بیا از کتابچی بگیر

دانیل اچ. پینک (Daniel H. Pink)

کتاب‌های دانیل اچ. پینک (Daniel H. Pink)

دانیل اچ. پینک؛  نامی آشنا در میان متفکران برتر

اسم دانیل اچ. پینک در فهرست نیویورک تایمز در بین ۵۰ متفکر جهان دیده می‌شود. او که در رشته حقوق تحصیل کرده، به نویسندگی در حوزه مدیریت و علوم رفتاری اشتغال دارد و کتاب‌های پرفروش زیادی را در همین حوزه تالیف کرده است. کتاب‌های او برای افرادی توصیه می‌شوند که می‌خواهند خودشان را ارتقا دهند و مدیریت بهتری روی زندگی و رفتار خود داشته باشند. اگر می‌خواهید برای انجام کارها و رسیدن به اهداف خود انگیزه داشته باشید یا برای زمان خود بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهید، مطالعه کتاب‌های دانیل اچ. پینک را به شما توصیه می‌کنیم.

او شش عنوان کتاب دارد که به ۳۸ زبان مختلف ترجمه شده‌اند. پینک در سالیان اخیر همواره جزو نویسندگان پرفروش بوده و کتاب‌هایش در فهرست محبوب‌ترین عناوین سایت آمازون و نیویورک تایمز حضور داشته‌اند. معروف‌ترین کتاب‌های او که به فارسی هم ترجمه شده‌اند «کِی»، «انگیزه» و «ذهن کامل نو» هستند که در ادامه آنها را بیشتر معرفی می‌کنیم.

دنیل اچ. پینک کیست؟

دنیل اچ. پینک نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد. پینک تحصیلات خود را در رشته حقوق پشت سر گذاشت و از همان جوانی به نویسندگی روی آورد. او مدتی برای افراد مشهور سیاسی، از جمله الگور که معاون کلینتون بود، متن سخنرانی می‌نوشت، اما بعدا تصمیم گرفت این کار را کنار بگذارد و نوشتن را به صورت مستقل دنبال کند. در سال‌های اخیر پینک برای نشریات معتبری چون نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال قلم زده است. ویژگی آثار او این است که تنها پاسخگوی نیازهای جامعه غربی نیستند و در سطحی وسیع‌تر، برای تمام مردم دنیا کاربرد دارند. نوشته‌های او در حوزه انگیزشی و ارتقای فردی، به عقیده کارشناسان و مخاطبان، جزو بهترین آثار در این زمینه هستند.

پینک را از متفکران مهم مدیریت در غرب می‌دانند که دامنه تاثیرگذاری جهانی دارد. او در تحلیل‌های خود به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی توجه دارد و در نوشته‌هایش زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی بیولوژیکی را مورد واکاوی قرار می‌دهد. جالب است بدانید که پینک در کتاب «ذهن کامل نو» در سال ۲۰۰۵ پیش‌بینی کرده بود که طی چند سال آینده چه مشاغلی در جهان از بین خواهند رفت و در کمال تعجب پیش‌بینی او تا حد زیادی درست از آب درآمد. حالا که با این نویسنده آشنا شدیم، بیایید مروری بر مهمترین آثار او داشته باشیم.

معرفی بهترین کتاب‌های دنیل اچ. پینک

دنیل اچ. پینک در مجموع شش کتاب دارد که چهارتای آنها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک تایمز هستند. سه کتاب معروف این نویسنده به نام‌های «کی»، «انگیزه» و «ذهن کامل نو» در ایران ترجمه شده‌اند که در ادامه به معرفی این کتاب‌ها می‌پردازیم. همچنین سه کتاب دیگر پینک «ملت کارمند آزاد» (Free Agent Nation)، «ماجراهای جانی بانکو» (The Adventures of Johnny Bunko) و «فروختن یک کار انسانی است» (To Sell is Human) هستند که از محبوبیت کمتری برخوردارند.

معرفی کتاب کِی (When)

این کتاب که با نام کامل‌تر «کی: ترفندهای علمی زمان‌سنجی عالی» شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیل اچ. پینک است. در این کتاب به اهمیت زمان‌سنجی و نقش آن در زندگی شخصی هر فرد پرداخته می‌شود. همه ما درباره ارزش زمان چیزهای زیادی شنیده و خوانده‌ایم. حتی ممکن است کتاب‌های زیادی در زمینه بهره‌وری مطالعه کرده باشیم اما همچنان نمی‌توانیم زمان خود را به درستی مدیریت کنیم. نویسنده در کتاب کِی به ما می‌گوید که زمان‌سنجی یک کار کاملا علمی است و برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، باید توانایی‌های لازم را کسب کرده باشید. این کتاب یک بار دیگر ارزش زمان را به ما یادآوری می‌کند و می‌آموزد که چگونه برای کارهای مهم زندگی خود زمان‌بندی داشته باشیم.

معرفی کتاب انگیزه (Drive)

در این کتاب به خواننده آموزش داده می‌شود که چگونه انگیزه خود را برای انجام کارهای مهم بالا ببرد. در کتاب انگیزه، تمام مباحث پیرامون این مفهوم مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. با مطالعه این کتاب متوجه می‌شوید که انگیزه بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که تا کنون فکر می‌کردید. برای نمونه در بخشی از این کتاب می‌خوانیم که دریافت پاداش‌های بیرونی بیش از حد، باعث نابودی انگیزه می‌شود. به همین خاطر شما باید روی دریافت پاداش‌ها نیز مدیریت انجام دهید. خواندن این کتاب به همه توصیه می‌شود اما شاید برخی افراد بیشتر از بقیه به آن نیاز داشته باشند. برای مثال همه مدیرها باید مفهوم انگیزه را به درستی بشناسند تا بتوانند روحیه کار کردن را در کارمندان خود تقویت کنند. به‌طور کلی هر کسی که به مباحث انگیزشی و بهره‌وری فردی علاقه‌مند است، از خواندن این کتاب لذت می‌برد و به یافته‌های جدیدی دست پیدا می‌کند.

معرفی کتاب ذهن کامل نو (A Whole New Mind)

پینک در این کتاب می‌گوید که در دنیای امروز باید نگاه کاملا جدیدی داشته باشیم. باید ذهنمان را از نو برنامه‌ریزی کنیم. نویسنده معتقد است که انسان‌ها از عصر اطلاعات گذر کرده و به عصر مفهوم‌پردازی رسیده‌اند. به همین خاطر لازم است ذهنیت خودشان را تغییر دهند. پینک می‌گوید کسانی که ذهن متفاوتی دارند می‌توانند در دنیای امروز موفق‌تر از بقیه باشند. او با تحقیقات گسترده‌ای که انجام داده به این نتیجه رسیده که شش توانایی در انسان وجود دارند که به او برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند. این شش توانایی عبارتند از: طراحی، داستان، هم‌نوایی، هم‌دلی، بازی و معنا. به هر کدام از این مفاهیم، در یک بخش جداگانه از کتاب پرداخته شده است. کتاب ذهن کامل نو مخصوص همه کسانی است که می‌خواهند در دنیای جدید، زندگی موفقی داشته باشند. پینک در این کتاب با بررسی شش عامل نام برده شده، به خوبی نشان می‌دهد که چگونه رسیدن به کامیابی در گرو آنهاست.

کتاب‌های پرفروش دانیل اچ. پینک

کتاب‌های جدید دانیل اچ. پینک