علی منصف شکری

کتاب‌های علی منصف شکری

گسسته و هندسه از چالشی‌ترین دروس کنکور ریاضی محسوب می‌شود. سوالات درس گسسته و آمار و احتمال به سبب گستردگی بالا، همچنین درس هندسه به سبب سوالات ایده‌دار زیادی که دارد، می‌تواند برای دانش‌آموزان مشکل آفرین باشد. از این رو در این دروس ممکن شما ۱۰۰۰ تست حل کرده باشید و تست ۱۰۰۱اُم کاملاً جدید به نظر برسد. در این زمینه علی منصف شکری را باید جز مولفین برتر در دروس هندسه و گسسته دانست. ایشان در سال ۱۳۵۴ در شهر تهران متولد شد. بعد از شرکت در کنکور رشتهٔ ریاضی و پذیرفته شدن در رشتهٔ مهندسی عمران دانشگاه تهران، وارد دنیای تدریس ریاضیات شدند. در ادامه وارد دنیای تالیف نیز شدند که در این راستا بسیار پرکار و حرفه‌ای هستند.

روند کاری علی منصف شکری

در ابتدا، ایشان کارش را با تدریس دروس هندسه و گسسته آغاز کرد و این عمل باعث ورود او به دنیای تدریس و تالیف ریاضیات کنکور بود. در ۲۰ سال ابتدایی کار که مهم‌ترین رکن فعالیتش تدریس بود، همزمان به تالیف چندین کتاب با همکاری نشرهای متفاوتی پرداخت. از جملهٔ این نشرها می‌توان به ایران زمین، ۱۰ استاد، مبتکران، آیندگان و… اشاره کرد. طبق گفتهٔ خود استاد منصف شکری بیشترین تعداد تالیف را برای انتشارات گاج داشتند. همکاری ایشان با انتشارات گاج در سال ۱۳۸۲ شروع شد و کتاب‌های مختلفی را برای این انتشارات تالیف کرد. هرچند در مدتی که تالیفات زیادی برای گاج داشت، کتاب‌های دیگری را با همکاری انتشارات خیلی سبز و اندیشه فائق به چاپ رساند. به طور می‌توان از علی منصف شکری به عنوان یک نویسندهٔ پرکار نام برد. او هم‌اکنون علاوه‌بر سمت مولف در انتشارات گاج، مدیریت تالیف سری کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت گاج را نیز بر عهده دارد.

تعدادی از کتاب‌های علی منصف شکری

توضیحاتی دربارهٔ کتاب دور دنیا در نیم ساعت هندسه و گسسته

تخصص استاد منصف شکری دروس هندسه و گسسته است. به همین دلیل کتاب‌هایی که او در این زمینه نوشته، بسیار دقیق و کارآمد هستند. برای نمونه در کتاب‌های دور دنیا نیم ساعت هندسه و دور دنیا در نیم ساعت گسسته، این تخصص به طور واضح دیده می‌شود. در این کتاب‌ها که علی منصف شکری هم مولف و مدیر تالیف آن است، از دو بخش تست و پاسخنامه تشریحی تشکیل شده که تست‌های آن به چندین سکانس تقسم شده است. معیار انتخاب تست‌ها، پوشش انواع سوالات این دروس بوده است. می‌توان تا حدی ادعا کرد انواع سوالاتی که در کنکور سراسری امکان مطرح شدن دارند در این کتاب‌ها آورده شده است. پاسخنامه تشریحی این کتاب‌ها طوری تالیف شده است که بتواند عدم وجود درسنامه را جبران کند. یکی از ویژگی‌هایی که برای اولین بار در یک کتاب کمک آموزشی در ایران صورت گرفته، چاپ رنگی هدفدار است. هدفدار بودن به این معنا است که هر یک از پارامترهای موجود در پاسخ سوال از ابتدا تا انتهای پاسخ، رنگ مخصوص به خود را دارد. دانش‌آموزان با استفاده از این ویژگی می‌توانند، سرنوشت هر یک از پارامترها را ببینند. به طور کلی این کتاب‌ها برای جمع‌بندی هر یک از دروس به مدیریت تالیف علی منصف شکری به چاپ رسیده که همهٔ دانش‌آموزان با حداقل اطلاعات می‌توانند استفاده‌های لازم را از آن‌ها ببرند.

کتاب‌های پرفروش علی منصف شکری

کتاب‌های جدید علی منصف شکری