سال 1403

آریان حیدری

کتاب‌های آریان حیدری

درس ریاضی برای دو رشتهٔ ریاضی و تجربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین معمولاً دانش‌آموزان در پی کلاس کنکور برای درس ریاضی هستند. دبیران زیادی در حوزهٔ ریاضی فعالیت می‌کنند. این دبیران که در سطح کشور مطرح شده‌اند با آموزش آنلاین طیف بیشتری از دانش‌آموزان را از سراسر نقاط کشور می‌توانند سر کلاس خود داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که بیماری کرونا نیز در گسترش کلاس‌های آنلاین مزید بر علت شده است. کمتر دانش‌آموزی در تهران و شهرستان‌ها پیدا می‌شود که حداقل یک بار نام آریان حیدری را نشنیده باشد. تا جایی که در بین دانش‌آموزان به لقب «ژنرال ریاضی» معروف شده است.

بیوگرافی آریان حیدری

استاد آریان حیدری دارای کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه شریف و جزء پرمخاطب‌ترین مدرسین ریاضیات کنکور به ویژه در حوزه ریاضیات تجربی است. کلاس‌های درس آریان حیدری معمولاً بسیار پرشور و هیجان هستند. به عبارت دیگر می‌توان او را مبتکر شیوهٔ جدیدی از تدریس ریاضی دانست. معمولاً با استفاده از راه حل‌های ساده و تستی به حل سوالات می‌پردازد، که برای دانش‌آموزان بسیار جذاب است. هرچند شیوهٔ حلی که آریان در کلاس‌های خود ارائه می‌دهد ممکن است نتواند پاسخگوی برخی از سوالات باشد. بنابراین بهتر است در کلاس‌های او علاوه بر توجه به روش‌های منحصر به فردی که دارد، به مفاهیمی که ارائه می‌دهد نیز دقت لازم را داشته باشید. آریان حیدری در سنین نوجوانی بسیار علاقمند به فوتبال در پست دروازبانی بوده که به دلایلی از قبیل مخالفت پدر و مادر خود نتوانست این راه را ادامه دهد. البته در حال حاضر همه آریان حیدری را یک استقلالی دوآتیشه می‌دانند. او توانست در کنکور ریاضی سال ۱۳۸۲ رتبهٔ ۸۸۸ را به دست آورد. بعد از انتخاب رشته در رشتهٔ مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شد. با توجه به اینکه به رشتهٔ کامپیوتر علاقهٔ خاصی نداشت، ناگزیر وارد فضای تدریس ریاضی شد. در سال ۸۳ اولین کلاس خصوصی خود را در درس گسسته برگزار کرد. از آنجایی که خانواده تحصیل کرده‌ای داشت، خانواده همواره پیگیر ادامه تحصیل او بودند و با کار کردن او در فضای کنکور و تدریس مخالفت داشتند. هرچند آریان حیدری با تلاش و کوشش توانست خود را در این مسیر ثابت کند. هم اکنون او در یکی از بزرگترین موسسات برگزار کنندهٔ کلاس‌های آنلاین مشغول تدریس ریاضیات تجربی و حسابان است.

کتاب‌های استاد آریان حیدری

·   هرکول ریاضی تجربی و حسابان جامع کلاسینو از انتشارات راه اندیشه

·   تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس جلد اول انتشارات راه اندیشه

·   تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس جلد دوم انتشارات راه اندیشه

کتاب‌های تگزاس که برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیدند، مجموعه سوالاتی بود که به صورت کاملاً طبقه‌بندی شده و تیپ‌بندی شده به همراه پاسخنامه تشریحی در دو جلد با همکاری انتشارات راه اندیشه روانهٔ بازار کتاب شد، که استقبال خوبی از آن توسط دانش‌آموزان صورت گرفت. تست‌های این مجموعه کتاب علاوه بر آن که برای دانش‌آموزان با سطح علمی نسبتاً خوب بسیار کاربردی بود، برای دبیران ریاضی نیز جذاب بود، به طوری که برخی از دبیران سر کلاس‌های خود از تست‌های آن استفاده می‌کردند. پاسخنامه تشریحی این کتاب سرشار از روش‌های تستی بود که توانست در مدت کوتاهی مخاطبین زیادی را جذب کند.

·   ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی انتشارات گاج

این کتاب برای اولین بار با تالیف مهندس علی منصف شکری، سجاد عظمتی و آریان حیدری در سال ۱۴۰۰ مخصوص کنکور ۱۴۰۱ ارائه شد که کمتر از یک هفته چاپ سوم آن هم ناموجود شد. این کتاب تنها دارای تست و پاسخنامه تشریحی است، با سطح‌بندی تست‌ها در سه سطح سبز، زرد و بنفش یکی از بهترین کتاب‌های موجود در بازار است. در ضمن چاپ تمام رنگی این کتاب زیبایی بسیار زیادی به آن بخشیده است.

البته آریان حیدری در کتاب‌های آزمون پلاس ریاضی و حسابان انتشارات گاج نیز همکاری داشته است. در نهایت باید او را در زمینهٔ تالیف باتجربه و ماهر دانست.

کتاب‌های پرفروش آریان حیدری

کتاب‌های جدید آریان حیدری