بیا از کتابچی بگیر

دارن هاردی (Darren Hardy)

کتاب‌های دارن هاردی (Darren Hardy)

امکان ندارد که در کتاب‌فروشی‌ها و سایت‌های خرید کتاب چرخی زده باشید، و به کتاب‌های انگیزشی برنخورده باشید. این ژانر یکی از دسته‌هایی‌ست که نسبت به رمان‌ها و حتی آثار دیگر غیرداستانی، جدید محسوب می‌شوند و پابه‌پای عصر دیجیتال گسترش یافته‌اند. آثار انگیزشی در این سال‌ها عنوان «خودیاری» را هم یدک می‌کشند؛ هرچند با افزایش روافزون تعداد طرفدارهای این کتاب‌ها، خودیاری هم راه خود را از انگیزشی جدا کرده است. نویسندگان کتاب‌های انگیزشی معمولاً افرادی هستند که پا به سن گذاشته‌اند و البته در حوزهٔ تجارت و کسب‌وکار، حرفی برای گفتن دارند. یکی از موفق‌ترین این نویسندگان «دارن هاردی» است؛ نویسندهٔ موفقی که بدون گذراندن تحصیلات آکادمیک و دوره‌های کالج، توانسته گفتنی‌های زیادی را روی کاغذ بیاورد و الهام‌بخش افراد زیادی هم باشد. دارن هاردی هرچند اصولاً به عنوان یک نویسنده مشهور است و همایش‌های سخنرانی موفقیت برگزار می‌کند، در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک تاجر شروع کرد؛ آن‌هم در ۱۸ سالگی! او در سال ۱۹۷۱ در آمریکا متولد شد و حالا بیش از ۲۵ سال است که در حوزهٔ تخصصی خودش تجربه کسب می‌کند. هاردی در سال‌های ابتدایی در مجلهٔ موفقیت (SUCCESS magazine) نویسندگی می‌کرد، اما بعد، همان‌طور که خودش می‌گوید، برای کسب تجربه‌ها و فرصت‌‎های جدیدتر، از این مجموعه خارج شد. بعدتر او توانست یکی از نویسندگان پرفروش مجلهٔ نیویورکر شود و با سه کتاب اصلی خود یعنی «اثر مرکّب»، «قطار موفقیت» و «بهترین سال زندگی تو»، عنوان یکی از موفق‌ترین نویسندگان این سبک را از آن خود کند.

زندگی شخصی و افکار دارن هاردی

اگر فکر می‌کنید مشکلات زیادی دارید و دنیا شرایط عادلانه‌ای را برای موفقیت شما فراهم نکرده، جای درستی آمده‌اید! دارن هاردی مصداق بارز کسی‌ست که با خواندن زندگی‌نامه‌اش می‌توانید به رشد و پیش‌رفت امیدوار شوید. در ۱۸ ماهگی و ۱۸ سالگی، دو اتفاق مهم زندگی او رخ داد. اولی زمانی بود که مادرش بعد از طلاق، سرپرستی او را به‌عهده نگرفت و دارن، تحت مراقبت پدرش بزرگ شد؛ مردی سخت‌گیر اما حمایت‌گر و مهربان که راه و رسم فکر کردن مثل یک مرد موفق را به پسرش یاد داد. دارن می‌گوید «پدرم از سنین کم به من آموخت که هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع رشد من شود. او می‌گفت شرایط محیط اطراف تو نباید روی تفکری که نسبت به هدفت داری تاثیر بگذارد. تو مثل تمام انسان‌های دیگر از استعداد و امکاناتی بهره‌مندی، اما چیزی که به هردوی این‌ها غلبه دارد، قدرت اراده و تلاش است. حتی اگر در موقعیتی قرار گرفتی که استعداد و شرایط دیگران را نداشتی، می‌توانی با تلاش بیشتر برای هدفت بجنگی و به آن دست پیدا کنی.» خب! این حرف‌ها ادامه داشت و در ذهن دارن ملکه شد تا این‌که دومی رخ داد و در ۱۸ سالگی، به اولین تجارت خود دست زد؛ یک تجارت موفق. اما درواقع این تازه اولین قدمی بود که خود دارن هاردی برای کسب سرمایه برداشت؛ دومین قدم جایی بود که تا اتمام همان سال، به ثروت شش رقمی دست پیدا کرد و از سال بعد، این رقم به درآمد سالیانه‌اش تبدیل شد!

آثار دارن هاردی

همان‌طور که گفتیم هاردی هم مثل تمام مردم، چه‌بسا بیشتر از اغلب ما، با مشکلات شخصی دست‌وپنجه نرم کرده. مشکلاتی که از بدو تولد گریبان‌گیرش بوده و می‌توانسته تبدیل به افسردگی و خانه‌نشینی شود. اما چیزی که شخصیت او را این‌گونه آینده‌نگر و پرتلاش ساخت، فلسفه‌ای بود که از آموزش‌های پدرش گرفت. فلسفهٔ زندگی هاردی شاید با مکاتب فکری و فلسفی تطابق آن‌چنانی نداشته باشد، اما درعمل توانسته نتایجی بسیار ارزنده را برایش رقم بزند. او با این عقیده که «ما زندگی می‌کنیم تا به آرزوهایمان برسیم» توانست ثروت میلیون‌دلاری برای خود دست‌وپا کند؛ اما مهم‌تر از آن الهام‌بخشی برای دیگران است. او می‌توانست با ادامه دادن تجارت محض امروز به سرمایهٔ چندصد میلیونی و چه‌بسا میلیارد دلاری برسد. اما هدف او در مادیات خلاصه نمی‌شد. او می‌خواست شخصیت و هویّت انسانی خود را عرضه کند تا دیگران هم ببینند که می‌شود از عمق مشکلات، به قلّه‌های موفقیت دست پیدا کرد. کتاب‌های دارن هاردی از زمانی که در سال ۲۰۱۰ اولین کتابش «اثر مرکّب» را منتشر کرد، با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد. درصد بسیاری از افرادی که می‌خواستند به کسب سرمایه از راه درست برسند و در هر زمینه‌ای به عنوان یک تاجر (business) شناخته شوند، به سراغ این کتاب رفتند. اثر مرکّب در نوع خود اولین بود؛ کتابی که دست خواننده را می‌گیرد و به او نشان می‌دهد که کوچک‌ترین تصمیمات روزمرّه چطور می‌تواند در راستای دست‌یابی به اهداف بزرگ، مفید و بااهمیّت باشند. یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۱، هاردی کتاب «بهترین سال زندگی تو» را منتشر کرد؛ کتابی که یک برنامهٔ مدوّن را برای رسیدن به اهداف، پیشنهاد می‌کند. در سال ۲۰۱۵ نیز سومین اثر او «قطار موفقیّت» به چاپ رسید. این اثر چالش‌هایی اساسی را به‌طور کلّی مطرح می‌کند که یک تجارت ممکن است به آن‌ها بربخورد.

کتاب‌های پرفروش دارن هاردی

کتاب‌های جدید دارن هاردی