بیا از کتابچی بگیر

آنتونی رابینز (Anthony Robbins)

کتاب‌های آنتونی رابینز (Anthony Robbins)

آنتونی ج. ماه اوریک که به آنتونی رابینز معروف است، مربی مهارت‌های زندگی، مربی شخصی موفقیت، سخنگوی انگیزشی، بازیگر و نویسنده ای موفق است. مشهورترین آثار او کتاب‌های «قدرت نامحدود»، «مهارت در بازی زندگی»، «افکار بزرگ»، «قدرت شگرف بودن»، «گام‌های بلند: تغییراتی کوچک، نتایجی بزرگ» و «تکنیک‌های ساده برای کنترل زندگی» است.

معرفی آنتونی رابینز

او نثرهای پر شور و هیجانی می‌نویسد و در مورد موضوعاتی مانند سلامت و انرژی فراوان صحبت می‌کند، ترس متعارف و آزار دهنده را درهم می‌شکند، منابع موجود را تجمیع می‌کند، بهره برداری بهینه از منابع موجود را حفظ می‌نماید و ارتباطات و تعاملات را افزایش می‌دهد. جان ران رهبر فکری او در دوران جوانی بود و به او یاد داد که شادی و موفقیت، درک صحیح محیط و کار و تولید، سخت است. ران الهام بخش او برای وارد شدن به حوزه سخنرانی انگیزشی شد. او در سمینارها و مجلاتی مانند: تایم، نیوزویک، فورچون، مجله فوربز، زندگی، جی کیو و مجله اپرا وینفری همکاری کرد. آنتونی رابینز یک کارآفرین بسیار موفق است و به عنوان رئیس صنایع خصوصی آموزش، تولید رسانه‌ای و خدمات تجاری فعالیت می‌کند که در سراسر جهان فعالیت دارند. او بنیانگذار مرکز «رابینز - مادانز» برای مداخله راهبردی است که مطالب آموزشی و برنامه هایی برای جامعه درمانی تولید می‌کند.

کودکی و شروع زندگی

آنتونی رابینز در شمال هالیوود، کالیفرنیا در خانواده ای نه چندان ثروتمند و حتی فقیر متولد شد. او اصالتا کروات است و نام خانوادگی پدرش «رابینز» را بعدها پذیرفت. ناپدری اش بازیکن بیسبال بود. متاسفانه مادر آنتونی معتاد بود. آنتونی در همین شهر بزرگ شد و به دبیرستان رفت. بعد از دیپلم به کارهای مختلفی روی آورد که در هیچ کدام موفق نبود. در سن ۲۲ سالگی به سختی روزگار می‌گذراند و قدرت فعالیت‌های پر رونق نداشت.

در عین حال هیچگاه از آینده ناامید نشد و همواره در ذهن خود آرزوهایش را زنده نگاه داشت. خودش می‌گوید تا سن ۲۳ سالگی هیچ موفقیتی در زندگی نداشته است. وزن زیاد آزارش می‌داده و او را از فعالیت‌های روزمره باز می‌داشته است. اما شروع به کاهش وزن و آموختن بیشتر کرد. تقریبا از ۲۶ سالگی به بعد شهرت و اهمیت پیدا کرد.

شغل آنتونی رابینز

رابینز حرفه خود را با‌ترویج سمینارهای انگیزشی جیم ران آغاز کرد. جیم ران نویسنده و سخنران انگیزشی و نیز یک کارآفرین موفق بود. ران خیلی روی رابینز تاثیر داشت و نقطه عطفی در زندگی حرفه ای رابینز به شمار می‌رفت. از آنجا تصمیم گرفت گزارشگر برنامه‌های ورزشی شود. جیم ران به او یاد داد که برای شادی و موفقیت در زندگی مهم نیست که فرد چقدر پول داشته باشد، بلکه بستگی به آن دارد که او با منابع موجود در زندگی اش چه می‌کند. رابینز از او الهام گرفت و شروع به تدریس و آموزش کرد.

زمانی که رابینز شروع به فروش برنامه‌های خود از طریق کتاب و تلویزیون کرد، شغلش به عنوان یک معلم انگیزشی تثبیت شد. اولین کتاب مهم آنتونی رابینز، «قدرت نامحدود» در سال ۱۹۸۷ منتشر شد و زندگی او را متحول کرد. این کتاب با موضوعات سلامتی و انرژی، غلبه بر‌ترس ها، ارتباطات قانع کننده و تقویت روابط شخصی سر و کار دارد. اگرچه این کتاب در آمریکا پرفروش‌ترین کتاب بود، اما اصالت آن مورد اختلاف واقع شد.

در سال ۱۹۹۱ «بنیاد آنتونی رابینز» برای توانمند سازی دانش آموزان و زندانیان از طریق محرک‌های غذایی و برنامه‌های آموزشی براساس تعالیم رابینز راه اندازی شد. این بنیاد به افرادی که خواهان موفقیت فردی و حرفه ای هستند کمک می‌کند. رابینز با تیم‌های ورزشی، شرکت‌ها و موسسه‌های بسیاری همکاری کرد.

از آنجا که او در سال ۱۹۹۷ از طریق کتاب هایش و  برنامه‌های تلویزیونی بسیار مشهور شده بود، در سال ۱۹۹۷ شرکت «آکادمی رهبری» خود را تاسیس کرد. با موفقیت این سمینارها، او به عنوان سخنران سمینارهای موفقیت در سراسر جهان شناخته شد. او با شهرت به عنوان یک سخنگوی انگیزشی، در کنفرانس شرکت فناوری، سرگرمی و طراحی  (TED)     برگزیده شد. سخنرانی او ششمین سخنرانی  TED  در سال ۲۰۱۲ بود.

رابینز یکی از بنیانگذاران مرکز «مداخله راهبردی» است که با روانشناسی شخصی، خانوادگی و سازمانی سر و کار دارد. او همچنین سمینارهایی از جمله سمینار معروف چهار روزه خود را مرتبا برگزار می‌کند.

در سال ۲۰۰۹، رابینز یک برنامه کنترل کسب و کار تاسیس کرد و برای بسیاری از رهبران تجاری تکنیک هایی برای مدیریت و رشد کسب و کار ارائه کرد. این سمینارها به تنهایی توسط خودش و یا کسانی مثل استیو  وین، پیتر گوبر و غیره برگزار می‌شد. رابینز در زمینه برنامه ریزی عصبی کلامی یا ان ال پی نیز فعالیت می‌کند.

آنتونی رابینز در فیلم «یکتایی نزدیک است: یک داستان واقعی در مورد آینده» در سال ۲۰۱۰ حضور پیدا کرد. پیش از آن او در چند فیلم مانند مردان سیاهپوش و در مجموعه‌های مختلف تلویزیونی ظاهر شده بود. در سال ۲۰۱۰، برنامه زنده «پیشرفت با تونی رابینز»، برای کمک به شرکت کنندگان در ارتباط با مسائل و مشکلات آنها، توسط  NBC  به اجرا درآمد اما به زودی به خاطر بینندگان پایین کنسل شد.

زندگی شخصی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۲ با بکی جنکینز ازدواج کرد. بکی سه فرزند از ازدواج‌های پیشین خود داشت که رابینز آنها را پذیرفته بود. آنها بعد از ۹ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. او برای دومین بار با دوران ساژ رابینز ازدواج کرد. آنتونی رابینز در سال ۱۹۹۴ مبتلا به تومور مغزی تشخیص داده شد، اما به زودی مشخص شد که اشتباه بوده است.

کار اصلی

یک سمینار چهار روزه با نام «قدرت درون» مهمترین کار حرفه ای رابینز تلقی می‌شود. این سمینار بر اساس این مفهوم است که چگونه افراد موفق بر‌ترس خود غلبه می‌کنند. رابینز زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تغییر داده است و به سمت شادی و موفقیت بیشتر برده است. او سعی می‌کند نحوه اندیشیدن انسان‌ها به زندگی را تغییر دهد و در آنها قدرت و انگیزه ایجاد کند. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارهای آنتونی رابینز در ارتش ایالات متحده بود که توانست بازدهی تیراندازان را بهبود بخشد. این موفقیت او را مشهورتر کرد.

ملاقات ها

رابینز با شخصیت‌های شناخته شده ای مانند: نلسون ماندلا، میخائیل گورباچف، بیل کلینتون، مارگارت تاچر و پرنسس دایانا تعامل دارد. او این تجربیات را در کتاب‌های خود یادداشت کرد. رابینز از کتاب‌های زیادی الهام گرفته است اما به گفته خودش ویکتور فرانکل و جیمز آلن نویسنده‌های مورد علاقه او هستند.

کتاب‌های پرفروش آنتونی رابینز

کتاب‌های جدید آنتونی رابینز