بیا از کتابچی بگیر

محمد رضایی بقاء

کتاب‌های محمد رضایی بقاء

دین و زندگی در دفترچهٔ عمومی کنکور، پس از دروس ادبیات فارسی و عربی قرار گرفته و با ۲۵ تست دارای ضریب ۳، به عنوان ترازآورترین درس عمومی شناخته می‌شود. این درس ماهیتی مفهومی دارد و لازمهٔ موفقیت در آن، یادگیری مفهومی مباحث و حل تست‌های استاندارد، متنوع و ترکیبی است. دانش‌آموزانی که از کتاب‌های دین و زندگی انتشارات گاج استفاده کرده‌اند، به احتمال زیاد با دکتر محمد رضایی‌بقاء آشنایی دارند. ایشان مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی کامپیوتر- گرایش نرم‌افزار از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ الهیات (علوم قرآن و حدیث) دانشگاه تهران اخذ کرده است. از سوابق درخشان ایشان می‌توان به چندین سال تدریس درس دین و زندگی، در مدارس تیزهوشان، علامه حلی، نمونه دولتی و سایر مدارس برتر از جمله سلام، سرای دانش قلم‌چی، اندیشه و… در استان تهران اشاره کرد. ایشان همچنین در زمینهٔ تالیف نیز، پرکار و فعال بوده و با ناشران آموزشی موفقی همچون انتشارات گاج، خیلی سبز و مشاوران آموزش همکاری داشته است. در رابطه با کیفیت کلاس‌های ایشان که تا قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شد و در حال حاضر با توجه به شیوع روزافزون آن، در برترین آموزشگاه‌های تهران به صورت آنلاین و مجازی در حال برگزاری است و دانش‌آموزان از تمامی نقاط ایران مخاطبین این کلاس‌ها هستند، می‌توان گفت که سرعت تدریسشان در ارائه‎ی مطالب بالاست و در عین حال، هیچ چیزی را از قلم نمی‌اندازند و مطالب را به طورکامل و دقیق، تدریس و تجزیه و تحلیل می‌کنند. همچنین از نقاط قوت تدریس ایشان که در کتاب‌های تالیف شده‌شان نیز مشاهده می‌شود، استفاده مکرر از کلیدواژه‌ها جهت سهولت در به خاطر سپردن و یادآوری مباحث است. در ادامه، تعدادی از تألیفات ایشان و ویژگی‌های برخی از آن‌ها را برخواهیم شمرد.

شماری از تألیفات محمد رضایی‌بقاء

در این کتاب، تمامی دروس کتاب‌های درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه، با رویکرد کنکوری و با هدف موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات مدرسه، پوشش داده شده است. تشریح کامل پیام آیات به همراه کلید واژه‌ها، ارائه‎ی پاسخ سوالات اندیشه و تحقیق کتاب درسی و همچنین جمع‌بندی مفید و کاربردی ویژهٔ کنکور به همراه ۴۸۱ پرسش چهار گزینه‌ای و ۵۷۹ پرسش امتحانی طبقه‌بندی شده و پاسخنامهٔ تشریحی این پرسش‌ها، از بارزترین ویژگی‌های این کتاب است.

مجموعه کتاب‌های جیبی خیلی سبز، با ارائهٔ درسنامه‌های کامل، اما مختصر و مفید، از منابع مطالعاتی پرفروش در دوران جمع‌بندی به حساب می‌آیند. این کتاب‌ها، همان‌طور که از نامشان مشخص است، در ابعاد کوچک (بزرگ‌تر از قطع جیبی) به چاپ رسیده‌اند. در نگارش این کتاب‌ها، تلاش زیادی صورت گرفته تا جهت اشراف کامل دانش‌آموزان بر مفاهیم و نکات مهم کتاب درسی، پس از پایان هر فصل از این کتاب، تعدادی تست با رویکرد طراحان کنکور سال‌های اخیر طراحی شود. در بخش پاسخنامه نیز، تمامی پرسش‌ها به طور کامل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب‌های پرفروش محمد رضایی بقاء

کتاب‌های جدید محمد رضایی بقاء