بیا از کتابچی بگیر

محمد جال

کتاب‌های محمد جال

دکتر محمد جال یکی از برترین اساتید درس عربی با بیش از ۲۵ سال تدریس درخشان در دانشگاه و مدارس برتر کشور محسوب می‌شوند. از سوابق ایشان می‌توان به تألیف کتاب‌های میکرو طلایی گاج (عربی کامل)، خط ویژه عربی عمومی و اختصاصی علوم انسانی، فن ترجمه و کتاب‌های مختلف ده استان از نشر امتحان، کتاب عربی ۳ نظام قدیم از انتشارات رزمندگان، کتاب مجموعه سؤالات طلایی از انتشارات استادی و قلم‌چی و… اشاره کرد. هدف دکتر محمد جال از تألیف کتاب‌های خود، به تسلط رساندن دانش‌آموزان در درک مطالب و مفاهیم درس عربی به‌منظور موفقیت در کنکور سراسری است. ایشان در تمامی کتاب‌های تألیف خود، تمامی نکات هر درس بسیار جامع و دقیق‌تر از کتاب درسی به‌صورت طبقه‌بندی و به زبانی ساده در قالب کادرها و تیترهای منطقی و متناسب با متن بیان کرده و هم‌چنین کلمات و اصطلاحات مهم و کلیدی هر موضوع مشخص می‌کند. هم‌چنین، دکتر محمد جال در ابتدا و در بخش مقدمه مؤلف، کلیه بخش‌های کتاب را معرفی کرده و نحوه استفاده صحیح از کتاب را شرح می‌دهد و در قالب یک جدول، بودجه‌بندی مباحث درس عربی را در کنکور سراسری رشته‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. لحن کتاب‌های ایشان شیوا و قابل فهم است و دانش‌آموزان متوسط و قوی می‌توانند به بهترین شکل از آن بهره ببرند و در درس عربی حسابی حرفه‌ای شوند! در ادامه به بخش کوچکی از افتخارات استاد محمد جال اشاره می‌کنیم.

دکتر محمد جال:

  • فارغ‌التحصیل در رشته زبان و ادبیات عربی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری
  • استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان
  • مدرس کشوری، ضمن خدمت و توانمندسازی معلمان برای آمادگی تدریس کنکور در شهر تهران
  • داور جشنواره خوارزمی و داور ناظر در روش تدریس معلمان برتر در مناطق نوزده‌گانه شهر تهران

مؤلف کتاب‌های:

در حال حاضر برجسته‌ترین کتاب دکتر محمد جال کتاب عربی کامل میکرو طلایی انتشارات گاج است که به‌منظور آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان و مخصوصاً داوطلبان کنکوری برای شرکت در آزمون کنکور سراسری تألیف شده و دربرگیرنده تمامی مطالب درس عربی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است و منبعی کامل و دقیق برای پوشش کلیه مطالب و نکات کاربردی درس عربی به شمار می‌رود. در این کتاب تلاش زیادی در خصوص آموزش عمیق و مفاهیم هر درس از طریق فراهم کردن درس‌نامه‌های مفصل و جامع صورت گرفته است. در این کتاب تعداد کافی و مناسبی از تست‌های تألیفی و مفهومی و همچنین سؤالات کنکور سراسری سال‌های اخیر، برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌شده که آن‌ها برای رسیدن به سطح بسیار بالایی از تسلط بر پاسخگویی به سؤالات چهارگزینه‌ای درس عربی آماده کند.

ویژگی‌های کتاب

کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی گاج شامل مطالب سه کتاب عربی دهم، عربی یازدهم و عربی دوازدهم در قالب ۶۲۴ صفحه و ۲۱۰۸ تست است. چیدمان فصل‌های هر سه کتاب که در قسمت فهرست آورده شده، به ترتیب دروس کتاب درسی نیست و بر اساس مرتبط بودن مطالب نوشته‌شده‌اند. هدف این کتاب، آموزش عمیق مفاهیم به دانش‌آموزان و آشنا کردن ایشان با سؤالات تستی متنوع و کافی برای کسب موفقیت در کنکور سراسری است. حجم کتاب تا حدودی زیاد بوده که دلیل آن نگاه ریزبینانه به مطالب و گرداوری سؤالات کافی و متنوع بوده است و از این بابت کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. هم‌چنین فونت و سایز کلمات مناسب است و صفحه‌آرایی کتاب به‌خوبی صورت گرفته و رنگ‌های مورد استفاده در آن مشکی و خاکستری و قرمز است. تفکیک مطالب از یکدیگر و استفاده از نمودارها و کادرهای گوناگون و درعین‌حال انسجام آن‌ها، باعث تمرکز بیشتر خواننده بر مطالب اصلی می‌شود. این کتاب برای کلیه دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و منحصراً زبان، فنی حرفه‌ای و کاردانش قابل استفاده است. کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی انتشارات گاج، حاوی نکات و مطالب بسیار ارزنده‌ای است و ازاین‌رو منبعی کامل و جامع برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. ویرایش املایی کتاب به‌طور دقیق انجام‌شده و اشکالی به چشم نمی‌خورد. از خصوصیات ویژه این کتاب می‌توان درس‌نامه کامل و جامع و تست‌های متنوع کنکوری و تألیفی ترکیبی بسیار نزدیک به سؤالات کنکور سراسری است. مؤلف در کتاب میکرو طلایی «عربی کامل کنکور» به ارائهٔ مباحث عربی پایهٔ دهم، یازدهم و دوازدهم می‌پردازد. داوطلبان در گام نخست می‌بایست با مطالعهٔ بخش درس‌نامه، به قواعد و نکات کنکوری مسلط شوند.  در هر مبحث تلاش شده از سطر به سطر کتاب درسی حتی پاورقی‌ها و مثال‌ها، سؤالات تألیفی چهارگزینه‌ای مطرح شود. در لابه‌لای این سؤالات، نمونه تست‌هایی از کنکور داخل و خارج از کشور بیان شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. دانش‌آموزان می‌توانند پس از این‌که خود را سنجیدند و نقاط ضعف و قوت خود را شناختند، با تکیه‌بر یک پاسخ‌نامهٔ تشریحی علاوه بر مشخص کردن گزینه درست، علت غلط بودن سایر گزینه‌ها نیز به‌صورت کاملاً تشریحی مطالعه کنند.  با توجه به اهمیت مبحث درک مطلب در کنکور سال‌های اخیر و نیز مباحث ترجمه و درک مطلب در کتاب‌های درسی جدید، این بخش نیز به کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی پیوست شده است. همان‌طور که می‌دانید داوطلبان رشتهٔ انسانی هم علاوه بر عربی عمومی باید بر عربی اختصاصی نیز مسلط باشند، این عزیزان می‌توانند با مطالعهٔ کتاب پیش رو به مقصود خود برسند؛ شایان‌ذکر بوده که مؤلف کتاب مباحث مربوط به رشتهٔ انسانی را با علامت «ستاره» مشخص کرده‌اند. بیان این نکته خالی از لطف نیست که چیدمان مباحث در کتاب پیش رو به‌صورت موضوعی است که بهترین شیوه مطالعه درس عربی محسوب می‌شود. می‌توان ادعا کرد، پس از مطالعهٔ کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی انتشارات گاج و سنجیدن نقاط ضعفتان قادر هستید به هر نوع سؤال مرتبط با درس عربی کنکور پاسخ دهید.

کتاب‌های پرفروش محمد جال

کتاب‌های جدید محمد جال