دانش‌آموزان کنکوری در طول سال تحصیلی پروژه‌های زیادی را برای موفقیت در کنکور انجام می‌دهند. از این پروژه‌ها می‌توان به «پروژه تابستان، جمع‌بندی پایه، نیم‌سال اول دوازدهم، نوروز و… » اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در این یک سال، پروژه‌ی جمع‌بندی است. به عبارتی، اگر دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی روند خوبی را داشته باشد اما جمع‌بندی مناسبی نداشته باشد، نتیجه‌ی تلاش‌هایش را آن‌گونه که باید، نمی‌بیند. در واقع یک جمع‌بندی خوب، تکمیل‌کننده‌ی فعالیت‌های شما در یک سال برای کسب رتبه برتر در کنکور سراسری است. با توجه به اهمیت بسیار زیاد جمع‌بندی دروس در ماه‌های منتهی به کنکور، بر آن شدیم که برای هر یک از دروس اختصاصی رشته‌ی ریاضی فیزیک، از بین سه کتاب جمع‌بندی مطرح در بازار، بهترین آن‌ها را انتخاب و به شما معرفی کنیم. تا با در دست داشتن منابع مناسب، وارد روزهای جمع‌بندی شوید. سه کتاب مدنظر ما به شرح زیر است:

در کنکور رشته‌ی ریاضی، سه درس اختصاصی ریاضی، فیزیک و شیمی وجود دارد. البته درس ریاضی به سه قسمت «حسابان و ریاضی پایه»، «هندسه» و «ریاضیات گسسته و آمار و احتمال» تقسیم می‌شود. برای انتخاب مناسب‌ترین کتاب در هر درس، معیارهای مهمی از جمله درسنامه خلاصه (اما کامل)، تست‌های استاندارد، پاسخنامه دقیق و مفهومی و… توجه کرده‌ایم. بنابراین با این پکیج می‌توانید با خیال راحت یک جمع‌بندی مناسب و دقیق داشته باشید.

حسابان و ریاضی پایه

 از ۵۵ سؤال ریاضی کنکور حدود ۲۰ سؤال مربوط به سه کتاب ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم است. برای جمع‌بندی این سه کتاب، بین کتاب‌های جمع‌بندی این سه انتشارات، کتاب جمع‌بندی حسابان و ریاضی پایه خیلی سبز از کیفیت بالاتری برخوردار است. این کتاب با حجم کمتر، مطالب مهم را ارائه داده است و از آوردن فرمول‌هایی که کاربرد زیادی ندارند خودداری کرده است. در مقابل کتاب‌های دیگر مطالب را اصطلاحاً خیلی فرمولیزه ارائه داده‌اند.

جمع بندی حسابان و ریاضیات پایه کنکور خیلی سبز

جمع بندی حسابان و ریاضیات پایه کنکور خیلی سبز

نویسنده : مهدی عزیزی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۱۳۸,۴۰۰۱۷۳,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های کتاب جمع‌بندی حسابان و ریاضی پایه خیلی سبز

کتاب جمع‌بندی ریاضی پایه و حسابان خیلی سبز، با ۳۱۷ صفحه به جمع‌بندی کتاب‌های ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم در ۱۳ فصل پرداخته که نوشته‌ی علی شهرابی است. این کتاب شامل موارد زیر است:

  • درسنامه: در ابتدای هر یک از فصول، درسنامه‌ی خلاصه‌ای ارائه شده است. در این قسمت تنها یک دسته فرمول ارائه نشده بلکه، مفاهیم نیز تا حد امکان شرح داده شده است. مثال‌های متعدد حل شده‌ای نیز در کادرهای آبی رنگ بیان شده که دانش‌آموزان می‌توانند از روش‌های استفاده شده در آن الگو بگیرند. نحوه‌ی نگارش و تنظیم درسنامه به گونه‌ای است که اگر دانش‌آموز خیلی هم برای کنکور آماده نباشد و مطالعه‌ی قبلی خیلی کمی هم داشته باشد، متوجه مطالب آن می‌شود. دانش‌آموزانی که به درس‌ها تسلط خوبی دارند و فقط قصد مرور را دارند می‌توانند از مطالعه‌ی درسنامه صرف‌نظر کنند و فقط به بررسی مثال‌های حل شده‌ی درسنامه بپردازند.
  • تست: در انتهای هر فصل تعدادی تست آورده شده و سعی در پوشش مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات و تیپ تست‌های پرتکرار در کنکور سراسری بوده است. این تست‌ها، برگرفته از کتاب درسی، کنکور و تعداد کمی تست تألیفی است. در مجموع ۱۳ فصل این کتاب، ۳۵۲ تست ارائه شده است یعنی به طور میانگین ۲۷ تست برای هر فصل. البته تعداد تست‌های هر فصل متناسب با بودجه‌بندی آن در کنکور است. تست‌های انتخاب شده مطابق با استانداردهای کنکور سراسری و کتاب درسی است. البته دقت داشته باشید که این تست‌ها مکمل مثال‌های موجود در درسنامه است. بنابراین حتماً ابتدا مثال‌های درسنامه‌های بررسی کنید سپس به حل تست‌ها مراجعه کنید.
  • آزمون جامع: آخرین بخش کتاب متشکل از دو آزمون جامع ۲۰ سؤالی است. ۴۰ سؤال استاندارد که در روزهای قبل از کنکور یک گنج پر از نکته محسوب می‌شود. بعد از این دو آزمون جامع تست‌های کنکور ریاضی ۹۹ داخل و خارج از کشور نیز آورده شده است.
  • پاسخنامه تشریحی: آخرین بخش از هر فصل، پاسخنامه تشریحی تست‌ها است. این پاسخنامه با فونتی زیبا و چشم‌نواز به چاپ رسیده که سؤالات با کوتاه‌ترین روش‌ها حل شده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتی در صورت رسیدن به پاسخ درست، روش‌های پاسخنامه را بررسی کنید تا در حل سؤالات به سرعت و مهارت بالایی برسید.
  • پاسخنامه کلیدی: صفحات ۳۱۵ تا ۳۱۷ از پایان کتاب مربوط به پاسخنامه کلیدی تست‌های فصل به فصل و آزمون‌های جامع است.

هندسه

در کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی، بخش دوم سؤالات ریاضی مربوط به هندسه است که ۱۷ الی ۱۹ سؤال از ۵۵ سؤال ریاضی را به خود اختصاص داده است. منبع این سؤالات، کتاب‌های هندسه‌ی دهم، هندسه‌ی یازدهم و هندسه‌ی دوازدهم است. از آنجایی که مباحث هندسه دوازدهم کاملاً متفاوت با هندسه دهم و یازدهم است، انتشارات خیلی سبز و گاج، برای جمع‌بندی هندسه دو جلد ارائه داده‌اند. جلد اول مربوط به هندسه دهم و یازدهم و جلد دوم مربوط به هندسه دوازدهم است. در این بین مهر و ماه فقط یک جلد برای جمع‌بندی هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم روانه‌ی بازار کرده است. با یک بررسی کلی، متوجه خواهیم شد کتاب جمع‌بندی هندسه مهر و ماه که تک جلدی است، نسبت به سایر انتشارات عملکرد بهتری داشته است. تعداد تست‌ها و حجم کتاب متناسب و معقول است. درسنامه‌های آن کامل و شامل نکات خیلی خوبی هستند که در این زمینه نسبت به کتاب‌های خیلی سبز جامع‌تر است. خط ویژه‌ی گاج نیز، با حجم و تست‌های زیاد، برای جمع‌بندی مناسب نیست. مناسب نبودن از این جهت که حجم زیادی دارد و وقت‌گیر است. همچنین مطالبی که احتمال طرح آن‌ها در کنکور بسیار پایین است و خارج از چهارچوب‌های کتاب درسی هستند را هم مطرح کرده است.

جمع بندی هندسه کنکور مهروماه

جمع بندی هندسه کنکور مهروماه

نویسنده : علی سعیدی راد
ناشر : مهروماه
قیمت : ۱۲۸,۰۰۰۱۶۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های کتاب جمع‌بندی هندسه مهر و ماه

کتاب جمع‌بندی هندسه از انتشارات مهر و ماه با ۲۸۶ صفحه و ۱۰ فصل (هر فصل از هر پایه به طور مجزا ارائه شده است)، با تفکیک درس‌های هر فصل مطابق با کتاب درسی، منبع مناسبی برای جمع‌بندی به شمار می‌رود. نویسنده‌ی این کتاب علی سعیدی راد است. بخش‌های مختلف این کتاب را در زیر بررسی و معرفی کرده‌ایم.

  • درسنامه: درسنامه‌ها دقیقا بر اساس سرفصل‌ها و درس‌های کتاب درسی ارائه و تقسیم‌بندی شده‌اند. در این درسنامه‌ها علاوه بر فرمول‌های مهم در هندسه، به توضیح مفاهیم هندسه نیز پرداخته است. به گونه‌ای که ضعیف‌ترین دانش‌آموزان نیز با کمترین سطح اطلاعات هم بتوانند از این کتاب استفاده کنند. مثال‌های حل شده‌ی زیادی در این قسمت آورده شده است که به درک مفاهیم و فرمول‌های گفته شده کمک می‌کند. کنار هر مثال، علامت آنتن دیده می‌شود. این آنتن هرچه پرتر باشد، میزان اهمیت تست و نزدیکی آن به سؤالات کنکور بیشتر است. تعداد مثال‌های درسنامه در مجموع ۱۰ فصل، ۳۷۰ تا است.
  • تست: در پایان هر فصل، تعدادی تست وجود دارد که در قالب آزمون‌های ۱۰ سؤالی ارائه شده‌اند. در برخی از فصول که تعداد تست بیشتری در کنکور دارند برای هر درس یک آزمون در نظر گرفته شده و در پایان هم یک آزمون جامع آورده شده است. در این کتاب، تمام تست‌های کنکور داخل و خارج از کشور از سال ۸۵ تا ۹۹ پوشش داده شده است. البته تست‌های تألیفی نیز برای پوشش بهتر مطالب وجود دارد.
  • پاسخنامه تشریحی: توضیحاتی که برای هر یک از سؤالات بیان شده، توضیحات قابل قبول و به زبان ساده است که دانش‌آموزان در فهم آن مشکلی نداشته باشند. برای سؤالاتی که امکان بررسی گزینه‌ها وجود دارد، این عمل صورت گرفته و به طور کلی پاسخنامه خوبی ارائه شده است.
  • فرمول‌نامه: آخرین صفحات این کتاب مربوط به فرمول‌ها و مفاهیم در کتاب هندسه است. این بخش با تفکیک فرمول‌ها و نکات هر مبحث، امکان مرور خیلی سریع هر مبحث را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده است.

ریاضیات گسسته و آمار و احتمال

آخرین و سومین بخش از سؤالات ریاضی کنکور ریاضی، مربوط به کتاب‌های آمار و احتمال یازدهم و ریاضیات گسسته دوازدهم است. البته سؤالات فصل ششم و هفتم ریاضی دهم نیز مربوط به همین قسمت می‌شود. در کنکور ۱۶ الی ۱۸ سؤال از این دروس مطرح می‌شود.

از بین سه کتاب جمع‌بندی موجود، منطقی‌ترین کتاب، کتاب جمع‌بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهر و ماه است. البته کتاب‌های دیگر نیز کتاب‌های خوبی هستند و اینجا بحث بین انتخاب خوب و خوب‌تر است. حجم کتاب خط ویژه‌ی گاج زیاد است و آوردن فرمول‌ها و تست‌های زیاد، باعث دور شدن از فضای کنکور شده است. کتاب خیلی سبز نیز می‌توانست مطالب را کامل‌تر بیان کند. در واقع کتاب جمع‌بندی انتشارات مهر و ماه، با ارائه‌ی فرمول‌های مورد نیاز و بدون بیان مطالب خارج از چهارچوب‌های کتاب درسی و آوردن تست‌های استاندارد، مناسب‌ترین منبع برای جمع‌بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال محسوب می‌شود.

جمع بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهروماه

جمع بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهروماه

نویسنده : مسعود طایفه
ناشر : مهروماه
قیمت : ۱۲۰,۰۰۰۱۵۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های کتاب جمع‌بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهر و ماه

کتاب موردنظر دارای ۲۶۴ صفحه و نوشته‌ی سید مسعود طایفه است که با بیان مفاهیم موجود در هشت فصل، یکی از کامل‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی خودش است. تنها ایرادی که می‌توان به این کتاب گرفت، جلوتر بودن مباحث احتمال از مباحث شمارش بدون شمردن (ترکیبیات) است. بنابراین قبل از مطالعه‌ی بخش احتمال، بخش ابتدایی ترکیبیات را مطالعه کنید. بخش‌های مختلف این کتاب عبارتند از:

  • درسنامه: روند درسنامه کتاب به این صورت است که ابتدا قسمتی از مفاهیم یک فصل را بیان می‌کند سپس برای آن تعدادی تست حل شده ارائه می‌دهد. در کنار هر یک از این تست‌ها آیکون آنتن دیده می‌شود که میزان اهمیت و نزدیکی آن را به سؤالات کنکور نشان می‌دهد. این درسنامه تنها به بیان روابط بسنده نکرده و در عین خلاصه بودن مفاهیم را نیز بیان کرده است. بیشتر حجم درسنامه را مثال‌ها در برگرفته است.
  • تست: یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب، جدا کردن تست‌ها است. یعنی بعد از هر مبحث از هر فصل، تست‌های مربوط به آن گنجانده شده است. تعداد تست‌های هر فصل متناسب با حجم و بودجه‌بندی آن در کنکور است. تست‌های این کتاب از تست‌های کنکور دهه‌ی ۹۰ و تست‌های تألیفی هم‌سنگ با آن‌ها است. به عبارتی تمامی تست‌های مرتبط کنکورهای دهه‌ی ۹۰ پوشش داده شده است. با استفاده از این تست‌ها می‌توانید بر نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید.
  • آزمون جامع: در این کتاب، سه آزمون جامع ۲۰ سؤالی آورده شده که می‌تواند محک بسیار خوبی برای دانش‌آموزان در روزهای قبل از کنکور باشد.
  • پاسخنامه تشریحی: پاسخنامه تشریحی تست‌های هر فصل بعد از اتمام همان فصل آورده شده است. برای حل سؤالات هر آنچه که برای متوجه شدن دانش‌آموز لازم بوده آورده شده حتی برای تفهیم بهتر سؤالات، از شکل نیز استفاده شده و این نکته‌ی مثبت پاسخنامه است.
  • فرمول‌نامه: در انتهای کتاب بخشی به نام پیوست وجود دارد که فرمول‌ها و مفاهیم لازم را به صورت دسته‌بندی شده ارائه شده است. این بخش برای مرور سریع بسیار کاربردی است.

فیزیک

دومین درس از کنکور ریاضی، فیزیک است. برای این درس ۴۵ سؤال مطرح می‌شود که ۵۵ دقیقه برای آن در نظر گرفته شده است. از این ۴۵ سؤال، به طور حدودی ۱۲ سؤال از فیزیک دهم، ۱۳ سؤال از فیزیک یازدهم و ۲۰ سؤال از فیزیک دوازدهم مطرح می‎‌شود. کتاب‌های جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز و مهر و ماه تک جلدی هستند. اما خط ویژه‌ی گاج شامل دو جلد است. جلد اول جمع‌بندی فیزیک دوازدهم و جلد دوم برای جمع‌بندی فیزیک پایه (دهم و یازدهم) است. از ببین این سه کتاب، درسنامه‌های کتاب مهر و ماه به نحوی آرایش یافته که به نظر می‌رسد شلوغی آن باعث سردرگمی دانش‌آموز شود و تست‌های آن نیز خیلی کم است. دو کتاب دیگر را می‌توان به عنوان منبع مناسب معرفی کرد اما خط ویژه گاج حجم بسیار زیادی دارد که برای جمع‌بندی منطقی نیست. بنابراین با توجه به درسنامه‌های مفصل خط ویژه، این کتاب فقط به دانش‌آموزانی توصیه می‌شود که در درس فیزیک بسیار ضعیف هستند و فرصت کافی را برای مطالعه‌ی آن در اختیار دارند. در نهایت بهترین منبع برای جمع‌بندی فیزیک را کتاب جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز معرفی می‌کنیم که هم درسنامه‌های خوبی دارد و هم تعداد تست‌های آن متناسب است.

جمع بندی کنکور فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز

جمع بندی کنکور فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز

نویسنده : مهدی‌براتی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۲۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های کتاب جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز

فصل‌بندی کتاب جمع‌بندی فیزیک از انتشارات خیلی سبز، با تفکیک فصل‌های هر پایه کاملاً مطابق با کتاب درسی است. این کتاب ۴۴۳ صفحه‌ای، نوشته‌ی علی انواری است که می‌تواند به شما در جمع‌بندی نهایی فیزیک کمک کند. بخش‌های مختلف این کتاب عبارت‌اند از:

  • درسنامه: مطالب دسته‌بندی شده در قالب جداول مختلف از ویژگی‌های بارز این درسنامه است. مفاهیم و فرمول‌های موجود در هر فصل، به صورت کاملاً شکیل و چشم‌نواز ارائه شده که دانش‌آموزان را سردرگم نکند. مثال‌های زیادی در درسنامه برای تبیین مطالب گنجانده شده است که نکته‌ی مثبتی در پاسخ این مثال‌ها نهفته است. پاسخ‌ها به صورت گام به گام بیان شده است تا دانش‌آموزان مراحل حل یک سؤال را به خوبی یاد بگیرند.
  • فرمول‌های فصل: در پایان درسنامه‌ی هر ۱۵ فصل از این کتاب، بخشی به نام فرمول‌های فصل دیده می‌شود که تنها به بیان فرمول‌های آن فصل بسنده کرده است.
  • تست: تست‌های هر فصل در پایان آن فصل آمده است. تست‌ها با معیار پوشش مطالب مهم و اصلی انتخاب شده‌اند. بنابراین اگر دانش‌آموزی در این تست‌ها درصد بالایی کسب کند به معنای تسلط خیلی خوب او بر آن فصل است. تقریباً تمام تست‌های این کتاب، از کنکور سراسری انتخاب شده‌اند. تعداد کل تست‌ها ۴۲۳ تا است.
  • آزمون جامع: سه آزمون جامع ۴۵ سؤالی در انتهای کتاب آورده شده که این تست‌‌ها اکثراً تألیفی و مشابه سؤالات کنکور هستند. در ضمن سؤالات فیزیک کنکور داخل و خارج رشته‌ی ریاضی سال ۹۹، دو آزمون دیگر این بخش هستند.
  • پاسخنامه تشریحی: تست‌های آخر هر فصل و آزمون‌های جامع دارای پاسخنامه تشریحی هستند. ویژگی برجسته‌ی این پاسخنامه، حل گام به گام سؤالات است. تقریباً برای همه‌ی پاسخ‌ها این قاعده‌ی گام به گام رعایت شده است. نوع آرایش فرمول‌ها و نوشته‌ها در پاسخنامه همانند درسنامه زیبا و چشم‎‌نواز است.
  • پاسخنامه کلیدی: سه صفحه‌ی پایانی این کتاب مربوط به پاسخنامه کلیدی تست‌ها است.

شیمی

آخرین و سومین درس اختصاصی کنکور ریاضی، شیمی با ۳۵ سؤال و ۳۵ دقیقه وقت است. سهم شیمی دهم از ۳۵ تست کنکور، ۱۱ سؤال، شیمی یازدهم ۱۳ و شیمی دوازدهم ۱۱ سؤال است. از بین کتاب‌های جمع‌بندی شیمی، کتاب جمع‌بندی شیمی مهر و ماه از شرایط بهتری برخوردار است و آزمون‌های آن باعث نمایان شدن ریزترین نقاط ضعف می‌شود.

جمع بندی شیمی مهروماه

جمع بندی شیمی مهروماه

نویسنده : محمدحسین انوشه
ناشر : مهروماه
قیمت : ۲۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های کتاب جمع‌بندی شیمی مهر وماه

این کتاب علاوه بر ارائه‌ی مطالب به صورت فصل به فصل، مطالب مرتبط از شیمی متوسطه‌ی دوم را که کتاب درسی آن‌ها را در پایه و فصل‌های مختلف آورده است، به صورت یک‌جا در بخش موضوعی بیان کرده است. کتاب مذکور نوشته‌ی محمدحسین انوشه و مرتضی نصیرزاده است و دارای ۵۱۷ صفحه تمام رنگی است. بخش‌های اصلی این کتاب به همراه پاره‌ای از توضیحات به شرح زیر است:

  • درسنامه: هر فصل از هر پایه به چند قسمت تقسیم شده که برای هر یک از قسمت‌ها درسنامه‌ی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. مطالب حفظی سوال‌خیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و فرمول‌های شیمی و روش‌های حل مسئله در درسنامه و مثال‌ها مشهود است. در انتهای هر یک از قسمت‌ها یک آزمون وجود دارد که باید جملات نادرست را از جملات درست تشخیص دهید که این اتفاق شما را به یک چالش کاملاً کنکوری دعوت می‌کند. در پاسخنامه‌ی این قسمت، دلیل نادرستی جملات بیان شده است.
  • تست: در پایان هر فصل تعدادی تست برای جمع‌بندی نهایی یک فصل گنجانده شده است. این تست‌ها شامل سؤالات تألیفی و کنکور هستند. تعداد این تست‌ها برای هر فصل متناسب با بودجه‌بندی کنکور است.
  • پاسخنامه تشریحی: برای تست‌های موجود در کتاب، پاسخنامه تشریحی در نظر گرفته شده است. پاسخ‌های موجود در این بخش قابل‌فهم و گویا هستند. مسائل را نیز با ساده‌ترین فرمول‌ها حل کرده است. ویژگی دیگر تذکرات موجود در پاسخنامه است که اشتباهات متداول دانش‌آموزان را گوشزد می‌کند.
  • شیمی موضوعی: آخرین بخش این کتاب مربوط به مباحثی مانند استوکیومتری و شیمی آلی است که کتاب درسی آن‌ها را در مقاطع مختلف و جداگانه بیان کرده است. بنابراین جمع‌بندی شیمی به صورت فصل به فصل، شما را در این مباحث به تسلط کافی نخواهد رساند. به همین دلیل این مطالب در یک بخش مجزا، مجدداً مورد بررسی قرار گرفته‌اند. موضوعات ارائه شده در این بخش عبارت‌اند از:
  • نام‌گذاری ترکیبات معدنی
  • ساختار لوویس
  • شیمی آلی
  • واکنش‌های شیمیایی
  • استوکیومتری

در پایان این بخش نیز تست‌های مربوط به آن همراه با پاسخنامه تشریحی آورده شده است.

آزمون جامع: پایان بخش کتاب، یک آزمون جامع ۳۵ سؤالی مطابق با کنکور سراسری است که برای روزهای قبل از کنکور آزمون مناسبی می‌تواند باشد.

نکته‌ای درباره‌ی کتاب‌های خط ویژه

سؤالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که چرا برای هیچ‌یک از دروس، کتاب خط ویژه‌ی گاج معرفی نشده است. برای عدم معرفی دو دلیل اصلی وجود دارد. اولین دلیل حجم زیاد این کتاب است که برای جمع‌بندی وقت زیادی را می‌گیرد و مناسب نیست. دلیل دوم ارائه‌ی مطالبی است که احتمال مطرح شدن آن‌ها در کنکور بسیار پایین است. (برخی از این مطالب حتی خارج از چهارچوب‌های کتاب درسی هستند). بهتر بود نویسندگان این کتاب‌ها، با حذف مطالب غیرضروری حجم را کاهش دهند. البته نکته‌ی مهم درباره‌ی کتاب‌های خط ویژه، درسنامه‌ی مفصل‌تر و تست‌های بیشتر آن نسبت به دو کتاب دیگر است. خط ویژه بیشتر برای دانش‌آموزانی است که زمان زیادی از سال کنکور را از دست داده‌اند و می‌خواهند در کمترین زمان ممکن بتوانند درصد قابل قبولی در کنکور کسب کنند.

‌جمع‌بندی

همان‌طور که در مقدمه‌ی این مقاله گفته شد، جمع‌بندی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال کنکور است. در این مقاله با مقایسه‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های جمع‌بندی موجود در بازار کتاب، بهترین منبع را برای جمع‌بندی دروس اختصاصی دانش‌آموزان رشته‌ی ریاضی در پنج قسمت معرفی کردیم. این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

کتاب انتخابی درس ردیف
جمع‌بندی حسابان و ریاضیات پایه خیلی سبز حسابان و ریاضیات پایه ۱
جمع‌بندی هندسه مهر و ماه هندسه ۲
جمع‌بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهر و ماه ریاضیات گسسته و آمار و احتمال ۳
جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز فیزیک ۴
جمع‌بندی شیمی مهر و ماه شیمی ۵

این پکیج را می‌توانید برای جمع‌بندی دروس خود در ماه‌های اردیبهشت و خرداد همزمان با برگزاری امتحانات نهایی استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما دانش‌آموزان رشته‌ی ریاضی، مفید واقع شود. با آرزوی موفقیت در کنکور…