خواندن درس زیست : دارای سه نکته است  مفهومی، ارتباطی و ترکیبی. با این روش می توانید درس زیست را به خوبی مطالعه کنید. باید یک نوع تکنیک را توی درس خواندنتان استفاده کنید تا بتونید هم مفهومی بخونید و هم ارتباطات بین مطالب مختلف را بیابید و بعد با هم ترکیبشون کنید.

باید سعی کنید خط به خط کتاب رو نکته به نکته را  بخوانید. تمامی شکل ها و فعالیت ها و نمودارها رو باید کامل بررسی کنید و یاداشت برداری کنید . برای یادداشت برداری، تمام نکات را در کتاب بنویسد و بعد از اتمام هر فصل حتما تست های آنرا حل کنید و نکات مفیدی را از تست ها یاد بگیرید بعد از تست زدن دوباره فصل را همراه تست ها مرور کنید تا نکته ایی را از قلم نندازید.مرور زیاد باعث میشود نکات ریز را به خوبی به خاطر بسپارید .

بعد از تموم شدن هر فصل و مرور آنها، نوبت خواندن کل کتاب است.  حالا باید تمام فصلهای اون کتاب رو در صورت وجود ارتباطات کوچیک، به هم وصل کنید. سعی کنید ارتباط بین نکات مختلف در هر فصل پیدا کنید و بعد آنها را باهم ترکیب کنید بعد از اتمام هر کتاب و همچنان مرور مکرر شما فاز ارتباطی را نیز به اتمام میرسانید . فاز ترکیبی یعنی  باید هر سه کتاب را  ترکیبی بخوانید. در انتها شما تمام کتاب زیست ۲ , ۳ و پیش را به اتمام رساندید.

تست زدن را هرگز فراموش نکنید تا بدانید که در کنکور از درس زیست چه نوع سوالاتی مطرح میشود.

خواندن درس شیمی : درس شیمی جز یکی از بهترین درس ها در گروه رشته تجربی است کسانی که به شیمی علاقه دارند وقتی به انتخاب رشته برسند قطعا از پزشکی صرفه نظر میکنند و به سمت رشته دارو سازی و یا خود رشته شیمی میروند و تحصیلات خود را ادامه میدهند . شما در درس شیمی باید این اصل را فراموش نکنید یعنی : حفظی ها مفهومی-تکراری، مسئله ها.

بخش حفظی مانند جدول مندلیف است شما باید با تکرار زیاد تمامی عناصر همراه با ویژه گی هایشان را حفظ کنید، قسمت های مفهمومی نیز نیاز به تحلیل و تکرار دارند تا به مهارت لازم دست پیدا کنید و مسئله که باید تمام تکنیک های رسیدن به مچهول را یاد بگیرید و پیدا کنید. در درس شیمی اول شروع به خواندن حفظی ها کنید سپس چند تا مسئله را حل کنید و حتما تست زنی را فراموش نکنید. تست به شما کمک میکند تا نکات ریز را به راحتی فرا بگیرید. نکات حفظی و نکات مفهومی را جدا کنید تا راحت تر بتوانید بر روی مطالب تمرکز کنید در درس شیمی نیز نکته برداری را فراموش نکنید هر چه که از نظراتان مهم میاید را یادداشت کنید و آنهارا در اخر هر فصل مرور کنید. شیمی دارای مسئله های فراوان است شما برای بدست آوردن مهارت لازم باید سعی کنید تا مسئال مختلف را حل کنید و سرعت خود را در حل کردن آنها به مرور بالا ببرید. شما باید انقدر سرعت خود را بالا ببرید تا مثلا برای محاسبات عدد نیاز به کشیدن جدول عناصر و آرایش الکترون ها از ابتدا نداشته باشید این کار زمان زیادی را از شما میگیرد مرور زیاد و تست زنی به شما یاری میرساند که سریعتر بتوانید مسائل را حل کنید.

خواندن درس زمین شناسی : کسانی که می خواهند درس زمین شناسی را شروع به خواندن کنند باید نکته به نکته بخوانند و تمام بخش های حفظی را حفظ کنند ، سپس به سراغ شکل هل و جداول بروند، درس زمین شناسی نیاز به یاداشت برداری و نکته برداری دارد باید سعی کنید هر درس را خلاصه نویسی کنید در کنار یاداشت ها تمام شکل ها و جدول های داخل کتاب را چندین بار مرور کنید تا بعد از حداقل سه بار مرور کردن به آنها مسلط شوید. در کنار مرور فراوان تست زدن را نیز از خاطر نبرید.

 

 

دسته بندی شده در: