما، این فهرست از بهترین کتاب‌های استفن کینگ را از محبوب‌ترین آن‌ها برای شما رتبه‌بندی کرده‌ایم. اگر فکر می‌کنید یک کتاب خاص، لیاقت قرار گرفتن در بالا یا پایین این فهرست را دارد به آمازون بروید و این موضوع را بررسی کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید کتاب‌های استفن را به ترتیب زمانی مطالعه کنید. برای این منظور می‌توانید نگاهی به فهرستی که در انتهای این مقاله آورده شده است، بیاندازید تا فهرست کاملی از تمامی رمان‌های استفن کینگ را که تاکنون منتشر شده‌اند بر اساس ترتیب زمانی ببینید.

۱. طلسم (The Talisman) (۱۹۸۴) و خانه سیاه (Black house)(۲۰۰۱)– ۴٫۹۵ ستاره⭐

رمان طلسم، یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است که نامزد دریافت بهترین جایزه در سال ۱۹۸۵ بود. طلسم، داستانی از جک ساویر را روایت می‌کند: یک پسر دوازده ساله که برای نجات مادرش از مرگ، در یک ماموریت بسیار سخت قرار می‌گیرد. برای انجام این ماموریت، او باید وارد قلمرو دیگری شود_ همه چیز ممکن است هنگام برگشت او، به طرز غیرقابل برگشتی تغییر کند، همان‌طور که خانه سیاه کاملا نشان می‌دهد.

هر دو کتاب مستقیما به سری برج تاریک گره خورده‌اند، اما هر کدام از آن‌ها طعم متفاوتی دارند. طلسم یک رمان فانتزی حماسی است و خانه سیاه دنبال کننده آن است. اگر ترس و فانتزی را ترجیح می‌دهید به سراغ رمان خانه سیاه بروید؛ اما اگر دوست دارید ماوراءالطبیعه برجسته‌تر باشد، رمان طلسم بهترین گزینه خواهد بود.

طلسم

طلسم

ناشر : قطره

۲. مسیر سبز (The Green Mile)(۱۹۹۶) – ۴٫۸ ستاره⭐

دقیقا مانند “امیدهای جاودان بهاری ” کینگ، این رمان نیز در نیو انگلستان تنظیم شده است. در رمان مسیر سبز، کینگ خوانندگان را در وحشت‌های مرگ فرو می‌برد. داستان از آنجایی شروع می‌شود که یک زندانبان آمریکایی به نام پل اجکامب با یک زندانی به نام جان کافی روبه‌رو می‌شود: سیاه‌پوست درشت اندام و مهربانی که به جرم تجاوز و قتل دو دختر دو قلو به اعدام محکوم شده است. بعد از مدتی پل متوجه می‌شود کافی ممکن است چیزی که به نظر می‌رسد نباشد. با شخصیت‌های به یادماندنی و تعلیقی که با یک تلنگر از هر صفحه به دست می‌آید، مسیر سبز توانست به یک اثر کلاسیک جاودان تبدیل شود.

مسیر سبز

مسیر سبز

ناشر : افراز

۳. درخشش (The Shining) (۱۹۹۷) – ۴٫۷ ستاره⭐

رمان درخشش، یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ در تمام دوران‌ها است. بیایید مروری سریع بر داستان این رمان داشته باشیم: جک تورنس، یک الکلی بهبود یافته، سرایدار جدید یک هتل قدیمی است. این هتل گذشته تاریکی دارد که به زودی خود را نشان می‌دهد و کلید آن ممکن است در دنی تورنس، پسر جوانی که دارای درخشش است نهفته باشد: او توانایی روانی برای خواندن ذهن و دیدن چیزهایی را دارد که دیگران نمی‌توانند.

درخشش، رمانی است که توانست کینگ را به یک سوپراستار تبدیل کند. یکی از نقاط قوت کینگ این است که او در نوشته‌های خود به ماورا طبیعی نزدیک می‌شود، آن را در بافت زندگی روزمره وارد می‌کند و چنین نشان می‌دهد که گویی نوشته‌هایش بعد دیگری از واقعیت هستند.

The Shining

The Shining

نویسنده : استیون کینگ
ناشر : جنگل
قیمت : ۸۸,۰۰۰۱۱۰,۰۰۰ تومان

۴. بدبختی (Misery) (۱۹۸۷) – ۴٫۶ ستاره⭐

بدبختی، یکی دیگر از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است. بعد از خواندن این رمان، ممکن است هرگز نخواهید یک رمان نویس مشهور شوید؛ بنابراین بهتر است از دید فرد دیگری وارد شوید، زیرا رمان بدبختی یک داستان +A روان‌پریشی، جنون و خون است. این رمان داستان نویسنده‌ای به نام پل شلدون را روایت می‌کند که با بزرگ‌ترین هوادار خود یعنی آنی ویلکز روبه‌رو شده است. آنی بعد از این که شلدون را در یک حادثه تصادف پیدا می‌کند او را به گروگان می‌گیرد. هدف آنی این است که شلدون را به نوشتن رمانی وا دارد که شخصیت اصلی‌اش به زندگی او برمی‌گردد. او چگونه شلدون را به این کار وا می‌دارد؟ با شکنجه، شکنجه و شکنجه‌های بیشتر.

Misery

Misery

نویسنده : استیون کینگ
ناشر : جنگل
قیمت : ۳۶,۰۰۰۴۵,۰۰۰ تومان

۵. گورستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) (۱۹۸۳) – ۴٫۶ ستاره⭐

بسیاری رمان گورستان حیوانات خانگی را ترسناک‌ترین کتاب استفن کینگ می‌دانند. داستان این رمان در مورد دکتر لوئیس کرید است که به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای در حومه شهر مین نقل مکان می‌کنند. در نزدیکی خانه آن‌ها، گورستانی برای حیوانات خانگی کودکان وجود دارد و کی دورتر در جنگل، یک گورستان باستانی بومی قرارگرفته است که نقطه عطف این رمان خواهد بود.

غبرستان حیوانات خانگی

غبرستان حیوانات خانگی

ناشر : قطره

۶. ایستادگی (The Stand) (۱۹۷۸) – ۴٫۶ ستاره⭐

رمان ایستادگی، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده است. ایستادگی یک اثر چند ژانری است که موضوع اصلی آن بیماری طاعون است. این کتاب حول محور ماورا طبیعی، مذهب و نبرد آخرالزمانی بین خیر و شر می‌چرخد. همه چیز از زمانی شروع می‌شود که یک بیمار از آزمایشگاه بیولوژیک فرار می‌کند و ویروسی را در دنیا شیوع می‌دهد که ۹۹ درصد جمعیت دنیا را از بین می‌برد.

۷. دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)(۲۰۱۳)(کتاب درخشش ۲) – ۴٫۶ ستاره⭐

«جانی دوباره اینجاست »! نه شوخی کردیم، جانی در دکتر اسلیپ ظاهر نمی‌شود_با این حال دوباره به دنی تورنس ملحق می‌شویم. او حالا بزرگ شده است اما هنوز تحت تاثیر اتفاقاتی است که در یک سال وحشتناک و در دوران کودکی او در هتل اوور لوک رخ داد. او با به ارث بردن اعتیاد به مشروبات الکلی از پدرش و گرایش به ناامیدی و خشونت، سعی دارد خاطرات گذشته را از بین ببرد. به نظر می‌رسد او بتواند با ساکن شدن در شهر کوچکی در نیوهمپشایر این کار را انجام دهد. در نیوهمپشایر او به گروه AA ملحق می‌شود و به عنوان پرستار خانه سالمندان شروع به کار می‌کند؛ جایی که او به عنوان «دکتر اسلیپ» شناخته می‌شود؛ اما گویا گذشته او حاضر نیست او را رها کند، زیرا دن قرار است ابرا استون را ملاقات کند_کسی که دقیقا مانند دن، دارای درخشش است. گروهی به نام ترو نوت که روزگاری سعی داشتند دن را بکشند، اکنون در جستجوی ابرا هستند.

دکتر اسلیپ

دکتر اسلیپ

ناشر : در دانش بهمن

۸. ۱۱/۲۲/۶۳ (۱۱/۲۲/۶۳)(۲۰۱۱) – ۴٫۶ ستاره⭐

چه می‌شود اگر کسی از شما بخواهد به گذشته برگردید و تاریخ را بازنویسی کنید؟ این دقیقا وضعیتی است که یک معلم دبیرستان به نام جیک اپینگ، وقتی دوست قدیمی‌اش ال تمپلون از او می‌خواهد این کار را انجام دهد، با آن روبه‌رو می‌شود. تمپلون از جیک می‌خواهد به سال ۱۹۶۰ برگردد و جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد و سرنوشت دنیا را تغییر دهد.

۹. دولورس کلیبورن (Dolores Claiborne) (۱۹۹۲) – ۴٫۵ ستاره ⭐

ورا دانوون، کارفرمای ثروتمند دولورس کلیبورن به تازگی به قتل رسیده است. دولورس اکنون یک مظنون است و از داستانی طولانی و پرپیچ و خم در مورد رابطه‌اش با ورا می‌گوید. داستان با ازدواج پنهانی او و همسر ورا تقریبا سی سال پیش آغاز می‌شود. این رمان همچنین در مورد جزئیات زوال جسمی و روحی ورا صحبت می‌کند. این یک داستان زیبا نیست اما گذشتن از آن نیز تقریبا غیر ممکن است.

۱۰. کری (Carrie) (۱۹۷۴) – ۴٫۵ ستاره ⭐

مطمئنا کری، یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است که تاکنون منتشر شده است. کری داستان یک دختر دبیرستانی فوق‌العاده خجالتی و فاقد اعتماد به نفس با توانایی ذهنی تله کینتیک و یک مادر بد دهن است. نام این دختر، کری وایت است و قصد دارد به انتقام علیه همسالانی که در گذشته او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، ادامه دهد. اگر قصد دارید ژانر وحشت را عمیق‌تر درک کنید، این کتاب بهترین انتخاب شما خواهد بود.

Carrie

Carrie

نویسنده : استیون کینگ
ناشر : جنگل
قیمت : ۳۶,۰۰۰۴۵,۰۰۰ تومان

۱۱. کلید دوما (Duma Key)(۲۰۰۸) – ۴٫۵ ستاره ⭐

ادگار فریمنتل روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. در یک تصادف دست راستش را از دست می‌دهد. ازدواجش به طور ناگهانی منجر به طلاق می‌شود و ادگار آرزو می‌کند که ای‌کاش به جای دستش، تصادف جانش را می‌گرفت. روانشناسش به او توصیه می‌کند محل زندگی‌اش را عوض کند و در یک جای جدید، شروع تازه‌ای داشته باشد. او همچنین به ادگار پیشنهاد می‌کند، سرگرمی را انتخاب کند که به او آرامش می‌بخشد. ادگار به شهر ساحلی فلوریدا نقل مکان می‌کند و در آنجا کار نقاشی و طراحی را شروع می‌کند. به نظر می‌رسد، نقاشی‌هایش چیزی بیشتر از تصاویر هستند و چیز مهمی درون آن‌ها پنهان شده است.

۱۲. سالمز لات یا لوط سالم (‘Salem’s Lot) (۱۹۷۵) – ۴٫۵ ستاره ⭐

سالمز لات یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های استفن کینگ است. یک عمارت قدیمی در شهر لوط اورشلیم، خالی از سکنه است. نویسنده بن میرز امیدوار است این ساختمان، جرقه‌ای را در ذهن او روشن کند تا بتواند کتاب جدیدش را که درباره خانه مخوف مارستون است بنویسد؛ اما بعد از ورود به این شهر، اتفاقات عجیب و غریبی یکی پس از دیگری برای او رخ می‌دهد.

۱۳. پایان نگهبانی (End of Watch)(۲۰۱۶) سه گانه بیل هاجز- ۴٫۵ ستاره ⭐

پایان نگهبانی، آخرین رمان سه گانه بیل هاجز است. سه گانه بیل هاجز با نام کتاب اول این تریلوژی یعنی «آقای مرسدس» نزد خوانندگان شناخته می‌شود. سه رمانی که سه گانه بیل هاجز را می‌سازند به ترتیب شامل «آقای مرسدس»، «یابندگان و مراقبان» و «پایان نگهبانی» می‌شوند. ماجرای رمان پایان نگهبانی در همان روزی شروع می‌شود که آقای مرسدس مردم را زیر می‌گیرد. آقای مرسدس در یک شرط‌بندی تصمیم می‌گیرد با روح و روان مامور پلیس که بیل هاجز نام دارد و یک کارآگاه بازنشسته است بازی کند و برای این منظور، پیام‌هایی اعصاب خردکن برای او می‌فرستد.

۱۴. آن (It) (۱۹۸۶) – ۴٫۵ ستاره ⭐

جای تعجب نیست که رمان IT در بالای فهرست ما قرار بگیرد. این رمان یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است که در دهه هشتاد میلادی منتشر شده است.It که احتمالا بهترین کتاب استفن با شخصیت‌های کودک است، یکی از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین رمان‌های او نیز محسوب می‌شود و ۷۰۰ صفحه دارد. این رمان دو برهه زمانی را دنبال می‌کند: یکی در سال ۱۹۵۸، وقتی هفت کودک در یک فاضلاب با هیولایی ملاقات کرده و می‌جنگند؛ و دیگری در سال ۱۹۸۵، زمانی که بازماندگان برای مواجه شدن با شیاطین پیر به شهر کودکی خود برمی‌گردند.

It نمونه درخشان از نویسنده‌ای است که در اوج خود می‌نویسد. کینگ با نوشتن این رمان، یک بار و برای همیشه ثابت کرد هیچ نویسنده ژانر وحشتی وجود ندارد که ماهیت ترس را بهتر از او درک کرده باشد. این رمان به قدری هیجانی است که بعد از رسیدن به صفحه آخر، با اطمینان می‌توانید بگویید که شما نیز از It جان سالم به در برده‌اید.

۱۵. یابنده نگهبان (Finders Keepers)(۲۰۱۵) – ۴٫۵ ستاره ⭐

این کتاب دومین کتاب از سه گانه رمان آقای مرسدس هست. جان راتستین، نویسنده و خالق سری معروف جیمی گلد است. با این حال، او مدت‌هاست کتابی با محوریت جیمی چاپ نکرده است. یا حداقل یکی از هوادارانش به نام موریس بلامی از نوشتن او مایوس شده است. در انتقام از این خیانت، موریس جان را می‌کشد و گاوصندوقش را خالی می‌کند. او همچنین دست نوشته‌های جان را به سرقت می‌برد که شامل رمان نهایی منتشر نشده جیمی گلد است. قبل از این که موری زمان لازم برای انجام هر کاری یا مطالعه دست نوشته‌های جان را داشته باشد، برای مدت ۳۵ سال به زندان می‌افتد. در این بین، شخص دیگری به نام پیت سابرز، پول‌ها و دست نوشته‌ها را پیدا می‌کند.

یابنده نگهبان

یابنده نگهبان

نویسنده : استیون کینگ
ناشر : ماهابه
مترجم : سمیه داننده

۱۶. چشم‌های اژدها (The Eyes of the Dragon) (۱۹۸۴) – ۴٫۴ ستاره ⭐

کینگ با رمان چشم‌های اژدها، قدم به دنیای تخیلی حماسه سنتی می‌گذارد. این رمان یک داستان در مورد اقلیم دلین است، جایی که پادشاه رولند به تازگی به قتل رسیده است و پسر و وارثش، پیتر، به این جنایت متهم شده است. اکنون پیتر در یک برج زندانی شده است. اگر او فرصتی برای آزادی و بازپس‌گیری تاج و تختش می‌خواهد، باید نقشه‌ای را برای از این بردن توماس، برادر بدجنسش که به کمک یک جادوگر قصد نشستن بر تخت پادشاهی را دارد بکشد.

۱۷. کریستین (Christine) (۱۹۸۳) – ۴٫۴ ستاره ⭐

شاید یکبار شخصی به کینگ گفته باشد که رمانی در مورد یک ماشین هرگز نمی‌تواند وحشتناک باشد و کینگ چنین پاسخ داده باشد:«شرط بندی می‌کنی؟» کریستین که یک ماشین قرمز و سفید مدل ۱۹۵۸ Plymouth Fury است، بدون شک وسیله‌ای برای ترور است. این ماشین در حال حاضر به دست پسری خجالتی و بدون اعتماد به نفس به نام آرنولد کانیگام افتاده است. آیا دوستان آرنولد می‌توانند قبل از این که به طور کامل عقلش را از دست بدهد، او را نجات دهند؟ با خواندن این کتاب متوجه همه چیز خواهید شد.

۱۸. منطقه مرده (The Dead Zone) (۱۹۷۹) – ۴٫۴ ستاره ⭐

رفتن به یک کمای پنج ساله، بعد از یک حادثه تصادف واقعه بسیار غم‌انگیزی است. بیدار شدن از کما با توانایی دیدن گذشته و آینده مردم، یک هدیه است، اینطور نیست؟ خب، منطقه مرده جانی اسمیت، این توانایی را هدیه نمی‌داند. هنگامی که او دست یک سیاستمدار فاسد را تکان می‌دهد، می‌تواند ببیند چه چیزی در انتظار ایالت متحده است. آیا این وظیفه جانی است که آینده را تغییر دهد – و اگر چنین است، چگونه؟

۱۹. مجموعه برج تاریک (The Dark Tower Series) – ۴٫۴ ستاره⭐

مجموعه برج تاریک از هشت کتاب ساخته شده است که همه آن‌ها یک داستان واحد در مورد هفت تیرکش و سفر ماورا الطبیعی او به سمت برج را روایت می‌کنند. این مجموعه شامل ژانرهای مختلفی است و عناصری از جمله ترس، فانتزی علمی و فانتزی تاریکی را در بر می‌گیرند. کینگ برای نوشتن این رمان از فیلم خوب، بد، زشت و کتاب ارباب حلقه‌ها الهام گرفته است. با این حال این مجموعه در ابتدا از شعری به نام «Childe Roland to the Dark Tower Came» از رابرت براونینگ الهام گرفته شده است. مجموعه برج تاریکی، فرصت بسیار خوبی برای شروع خوانندگانی است که واقعا می‌خواهند در کتاب‌های کینگ کاوش کنند؛ زیرا این مجموعه به بسیاری از رمان‌های دیگر وی پیوند دارد.

۲۰. سرزمین شادی (Joyland)(۲۰۱۳) – ۴٫۴ ستاره⭐

اولین موردی که باید در مورد رمان سرزمین شادی بدانید این است که این رمان جزو یکی از کتاب‌های ترسناک استفن کینگ نیست. با مطالعه این کتاب می‌توانید از توصیفات قوی و اطلاعات روان‌شناختی زیاد کینگ بهره ببرید.

سرزمین شادی ترکیبی از یک راز و یک شبح است و در مورد دانش آموزی به نام دیوین جونز است که در تابستان ۱۹۷۳ در یک پارک تفریحی مشغول به کار شده است. در آنجا او از دختری که سال‌ها پیش به قتل رسیده است، چیزهایی می‌آموزد که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهند.

۲۱. بیگانه (The Outsider)(۲۰۱۸) – ۴٫۴ ستاره ⭐

هنگامی که جسد پسر بچه ۱۱ ساله‌ای در پارک شهر یافت شد، همه علائم متوجه تری مایتلند بود. او به عنوان یک معلم زبان انگلیسی، یکی از معتبرترین اعضای شهر است. با این حال، با وجود انکارهای تری، پلیس با پیدا کردن شواهدی در رابطه با DNA وی، او را متهم کرد. چطور ممکن است شخصی به طور همزمان در دو مکان بوده باشد؟ در این رمان به این موضوع پرداخته خواهد شد. گذشته از همه این‌ها، روی جلد رمان بیگانه، چهره‌ای با چشمان قرمز مرموز دیده می‌شود.

بیگانه

بیگانه

ناشر : فروزش

۲۲. آقای مرسدس (Mr. Mercedes)(۲۰۱۴) – ۴٫۴ ستاره⭐

یکی از پیشنهادهای اخیر کینگ، این رمان هیجان‌انگیز در مورد کارآگاهی است که به دنبال ردپای قاتلی به نام آقای مرسدس می‌گردد_سال‌ها پیش فردی با یک اتومبیل مرسدس دزدی، تعدادی آدم را زیر می‌گیرد که ۸ نفر آن‌ها کشته و ۱۵ نفر زخمی می‌شوند.

۲۳. رز مدر (Rose Madder) (۱۹۹۵) – ۴٫۳ ستاره⭐

رزی دنیلز، فردی است که از دست خشونت‌های همسرش فرار کرده و به شهر دوری رفته است تا در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کند. نورمن دنیلز برای برگرداندن او از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و محل زندگی رزی را پیدا کرده است. رز مدر ممکن است یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ نبوده باشد اما مطمئنا ارزشش را دارد که به خاطر لحن و توصیفات قوی کینگ، آن را بخوانید. در این رمان، کینگ واقعیت جامعه را برجسته می‌کند_خانم‌هایی که از دست آزار و اذیت همسرانشان فرار می‌کنند.

۲۴. لوازم ضروری (Needful Things) (۱۹۹۱) – ۴٫۳ ستاره⭐

در شهر کستل راک، فروشگاهی به نام لوازم ضروری توسط شخصی به نام لیلند گانت افتتاح می‌شود. در این فروشگاه مشتریان می‌توانند آنچه را که تمام عمر آرزویش را داشتند پیدا کنند؛ اما در عوض، به جای پول، او درخواست‌هایی از مشتریان دارد؛ چیزی که او می‌خواهد کل شهر را در گناه فرو می‌برد. رمان لوازم ضروری، ترکیبی از تعلیق، خون و عمل است که تا پایان، خواننده را روی انگشت خود نگه می‌دارد.

۲۵. ناامیدی (Desperation)(۱۹۹۶) – ۴٫۳ ستاره⭐

این بار خارج از مین، این رمان در نوادا رخ می‌دهد. به غیر از نام این رمان، چه چیز خاصی در مورد آن وجود دارد؟ این رمان داستان پلیس بدجنسی به نام کولی اینتراگیان است که تعدادی از مردم را گروگان گرفته است. بعد از مدتی یکی از گروگان‌ها به نام دیوید کارور متوجه می‌شود، نیرویی شیطانی و ماورایی درون این پلیس نفوذ کرده و اورا کنترل می‌کند.

۲۶. دختری که تام گوردون را دوست داشت (The Girl Who Loved Tom Gordon)(۱۹۹۹) – ۴٫۳ ستاره ⭐

دختری که تام گوردون را دوست داشت به بهترین وجه به عنوان یک هیجان روان‌شناختی طبقه بندی می‌شود_تنها مورد غیرعادی این است که این رمان از دیدگاه یک دختر ۹ ساله گفته شده است. این رمان داستان قهرمان جوانی را دنبال می‌کند که در جنگلی گم شده است و در آنجا، علائم فوق طبیعی را که ممکن است، توهم باشند، می‌بیند. کینگ وقتی در مورد یک شخصیت می‌نویسد، اغلب در بهترین حالت خود قرار دارد و دختری که تام گوردون را دوست داشت، موقعیت او را بالاتر می‌برد.

۲۷. کیف استخوان‌ها (Bag of Bones)(۱۹۹۸) – ۴٫۳ ستاره ⭐

چه تعداد از رمان‌های کینگ داستان یک رمان نویس میانسال در مین را روایت می‌کنند؟ خیلی زیاد، درست مانند همین رمان! این رمان داستان نویسنده‌ای به نام مایک نونان را روایت می‌کند؛ نویسنده‌ای که بعد از فوت همسرش، بسیار افسرده و اندوهگین شده است_غم و اندوهی که او را از نوشتن ناتوان ساخته است؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد برای بازیابی توان نویسندگی‌اش، راهی کلبه‌ای در حاشیه رودخانه شود و در آنجا اقامت کند. در این کلبه اتفاقاتی می‌افتد؛ اتفاقاتی مانند کابوس‌های بی‌امان، خانواده‌ای گرفتار درگیری‌های جدی و نیروهای فرا طبیعی کلبه که او را به ستوه آورده‌اند.

کیف استخوان‌ها به عنوان «بلند پروازانه ترین» رمان استفن کینگ شناخته شده است.

۲۸. چرخه گرگینه (Cycle of the Werewolf)(۱۹۸۳) – ۴٫۲ ستاره⭐

همان‌طور که از عنوان این رمان کوتاه پیداست، چرخه گرگینه داستانی در مورد میلز تارکر، یک گرگ نما، است. این گرگ نما وقتی ماه کامل می‌شود به مردم و حیوانات حمله می‌کند و قربانی می‌گیرد.

۲۹. آتش افروز (Firestarter) (۱۹۸۰) – ۴٫۲ ستاره⭐

شخصیت اصلی و جوان آتش افروز، چارلی، دارای قدرت پیروکینتیکی است_توانایی ایجاد آتش از طریق ذهن. در دوران کالج، والدین بی‌پول او، در ازای دریافت مقدار زیادی پول، داوطلب شدند تا یک سازمان دولتی موسوم به The Shop، آزمایش‌هایی پنهانی روی آن‌ها انجام دهد. بعد از مدتی آن‌ها دختری را به دنیا می‌آورند که آتش افروز است و از بدو تولد قابلیت آتش زدن اشیا را دارد. سازمان The Shop نه تنها از قدرت چارلی اطلاع دارند، بلکه می‌خواهند از او به عنوان یک اسلحه استفاده کنند. چارلی می‌داند که The Shop می‌خواهند او را به هر طریقی اسیر کنند و او قصد دارد جلوی این کار را بگیرد.

۳۰. کوجو (Cujo) (۱۹۸۱) – ۴٫۲ ستاره⭐

کوجو، داستان خانواده ترنتون در شهر کستل راک را روایت می‌کند. دونا، مادر خانواده، از زندگی یکنواخت و تکراری و گذراندن تمام روزش با بچه سه ساله‌اش خسته شده است و برای فرار از روزمرگی به کارهایی روی می‌آورد.

۳۱. بی‌خوابی (Insomnia) (۱۹۹۴) – ۴٫۲ ستاره⭐

در این کتاب، استفن کینگ به غیرممکن‌ها دست می‌یابد. او یکی از بدترین چیزهای زندگی را بی‌خوابی می‌داند و کتاب بی‌خوابی را نیز بر همین اساس می‌نویسد. شخصیت اصلی ما یا به نحوی قربانی ما، رالف رابرتز است که اخیرا همسرش را از دست داده است. خواب او با اشکال مواجه شده است و در این «بی‌خوابی بیدار» شروع به دیدن چیزهای عجیبی می‌کند. آیا آن‌ها توهمات ناشی از کمبود خواب هستند یا چیزهای دیگر؟

۳۲. زیر گنبد (Under the Dome)(۲۰۰۹) – ۴٫۲ ستاره⭐

زیر گنبد که یکی از جالب‌ترین و بهترین کتاب‌های استفن کینگ است، داستان شهری را روایت می‌کند که توسط یک گنبد اسرارآمیز محاصره شده است و ساکنانش نمی‌توانند از شهر خارج شوند. همچنین کسی نمی‌تواند به شهر وارد شود. وقتی مردم می‌فهمند برای همیشه، بدون آب و غذا و امکانات پزشکی در شهر گیر کرده‌اند چه واکنشی نشان می‌دهند؟

۳۳. هیولا (The Tommyknockers) (۱۹۸۷) – ۴٫۱ ستاره⭐

استفن کینگ معتقد است هیولا کتاب افتضاحی است و می‌گوید: این آخرین باری بود که چنین کتابی نوشتم. داستان این کتاب در مورد بابی اندرسون است که در شهر کوچکی زندگی می‌کند. یک روز وقتی بابی برای پیاده‌روی به جنگل نزدیک منزلش می‌رود متوجه شیئی فلزی در زیر پایش می‌شود که نصف آن زیر زمین قرار دارد و وقتی آن را از زیر زمین بیرون می‌کشد اتفاقاتی رخ می‌دهد.

۳۴. نیمه تاریک (The Dark Half)(۱۹۸۹) – ۴ ستاره ⭐

نیمه تاریک که یکی از بهترین رمان‌های استفن کینگ است، سبکی فانتزی و ترسناک دارد. داستان این رمان در مورد یکی از نویسندگان ژانر وحشت است. این نویسنده سعی دارد یکی از شخصیت‌های داستان‌هایش به نام استارک را از قصه‌هایش خارج کند، روایت‌های ترسناک رمان‌های قدیمی خود را پشت سر بگذارد و زندگی جدیدی را شروع کند. مسئله این است که نویسنده نمی‌تواند بدون درگیری و یک جنگ خشن این کار را انجام دهد؛ زیرا استارک پا به دنیای حقیقی می‌گذارد و با تهدید نویسنده و خانواده‌اش، از او می‌خواهد از این کار منصرف شود.

۳۵. کابوس گیر (Dreamcatcher)(۲۰۰۱) – ۴ ستاره ⭐

در شهر دری (Derry)(جایی که آن (It) و بی‌خوابی (Insomnia) آنجا اتفاق افتاد) چهار پسربچه با عملی شجاعانه، پسرک عقب مانده‌ای را که به سندروم داون مبتلا بود از چنگ گروهی از قلدران سادیستی نجات دادند. این عمل قهرمانانه آن‌ها را از بسیاری جهات تغییر داد_از جمله به دست آوردن قدرت‌های غیر معمول.۲۵ سال بعد، این پسر بچه‌ها بزرگ و برای شکار راهی جنگل‌های ایالت مین می‌شوند. در این سفر، آن‌ها با مرد عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شوند که در حال شکار موجودات فرازمینی است که سعی دارند وارد کره زمین شوند.

۳۶. داستان لیزی (Lisey’s Story)(۲۰۰۶) – ۴ ستاره ⭐

در دهه ۹۰، کینگ با یک اتومبیل تصادف کرد. این تصادف تقریبا او را کشت_و او به خانه برگشت تا جعبه‌ای را که همسرش برای آماده سازی مرگ او بسته بندی کرده بود، پیدا کند.

داستان لیزی که یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است بسیار جالب است: لیزی لندن دو سال پیش همسرش اسکات لندن را که یک رمان‌نویس معروف و موفق بود از دست داد. وقتی ناشرین لیزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که دست نوشته‌های منتشر نشده اسکات را به آن‌ها بفروشد، لیزی مجبور می‌شود دست نوشته‌ها و کاغذهای اضافی دفتر شوهرش را مرتب کند. در یک تماس مشکوک از لیزی خواسته می‌شود دست نوشته‌هایی را که مرتب کرده است دوباره سر جایشان بگذارد، در غیر این صورت اتفاقات بسیار ناخوشایندی رخ می‌دهد. داستان لیزی در عین وحشتناک بودن، در مورد پیوندهای ازدواج و ماهیت عشق در قلب هاست. همچنین این کتاب ممکن است، شخصی‌ترین و قدرتمندترین کتاب کینگ باشد.

۳۷. زیباهای خفته (Sleeping Beauties)(۲۰۱۷) – ۴ ستاره ⭐

به دنیای خاموش زیباهای خفته خوش آمدید، دنیایی که در آینده اتفاق می‌افتد. وقتی زنان به خواب می‌روند نفرینی آن‌ها را فرا می‌گیرد و آن‌ها در پانسمان‌های پیله مانندی پوشیده می‌شوند. اگر بیدار شوند یا پیله آن‌ها دست‌کاری و پاره شود، بسیار وحشی و خشمگین می‌شوند. این افراد نفرین شده هنگام خواب به عالم دیگری می‌روند. در این دنیا مردان رها شده‌اند و باید با ابتدایی‌ترین وسایل، امورات زندگی خود را بگذرانند. تنها زنی به نام اوی از این طلسم در امان مانده است. آیا او شیطانی است که باید از بین برود؟ یا فرشته‌ای است که برای نجات دیگر زنان آمده است؟

۳۸. احیا Revival))( ۲۰۱۴) – ۴ ستاره ⭐

چه اتفاقی می‌افتد اگر یک کشیش ایمان خود را از دست بدهد و خدا را انکار کند و همه عقاید مذهبی را به سخره بگیرد؟ این فرضیه‌ای است که کینگ آن را در کتاب احیا، داستانی در مورد زندگی بعد از مرگ، بررسی می‌کند. دو سوم اول کتاب ساختار آرامی دارد، اما در پایان به گونه‌ای است که مو را بر بدن سیخ می‌کند. احیا یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ و همچنین یکی از ترسناک‌ترین آثار اخیر اوست.

۳۹. بازی جرالد (Gerald’s Game) (۱۹۹۲) – ۳٫۹ ستاره ⭐

بازی جرالد که یکی از بهترین کتاب‌های استفن کینگ است، داستان زن و شوهری به نام جسی و جرالد را بازگو می‌کند که برای حل اختلافات بینشان راهی ویلایی خارج از شهر می‌شوند. جرالد به قصد شوخی دست و پای جسی را می‌بندد، اما بعد از مدتی، بازی از دسترس خارج می‌شود و جسی به طور تصادفی همسرش را می‌کشد و بعد از این اتفاق، شروع به شنیدن صداها و دیدن توهماتی می‌کند.

کینگ به طرز ماهرانه‌ای به تاثیرات روان‌شناختی چنین وضعیتی می‌پردازد و وقایع را بسیار وحشتناک جلوه می‌دهد. در این رمان توضیحاتی در مورد ضرب و شتم خانگی و سوءاستفاده داده شده است، زیرا کینگ مستقیما با آزار جنسی و تحقیر قربانی مقابله می‌کند. با این حال شخصیت پردازی قوی و داستان متقاعد کننده است (به همین دلیل بازی جرالد به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های نتفلیکس اقتباس شد).

۴۰. بیوک اسرارآمیز (From a Buick ۸)(۲۰۰۲) – ۳٫۹ ستاره

اگر فکر می‌کنید کریستین، کشنده‌ترین اتومبیل در فهرست بهترین کتاب‌های استفن کینگ است، پس هنوز با بیوک اسرارآمیز آشنا نشده‌اید.

از سال ۱۹۷۹، یک بیوک قدیمی در پشت پادگان یکی از روستاهای پنسیلوانیا توسط نیروهای کرتیس ویلکاکس پنهان شده است. کرتیس و نیروهایش، ده‌ها سال است که مخفیانه در مورد این ماشین تحقیق می‌کنند. بعد از کشته شدن کرتیس در یک تصادف وحشتناک، پسر نوجوانش ند فاش می‌کند اعضای «دسته D» یک راز پنهان پشت درهای مرکز فرماندهی خودشان دارند.

۴۱. سلول (Cell)(۲۰۰۶) – ۳٫۹ ستاره ⭐

کلایتون رایدل در حال سپری کردن یک روز خوب است. او هنرمندی اهل مِین (Maine) است و اخیرا قراردادی را برای فروش کتاب کمیکش بسته است. در راه برگشت به خانه، شادی کلایتون مدت زیادی دوام نمی‌آورد؛ زیرا آمریکا دچار هرج و مرج شده است و پدیده‌ای به نام پالس اتفاق افتاده است_پدیده‌ای که طی آن، تمام افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند به قاتلان روانی (زامبی) تبدیل می‌شوند و با حمله وحشیانه به یکدیگر، تمدن را به سمت نابودی می‌کشانند.

کلایتون یکی از معدود بازماندگانی است که از واقعه وحشتناک پالس فرار می‌کند و در یک سلول، به دنبال یافتن راهی برای بازگشت به خانه می‌گردد.

۴۲. کلورادو کید (The Colorado Kid)(۲۰۰۵) – ۳٫۶ ستاره

ترسناک‌ترین چیز در مورد ترس، ترس از خود است، اینطور نیست؟ خب، ناراحت کننده ترین چیز در مورد اسرار، خود عنصر رمز و راز است و ماهیت رمز و راز دقیقا همان چیزی است که در فهرست بهترین کتاب‌های استفن کینگ به آن پرداخته می‌شود.

جنازه مردی در یکی از ایالت‌های نیو انگلند پیدا شده است و یک دانشجوی پزشکی قانونی و یک روزنامه‌نگار محلی، تنها افرادی هستند که سرنخ‌هایی در مورد علت مرگ در دست دارند؛ اما هر چه به سرنخ‌های بیشتری می‌رسند، کمتر به نظر می‌رسد، این پرونده منطقی باشد. همه علائم به چیزهای عجیب و غریب و شوم اشاره می‌کنند.

ممکن است پس از خواندن آثار مطرح Stephan King، در نهایت به سبک خاص برند او در ژانر وحشت علاقه‌مند شده باشید. نگران نباشید_ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم! در اینجا فهرست کاملی از هر رمانی را که او نوشته است، به ترتیب زمانی آورده‌ایم:

  • کری (Carrie) (۱۹۷۴)
  • لوط سالم (‘Salem’s Lot) (۱۹۷۵)
  • خشم (Rage) (۱۹۷۷) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • درخشش (The Shining) (۱۹۷۷)
  • ایستادگی (The Stand) (۱۹۷۸)
  • منطقه مرده (The Dead Zone) (۱۹۷۹)
  • پیاده روی طولانی (The Long Walk) (۱۹۷۹) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • آتش افروز (Firestarter) (۱۹۸۰)
  • کوجو (Cujo) (۱۹۸۱)
  • دوی استقامت (Roadwork) (۱۹۸۱) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • برج تاریک (The Dark Tower: The Gunslinger) (۱۹۸۲)
  • مرد فراری (The Running Man) (۱۹۸۲) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • کریستین (Christine) (۱۹۸۳)
  • چرخه گرگینه (Cycle of the Werewolf) – (۱۹۸۳)
  • غبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) (۱۹۸۳)
  • چشم‌های اژدها (The Eyes of the Dragon) (۱۹۸۴)
  • طلسم (The Talisman) (۱۹۸۴) – نوشته شده با همکاری پیتر استراوب
  • نازک‌تر (Thinner) (۱۹۸۴) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • آن (It) (۱۹۸۶)
  • برج تاریک ۲ (The Dark Tower II: The Drawing of the Three) (۱۹۸۷)
  • بدبختی (Misery) (۱۹۸۷)
  • هیولا (The Tommyknockers) (۱۹۸۷)
  • نیمه تاریک (The Dark Half)(۱۹۸۹)
  • ایستادگی (The Stand) (۱۹۹۰)
  • برج تاریک ۳ (The Dark Tower III: The Waste Lands) (۱۹۹۱)
  • لوازم ضروری (Needful Things) (۱۹۹۱)
  • دولورس کلیبورن (Dolores Claiborne) (۱۹۹۲)
  • بازی جرالد (Gerald’s Game) (۱۹۹۲)
  • بی‌خوابی (Insomnia) (۱۹۹۴)
  • رز مدر (Rose Madder) (۱۹۹۵)
  • ناامیدی (Desperation)(۱۹۹۶)
  • مسیر سبز (The Green Mile)(۱۹۹۶)
  • تنظیم کننده‌ها (The Regulators)(۱۹۹۶) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • برج تاریک ۴ (The Dark Tower IV: Wizard and Glass)(۱۹۹۷)
  • کیف استخوان‌ها (Bag of Bones)(۱۹۹۸)
  • دختری که تام گوردون را دوست داشت (The Girl Who Loved Tom Gordon)(۱۹۹۹)
  • خانه سیاه (Black House)(۲۰۰۱) – نوشته شده با همکاری پیتر استراوب
  • کابوس گیر (Dreamcatcher)(۲۰۰۱)
  • بیوک اسرارآمیز (From a Buick ۸)(۲۰۰۲)
  • برج تاریک ۵(The Dark Tower V: Wolves of the Calla)(۲۰۰۳)
  • برج تاریک ۶(The Dark Tower VI: Song of Susannah)(۲۰۰۴)
  • برج تاریک ۷(The Dark Tower VII: The Dark Tower)(۲۰۰۴)
  • کلورادو کید (The Colorado Kid)(۲۰۰۵)
  • سلول (Cell)(۲۰۰۶)
  • داستان لیزی (Lisey’s Story)(۲۰۰۶)
  • بلیز (Blaze)(۲۰۰۷) – منتشر شده با عنوان ریچارد باکمن
  • کلید دوما (Duma Key)(۲۰۰۸)
  • زیر گنبد (Under the Dome)(۲۰۰۹)
  • ۱۱/۲۲/۶۳(۱۱/۲۲/۶۳)(۲۰۱۱)
  • برج تاریک (The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole)(۲۰۱۲)
  • دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)(۲۰۱۳)
  • سرزمین شادی (Joyland)(۲۰۱۳)
  • آقای مرسدس (Mr. Mercedes)(۲۰۱۴)
  • احیا (Revival)(۲۰۱۴)
  • یابنده نگهبان (Finders Keepers)(۲۰۱۵)
  • پایان نگهبانی (End of Watch)(۲۰۱۶)
  • جعبه دکمه‌ای گوئندی (Gwendy’s Button Box)(۲۰۱۷) – نوشته شده با همکاری ریچارد چیزمار
  • زیباهای خفته (Sleeping Beauties)(۲۰۱۷) – نوشته شده با همکاری اوون کینگ
  • ارتفاع (Elevation)(۲۰۱۸)
  • بیگانه (The Outsider)(۲۰۱۸)
  • موسسه (The Institute)(۲۰۱۹)

دسته بندی شده در:

برچسب ها: