سال 1403

ست استیونز-داویدوویتس (Seth Stephens-Davidowitz)

کتاب‌های ست استیونز-داویدوویتس (Seth Stephens-Davidowitz)

ست آیزاک استیونز-داویدوویتس در ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۲ در انگلوود، نیوجرسی، در یک خانوادهٔ یهودی به دنیا آمد. او در آلپاین، نیوجرسی بزرگ شد و در دبیرستان تنافلی تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۹ فارغ التحصیل شد. او در ادامه برای اخذ مدرک لیسانس در رشتهٔ فلسفه، در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد و دکترای خود را از دانشگاه هاروارد در رشتهٔ اقتصاد دریافت کرد. استیونز هم اکنون دانشمند، اقتصاددان و نویسندهٔ آمریکایی است. او همچنین یکی از سهام‌داران نیویورک تایمز و دانشمند سابق داده‌ها در گوگل است. علاوه بر این، او مدرس مدعو سابق در مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. استیونز با استفاده از داده‌های جستجوی گوگل ترندز (Google Trends) و همچنین داده‌های ویکی پدیا و فیس بوک، مطالعاتی را آغاز کرد تا به افکار و اعتقادات مردم در پذیرش ناخودآگاه و اتوماتیک عمومی، پی ببرد.

کتاب همه دروغ می‌گویند، تنها اثر معروف استیونز

تنها اثر او، کتاب «همه دروغ می‌گویند» او، توسط انتشارات HarperCollins در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این کتاب بعداً به عنوان یک کتاب پرفروش در نیویورک تایمز شناخته شد و توسط PBS NewsHour و اکونومیست به عنوان کتاب سال انتخاب شد. تحلیل آگاهانه، داستان‌سرایی‌ها و شوخ طبعی نویسنده، این کتاب را به ترکیبی جذاب تبدیل می‌سازد که نوع نگاه شما به جهان را تغییر خواهد داد. چون راجع به حقیقت واقعی طبیعت انسان، صحبت می‌کند. این کتاب به طور کلی، به سه بخش تقسیم می‌شود.

بخش اول

در بخش اول کتاب، استیونز الگوها و روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به شما در بررسی تنظیمات و عادات افراد هنگام استفاده از موتورهای جستجو کمک کند. او ابتدا ما را با «داده‌های بزرگ» آشنا می‌کند و سپس به توضیح آن می‌پردازد.

بخش دوم

در بخش دوم، استیونز داویدوویتس در مورد امکانات کلان‌داده‌ها بحث می‌کند. او به این ترتیب داده‌های بزرگ، داده‌های جدید و داده‌های صادقانه‌ای را ارائه می‌دهد. هیچ‌کس در نوارهای جستجوی گوگل خود دروغ نمی‌گوید. در حقیقت، بسیاری از افراد با تنها کسی که در زندگی صادق هستند، گوگل است. چون آن‌ها آنچه را که ممکن است به دیگران نگویند -دوستان، اعضای خانواده یا حتی خودشان- به موتور جستجو می‌گویند!

بخش سوم

در بخش سوم،  او با اشاره به «نفرین ابعاد» و خطرات داده‌های بزرگ، حرف‌های زیادی دربارهٔ اطلاعات کلان و محبوبیت فزایندهٔ آن‌ها بیان می‌کند. به طور کلی، در کتاب همه دروغ می‌گویند، ست استیونز-داویدوویتس، اقتصاددان آموزش دیده هاروارد استدلال می‌کند که بسیاری از آن‌چه ما دربارهٔ مردم فکر می‌کردیم اشتباه بوده است. دلیل؟ مردم به دوستان، عاشقان، پزشکان، در نظرسنجی‌ها و حتی به خودشان دروغ می‌گویند. با این حال، دیگر نیازی نیست به آن‌چه مردم به ما می‌گویند، اعتماد کنیم. داده‌های جدید اینترنت، ردپای اطلاعاتی که میلیاردها نفر در گوگل، رسانه‌های اجتماعی و دوست‌یابی می‌گذارند، سرانجام حقیقت را آشکار می‌کند. با تجزیه و تحلیل این معدن طلای دیجیتال، اکنون می‌توانیم یاد بگیریم که مردم واقعاً به چه چیزی فکر می‌کنند، واقعاً چه می‌خواهند و این‌که واقعاً چه کاری انجام می‌دهند. گاهی اوقات داده‌های جدید، شما را با صدای بلند می‌خنداند. گاهی اوقات داده‌های جدید شما را شوکه می‌کند. گاهی اوقات داده‌های جدید شما را به شدت ناراحت می‌کنند. اما همیشه این داده‌های جدید شما را به فکر فرو می‌برد.

کتاب‌های پرفروش ست استیونز-داویدوویتس

کتاب‌های جدید ست استیونز-داویدوویتس