درس ادبیات از بخشهای مختلف تشکیل شده:

  • قرابت معنایی
  • معنی لغت و املا
  • زبان فارسی
  • تاریخ ادبیات
  • ارایه های ادبی و…

دستور زبان و ادبیات  یکی از بخش های پیچیده و دشوار در همه زبان هاست و نیاز به کمک و همراهی چه از طریق دبیر و چه از طریق کتاب های آموزشی دارد.

کتاب پیش رو از سری کتاب های جامع انتشارات خیلی سبز می باشد کتاب فارسی جامع پایه دهم و یازدهم جلد اول که جهت آمادگی دانش آموزان برای ورود به کنکور تالیف شده است.

این کتاب شامل تمام مواردی است که یک دانش آموز را میتواند در درس ادبیات فارسی کنکور مسلط کند.

در ابتدا کتاب با سوالات چهار گزینه ایی کتاب درسی سال دهم متوسطه شروع می شود که شامل ستایش و نیایش و ۱۸ درس است ترتیب سوالات در کادری مشخص آمده سوالات ابتدا با لغت و معنی – قرابت معنایی -آرایه های ادبی شروع شده و در آخر با تست های دستور زبان فارسی تمام میشود و به همین ترتیب تا درس آخر هدف تست ها مشخص است  همچنین برخی تست ها از سوالات کنکور سال های قبل می باشد.

بعد از اتمام پرسش ها کتاب دهم تاریخ ادبیات و گونه شناسی مطرح شده است  که به ترتیب از فصل یک تا ۸ کتاب درسی انواع ادبیات ها ( ادبیات تعلیمی – ادبیات سفر و زندگی – ادبیات غنایی – ادبیات پایداری – ادبیا انقلاب اسلامی – ادبیات حماسی – ادبیات داستانی – ادبیات جهان ) در جدولی مشخص آمده و سپس به سوالات تاریخ ادبیات پرداخته است.

  

در ادامه کتاب پرسش های چهار گزینه ایی سال یازدهم شروع میشود که شامل ستایش و نیاش و ۱۸ درس است . بعد از پرسش نامه بخش بعدی کتاب یعنی درسنامه آغاز میشود . درسنامه نیز همانند پرسش ها با ستایش و نیایش و ۱۸ درس به صورت کامل برای دانش آموزان توضیح داده شده که شامل لغت و معنی – کلمات مهم املایی- مفهوم ارایه ها و نکات دستوری است .درسنامه این کتاب بر خلاف کتاب های دیگر در آخر آمده است و به صورت فشرده و خلاصه نوشته شده است. که میتواند از نقاط ضعف آن باشد.

   

پس از این که درسنامه را مطالعه کردید پاسخنامه تشریحی با بررسی کامل جواب ها آمده و در انتها پاسخ نامه کلیدی سوالات قرار دارد.

.

دسته بندی شده در: