بیا از کتابچی بگیر

ابوالقاسم شعبانی

کتاب‌های ابوالقاسم شعبانی

درس ریاضی مهم‌ترین درس رشتهٔ ریاضی – فیزیک است و هر ساله دانش‌آموزان این رشته برای این درس نسبت به سایر دروس رشتهٔ خود وقت بسیار بیشتری می‌گذارند. ماهیت درس ریاضی به گونه‌ای است که کسب تسلط بر مباحث آن نه تنها مستلزم یادگیری کامل و عمیق مباحث و مفاهیم آن است، بلکه لازم است دانش‌آموزان تمرین زیادی داشته و خودشان مسائل فراوانی نیز حل نمایند. در نتیجه برای درس ریاضی هم کیفیت آموزش به دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی توسط معلمان خبره اهمیت بالایی دارد و هم  در اختیار داشتن کتب کمک درسی تمرین و تستی خوب و مؤثر. بهترین کتاب‌های کمک درسی عموماً کتبی هستند که توسط معلمان باتجربه نوشته شده‌اند. ابوالقاسم شعبانی یک معلم بسیار خوب درس ریاضی و به ویژه شاخهٔ حسابان با سابقه‌ای درخشان است. وی دبیر رسمی آموزش و پرورش است و بیش از ۲۵سال در مدارس برجسته‌ای همچون تیزهوشان، فرزانگان و رشد تدریس کرده است. استاد شعبانی همچنین کتب کمک آموزشی بسیار خوبی نیز تألیف نموده است که عمدتاً توسط انتشارات بین‌المللی گاج به چاپ رسیده‌اند. هدف اصلی این متن در واقع معرفی کتب‌های کمک آموزشی استاد ابوالقاسم شعبانی است. در این راستا کتاب‌هایی که به قلم وی تألیف شده‌اند، در ادامهٔ این متن معرفی گشته‌اند.

کتب تألیف شده توسط استاد ابوالقاسم شعبانی

همان طور که پیش‌تر نیز گفته شد، عمدهٔ کتب تألیف شده توسط استاد ابوالقاسم شعبانی توسط انتشارات بین‌المللی گاج در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

  • ۸ کتاب ریاضی کنکور از مجموعه کتب میکروگاج به همراه پاسخ در جلدی مجزا
  • کتاب تک جلدی حسابان کامل کنکور میکروطلائی گاج
  • کتاب بانک تست حسابان جامع از مجموعه کتب میکرو انتشارات بین‌المللی گاج (۲ جلدی)
  • کتاب حسابان یازدهم رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج
  • کتاب حسابان دوازدهم رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج
  • کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال (۲) از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج
  • کتاب ریاضی دهم از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج
  • کتاب درسنامه‌های حسابان کامل کنکور میکرو طلایی از انتشارات بین‌المللی گاج
  • کتاب حسابان پایه رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج

در جدول زیر سال انتشار چاپ اول هر کدام از این کتاب‌ها، تعداد جلدها، تعداد صفحات و همچنین مؤلفان دیگر آن‌ها نام برده شده است:

ردیف

نام کتاب

نام انتشارات

سال انتشار

تعداد جلد

تعداد صفحات

نام مؤلفان

۱

حسابان پایه رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز

گاج

۱۳۹۷

۱

۵۴۹

ابوالقاسم شعبانی

۲

درسنامه‌های حسابان کامل کنکور میکرو طلایی

گاج

۱۴۰۰

۱

۳۹۲

ابوالقاسم شعبانی

۳

ریاضی دهم از مجموعه کتب سیر تا پیاز

گاج

۱۴۰۰

۱

۴۶۸

ابوالقاسم شعبانی، علی اکبر  طالبی

۴

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال (۲) از مجموعه کتب سیر تا پیاز

گاج

۱۳۹۳

۱

۴۹۸

ابوالقاسم شعبانی

۵

حسابان دوازدهم رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز

گاج

۱۳۹۸

۱

۵۴۴

ابوالقاسم شعبانی

۶

حسابان یازدهم رشتهٔ ریاضی از مجموعه کتب سیر تا پیاز

گاج

۱۴۰۰

۱

۵۳۶

ابوالقاسم شعبانی، سید مهدی رضوی و مهدی عزیزی قهرودی

۷

بانک تست حسابان جامع از مجموعه کتب میکرو

گاج

۱۴۰۰

۲

۶۲۴ و ۸۷۲

ابوالقاسم شعبانی و علی بیطرفان

۸

حسابان کامل کنکور میکروطلائی

گاج

۱۳۹۸

۱

۱۰۵۴

ابوالقاسم شعبانی

۹

۸ کتاب ریاضی کنکور از مجموعه کتب میکرو

گاج

 

۲

۴۶۴ و ۶۷۲

ابوالقاسم شعبانی، علی بیطرفان و آرش عمید

 

همانطور که در جدول بالا دیده می‌شود، استاد ابوالقاسم شعبانی نه تنها در زمینهٔ تدریس که در زمینهٔ نوشتن کتب کمک آموزشی درس ریاضی پایه و حسابان رشتهٔ ریاضی نیز در سابقهٔ  بسیار درخشانی دارد. کتاب‌های وی در زمرهٔ کتب پرفروش انتشارات بین‌المللی گاج است. کتاب‌ها استاد ابوالقاسم شعبانی عموماً شامل درسنامه‌های بسیار مفصل، خودآموز و کاربردی می‌شود که می‌تواند به دانش‌آموزان در یادگیری کامل و عمیق مباحث ریاضی پایه‌های دهم تا دوازدهم بسیار کمک کند. در این کتاب‌ها همچنین معمولاً بانک تست‌های بسیار کامل و جامعی نیز ارائه شده است که قادر هستند تسلط دانش‌آموزان بر مباحث را به بیشترین حد ممکن رسانده و آن‌ها را به قدری توانمند سازند که بتوانند بدون هیچ مشکلی به راحتی به سخت‌ترین تست‌های کنکورهای سراسری نیز پاسخ درست دهند. پاسخنامه‌های تشریحی سؤالات هم در این کتاب‌ها ارائه شده است تا دانش‌آموزان بتوانند خودشان بدون نیاز به هیچ معلمی تست‌ها را تحلیل نموده و رفع اشکال نمایند. در ضمن دقت کنید که در کتاب سیر تا پیاز علاوه بر موراد فوق، نمونه سؤالات امتحانی و تمارین تشریحی نیز ارائه شده است.

کلام آخر

استاد ابوالقاسم شعبانی با داشتن سابقه‌ای درخشان هم در تدریس درس ریاضی در مدارس برجستهٔ کشور همچون مدارس تیزهوشان و فرزانگان، و هم در تألیف کتب کمک آموزشی با کیفیت با همکاری انتشارات محبوب و بین‌المللی گاج یک شخصیت کاملاً شناخته شده در حوزهٔ ریاضی کنکور در سطح کشور است. در این متن علاوه بر ارائهٔ یک معرفی اجمالی، کتب کمک آموزشی که به قلم استاد ابوالقاسم شعبانی نوشته شده‌اند، معرفی شده و به اختصار تشریح گشته‌اند.

کتاب‌های پرفروش ابوالقاسم شعبانی

کتاب‌های جدید ابوالقاسم شعبانی