بیا از کتابچی بگیر

مصطفی باقری

کتاب‌های مصطفی باقری

دانش‌آموزان ششم و نهم هر ساله به دنبال قبولی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هستند. حتی برخی از مدارس غیرانتفاعی نیز دارای آزمون ورودی هستند. برای شرکت در این آزمون‌ها، نیازمند کتاب‌هایی هستند که بتوانند خود را برای این آزمون‌ها آماده کنند. در این آزمون نه تنها باید سوالاتی را از دروس خود پاسخ دهند بلکه باید سوالات بخش استعداد تحلیلی را نیز پاسخگو باشند. سوالات استعداد تحلیلی در زمینه‌های مختلفی مثل هوش کلامی و ادبی، هوش ریاضی و… مطرح می‌شوند. از طرف دیگر سرعت در محاسبات ریاضی همواره جز دغدغه‌های دانش‌آموزان ششم تا دوازدهم است. سرعت در محاسبات ریاضی هم به کاهش زمان پاسخگویی در امتحانات، آزمون‌های ورودی مدارس و کنکور می‌شود؛ هم به نوعی یک افتخار در بین دانش‌آموزان محسوب می‌شود. اگر دانش‌آموزی بوده باشید که به دنبال کتاب در این زمینه‌ها بوده‌اید، احتمالاً باید نام مهندس مصطفی باقری به گوشتان خورده باشد. مهندس مصطفی باقری یکی از نویسندگان چیره دست در حوزه‌های ذکر شده است که با همکاری انتشارات مهر و ماه کتاب‌های زیادی را به چاپ رسانده است.

بیوگرافی مصطفی باقری

مهندس مصطفی باقری یکی از نویسندگان پرکار در زمینهٔ محاسابات سریع ریاضی و استعداد تحلیلی است. مهندس باقری فارغ‌التحصیل مهندسی عمران - عمران است که با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد توانست رتبهٔ ۱۳ را کسب کند. او حدود ۳۰ سال سابقه تدریس ریاضی، هوش و استعداد تحلیلی دارد. او، خود را طراح و متخصص دوره‌های آموزشی تیزهوشان ششم و نهم می‌داند. جالب‌تر این که در زمینهٔ تسریع محاسبات ریاضی کتاب‌های زیادی را به چاپ رسانده، از این رو مخترع و مبتکر ریاضیات و مثلثات سریع MBM نیز است. او در زمینه تالیف سوال بسیار پرکار بود و سابقهٔ دو دهه تدریس، تالیف و طراحی آزمون‌های ریاضیات از مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد را دارد. ریاست هیئت علمی مرکز هوش پارسیان از دیگر سمت‌های اوست. مصطفی باقری را باید نویسندهٔ پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزشی دانست.

تألیفات مهندس مصطفی باقری

مهندس باقری همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد نویسندهٔ کتاب‌های پرفروش ریاضی و استعداد تحلیلی است که تعدادی از آثار او را به همراه پاره‌ای از توضیحات در زیر آورده‌ایم.

  • تکینک‌های محاسبات سریع ریاضی لقمه انتشارات مهر و ماه: این کتاب که برای تسریع در محاسبات ریاضی کاربرد دارد؛ بیشتر، دانش‌آموزان متوسطه دوم را مخاطب قرار داده است. این کتاب از ۷ فصل مختلف با عناوین «کسر و اعشار ترس نداره، چند نکتهٔ محاسباتی، تکنیک‌های ضرب سریع، تکنیک‌های تقسیم سریع، تکنیک‌های جمع و تفریق سریع، تکنیک‌های جذر سریع و محاسبات کنکور» تشکیل شده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب مصطفی باقری در وبسایت کتابچی است. شما می‌توانید معرفی کامل‌تر این کتاب را در مجلهٔ کتابچی مطالعه کنید.
  • هوش کمپلکس پنجم و ششم انتشارات مهر و ماه: این کتاب در ۵۸۷ صفحه و ۳۵۵۰ تست برای آمادگی دانش‌آموزان پنجم و ششم به رشتهٔ تحریر درآمده است. این کتاب از ۸ بخش مختلف با نام‌های «هوش و استعداد غیرکلامی، هوش ریاضی، هوش فضایی وفنی، سرعت، دقت، توجه و تمرکز، خلاقیت، پاسخنامه تشریحی و آزمون‌های ورودی تیزهوشان» تشکیل شده است. پاسخنامه این کتاب برای یک دانش‌آموز پنجمی و ششمی بسیار روان و قابل فهم است.
  • تمرین محاسابات کنکورز انتشارات مهر و ماه: همانطور که از نام این کتاب مشخص است، برای کنکوری‌ها به چاپ رسیده است. این کتاب را بهتر است بعد از کتاب تکینک‌های محاسبات سریع ریاضی لقمه مطالعه کرد. زیرا با استفاده از تکنیک‌های آن کتاب، کتاب تمرین محاسبات کنکورز نوشته شده است. در این کتاب سوالات محاسباتی دروس ریاضی، فیزیک و شیمی کنکور سال‌های اخیر بدون توجه به قسمت‌های اولیه ارائه شده (فقط بخش محاسبات) که می‌تواند کمک بسزایی در افزایش سرعت محاسبات دانش‌آموزان در جلسه آزمون‌های آزمایشی و کنکور داشته باشد.
  • مثلثات سریع لقمه انتشارات مهر و ماه: حل سوالات مثلثات با استفاده از فرمول‌های مثلثاتی برای دانش‌آموزان همواره چالشی است. با این کتاب شما می‌توانید بدون استفاده از فرمول‌های مثلثاتی و با محاسبهٔ سینوس، کسینوس و… زاویه‌های مختلف و همچنین عددگذاری مسیر بسیار کوتاه‌تری را برای حل سوالات مثلثات طی کنید.
  • سمپادیوم نهم، بسته شبیه ساز آزمون تیزهوشان: این کتاب با شبیه‌سازی آزمون‌های تیزهوشان می‌تواند ابزار مهمی برای کسب آمادگی بیشتر جهت حضور در آزمون‌های تیزهوشان باشد. دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این بسته، در منزل از خود آزمون بگیرند. بهتر است این آزمون‌ها در شرایطی مانند آزمون برگزار شود که دانش‌آموزان قبل از حضور در آزمون اصلی، چندین بار تجربهٔ آزمون دادن را داشته باشند.

البته تعداد تالیفات مهندس مصطفی باقری بیش از این است. برای جلوگیری از طولانی‌تر شدن مطلب، از معرفی سایر کتاب‌های ایشان صرف‌نظر کردیم!

کتاب‌های پرفروش مصطفی باقری

کتاب‌های جدید مصطفی باقری