بیا از کتابچی بگیر

رضا امیرخانی

کتاب‌های رضا امیرخانی

رضا امیرخانی از نویسندگان و منتقدان معاصر کشور که به واسطه آثار انتقادی خود شهرت دارد و آثار محبوبی را از خود برجای گذاشته است. ارمیا، نفحات نفت و من او، از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده جوان به شمار می‌رود. امیرخانی در زمان سفر رهبر به سیستان همراه وی حضور داشت و سفرنامه‌ای به نام داستان سیستان منتشر کرد.

بیوگرافی رضا امیرخانی

رضا امیرخانی یکی از نویسندگان معاصر و متولد سال ۱۳۵۲ در تهران می‌باشد که با نوشته‌ها و رمان‌های متفاوت خود شناخته شده است. امیرخانی توانسته با کتاب‌هایی که به نگارش درآورده جوایزی را نیز به دست آورد. او یکی از نویسندگان و منتقدان ادبی حامی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که خود را متعهد به جمهوری اسلامی ایران می‌داند. از رضا امیرخانی نوشته‌های متفاوتی در دست است که می‌توان به رمان، داستان‌های بلند و کوتاه و سفرنامه اشاره نمود. امیرخانی در برخی از نوشته‌های خود انتقادات سیاسی خود را نیز بیان می‌کند. او به دولت جنگ تحمیلی و جناح‌های سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب نیز انتقاداتی داشته است.

سفرنامه داستان سیستان

رضا امیرخانی در زمان سفر رهبر جمهوری اسلامی در سال ۸۱ به استان سیستان ایشان را همراهی نمود و سفرنامه‌ای از سفر ایشان به این استان تهیه نمود که با نام داستان سیستان منتشر شد.

تحصیلات رضا امیرخانی

رضا امیرخانی در تهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه بهرستگان پشت سر گذاشت و با رسیدن به مقطع راهنمایی و دبیرستان تحصیلات خود را در مدرسه علامه حلی گذراند. او در همان زمان بود که علاقه خود به رمان نویسی را کشف کرد و در اواخر دوره دبیرستان رمان نویسی را شروع کرد. امیرخانی اولین رمان خود با نام ارمیا را در سن ۲۲ سالگی منتشر کرد. این رمان به دلیل تجربه کم رضا امیرخانی ضعف‌های تکنیکی داشت اما به عنوان اولین رمان او، اثری بسیار خوب به شمار می‌رفت و حتی توانست جایزه رمان برگزیده جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس را نیز به دست آورد که موفقیتی بزرگ برای او به شمار می‌رفت. محتوای رمان ارمیا شامل انتقاداتی به دوران سازندگی بود. پس از گذراندن دوران دبیرستان توانست به دانشگاه صنعتی شریف راه یابد و در این دانشگاه به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک مشغول شد. امیرخانی همچنین توانست با دریافت مدرک خلبانی در سال ۷۱، عنوان جوان‌ترین خلبان ایران را نیز به خود اختصاص دهد.

کتاب‌های رضا امیرخانی

/blog/wp-content/uploads/2019/03/%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7-e1552819361326.jpg

رضا امیرخانی کتاب‌های متعددی در زمینه‌های مختلف از خود برجای گذاشته است که در برخی از آنها می‌توان انتقادات سیاسی او را مشاهده نمود. وی در زمینه‌های رمان نویسی، داستان‌های بلند و کوتاه و مقالات اجتماعی آثار بسیاری از خود برجای گذاشته است.

کتاب ارمیا

ارمیا اولین اثر امیرخانی می‌باشد که در سن ۲۲ سالگی آن را منتشر کرد و با وجود ضعف‌های تکنیکی که این اثر داشت، بسیار مورد توجه و تحسین قرار گرفت. این کتاب به زبان‌های عربی وترکی استانبولی نیزترجمه شده است. ارمیا داستان جوانی است که خانواده‌اش را برای رفتن به جنگ‌ترک می‌کند و در جنگ اتفاقاتی برای او می‌افتد را روایت می‌کند.

کتاب من او

رمان دوم امیرخانی که داستانی عاشقانه را روایت می‌کند و به زبان‌های اندونزیایی و روسی‌ترجمه شده است. این رمان ماجرای عشق جوانی به خدمتکار خانوادگی خود را روایت می‌کند که در جریان این عشق از نصیحت‌های دوریشی استفاده می‌کند.  

/blog/wp-content/uploads/2019/03/%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%88.jpg

کتاب نفحات نفت

یکی از آثار انتقادی امیرخانی که در سال ۸۹ به چاپ رسید و به دنبال انتقاداتی که در مورد مدیریت و فرهنگ نفتی در این کتاب مطرح شد، تا مدتی مجوز چاپ از سوی وزارت ارشاد به این اثر داده نمی‌شد.

کتاب قیدار

این اثر امیرخانی که شامل ۹ فصل می‌باشد داستان مردی به نام قیدار را روایت می‌کند که در دهه ۵۰ و قبل از انقلاب می‌زیست و مرامی پهلوانی داشت. او در ۹ فصل این کتاب بخش‌های مختلف زندگی این پهلوان سخاوتمند را به قلم در آورده است.

کتاب ر ه ش

امیرخانی این اثر خود را رمان معمارانه‌ای می‌داند که در آن داستان زنی به نام لیا که معمار است را روایت می‌کند. امیرخانی از نسبت به توسعه شهری تهران منتقد بوده است.

جوایز رضا امیرخانی

امیرخانی توانسته با نگارش آثار خود افتخارات و جوایزی را نیز به دست آورد. کتاب ارمیا که نخستین اثر امیرخانی است توانست کتاب برگزیده جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس شود. همچنین در جشنواره مهر و جشنواره دفاع مقدس نیز از این اثر تقدیر به عمل آمد. اثر من او یکی از آثار محبوب امیرخانی می‌باشد که در جشنواره مهر تحسین شد و جزو سه کتاب برگزیده سال ۷۹ انتخاب شد. دیگر اثر محبوب امیرخانی به نام قیدار که داستان پهوان قیدار را روایت می‌کرد نیز به عنوان کتاب برگزیده دوره ۲۱ام جایزه فصل کتاب انتخاب شد.

کتاب‌های پرفروش رضا امیرخانی

کتاب‌های جدید رضا امیرخانی