سال 1403

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)

کتاب‌های اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)

برخی از افراد ذهن واقعا مغشوشی دارند. شاید هم از روی بدشانسی با مسائلی برخورد می‌کنند که حل و فصل آن‌ها اصلا کار ساده‌ای نیست. در این صورت، آن‌ها دو راه دارند. کتاب‌های خودیاری و روان‌شناسی بخوانند، یا اینکه سراغ روان‌پزشک و روان‌شناس بروند. اگر شما جزء آن دسته مخاطبانی هستید که قصد دارید با کتاب‌های خودیاری، موفقیت و روان‌شناسی، موقعیت خود را بهتر بشناسید و با مسائل زندگی بهتر برخورد کنید، باید سراغ نویسنده‌هایی بروید که زردنویس نیستند و راه‌حل‌های واقعا کاربردی و مناسبی به شما پیشنهاد می‌کنند. ما نیز می‌خواهیم یکی از نویسنده‌های خوب این دست از کتاب‌ها را به شما معرفی کنیم. «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟» قطعا اسم این کتاب به گوشتان خورده است. اما نویسندهٔ آن را می‌شناسید؟ نویسندهٔ محبوب آن، اسپنسر جانسون است. پاتریک اسپنسر جانسون، متولد ۲۴ نوامبر ۱۹۳۸ روان‌پزشک و نویسندهٔ آمریکایی بود. او به خاطر مجموعه کتاب‌های کودک داستان ارزش‌ها یا (Valuetales) معروف شد و کتاب «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد» در سال ۱۹۹۸، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. اسپنسر جانسون در واتر تاون، داکوتای جنوبی متولد شد. او در سال ۱۹۵۷ از دبیرستان نوتردام در شرمن اوکس کالیفرنیا فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۶۳ از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مدرک لیسانس روانشناسی دریافت کرد و مدرک پزشکی خود را از کالج سلطنتی جراحان در ایرلند اخذ نمود. او پس از فارغ‌التحصیلی دوره‌های پزشکی را در کلینیک مایو و دانشکده پزشکی هاروارد گذراند. او به عنوان مدیر ارتباطات برای Medtronic، مخترعان ضربان سازهای قلبی خدمت و در هاوایی و نیوهمپشایر زندگی می‌کرد. او حتی در مدرسهٔ بازرگانی هاروارد و مدرسهٔ دولتی جان اف. کندی استخدام شد. در همین حال کتاب‌های خوب و کاربردی زیادی را نیز به ثبت رساند. اما در نهایت، در ۳ ژوئیه ۲۰۱۷ در سن دیگو و در سن ۷۸ سالگی درگذشت. جانسون را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ترین نویسنده‌های کتاب‌های خودیاری دانست. او در کتاب‌هایش، سوالاتی پیچیده را مطرح کرده و برای هر کدام از مفاهیم درگیرکننده، راه‌حل ساده‌ای را ارائه می‌دهد. راه‌حلی که آب حیات تعداد زیادی از مخاطبانش شده است. در واقع، او به میلیون‌ها خواننده کمک کرده است تا دریابند که چگونه می‌توانند با استفاده از حقایق ساده‌ای که منجر به تحقق و موفقیت در کار و خانه می‌شود، از زندگی لذت ببرند. در واقع از دکتر جانسون غالباً به عنوان بهترین نویسنده در زمینهٔ حل موضوعات پیچیده و ارائهٔ راه‌حل‌های ساده یاد می‌شود.

همیشه پرفروش

اگر بخواهیم به این فکر کنیم که کتاب‌های چه کسی همیشه از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و بین‌المللی بوده نیز می‌توانیم به جانسون اشاره کنیم. آثار وی توجه رسانه‌های مهم از جمله CNN، ABC، ​​NBC، BBC، نیویورک تایمز، USA Today، وال استریت ژورنال، فورچون، هفته تجارت، Reader’s Digest، آسوشیتدپرس و یونایتد پرس اینترنشنال را به خود جلب کرده است. داستان‌های دکتر اسپنسر جانسون در مورد حقیقت‌های بی‌انتها و ساده، کار و زندگی میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان را تغییر داده است.

آثار اسپنسر جانسون

جانسون قلم جذابی دارد که خواننده را گیج نمی‌کند و مطلب را به ساده‌ترین شکل ممکن به او منتقل می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت او نیز، همین جریان است. خوشبختانه آثار او به خوبی به فارسی ترجمه شده تا مخاطب فارسی‌زبان نیز از کتاب‌ها و نکاتش بهره ببرد. از جمله کتاب‌های پرفروش و محبوب جانسون می‌توان به «مجموعه داستان ارزش‌ها (چند جلدی)»، «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد»، «اولین فروشندهٔ بزرگ دنیا»، «بله یا خیر»، «هدیه»، «مدیر یک دقیقه‌ای»، «یک دقیقه برای خودتان»، «مادر یک دقیقه‌ای»، «پدر یک دقیقه‌ای»، «معلم یک دقیقه‌ای»، «گفتگوی یک دقیقه‌ای»، «قله‌ها و دره‌ها»، «بیرون از هزارتو» و… اشاره کرد.

کتاب‌های پرفروش اسپنسر جانسون

کتاب‌های جدید اسپنسر جانسون