سال 1403

انتشارات تخته سیاه

کتاب‌های انتشارات تخته سیاه

انتشارات تخته سیاه با مدیریت مهدی آرام فر حدود یک دهه است که در زمینهٔ تولید کتاب کمک‌آموزشی فعالیت دارد و ابتدا با چاپ کتاب‌های رشتهٔ تجربی فعالیت خود را آغاز کرد. کتاب‌های منتشرشده توسط این انتشارات شاید به فراوانی سایر انتشارات‌ها نباشد، اما می‌توان ادعا کرد منابعی که توسط این مجموعه به چاپ می‌رسند، از منابع مطمئن برای یادگیری مفاهیم، و در نهایت موفقیت در کنکور سراسری، محسوب می‌شوند. کتاب بانک تست ریاضی تجربی و تانک تست زیست‌شناسی این ناشر به تألیف دکتر آرام‌فر جزء کتاب‌های پرفروش برای کنکور سراسری است.

مدیریت انتشارات

دکتر مهدی آرام‌فر، فارغ‌التحصیل رشتهٔ پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران، مدیر انتشارات تخته سیاه و مدرس و مؤلف برجسته زیست‌شناسی کنکور هستند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایشان در تدریس می‌توان به تدریس سطربه‌سطر درس زیست‌شناسی به‌طوری‌که دانش‌آموزان ۱۰۰ درصد به کلیهٔ مفاهیم و نکات تستی و تشریحی کتاب درسی مسلط شود، ارائهٔ تمام شکل‌ها و جدول‌ها و تصاویر کتاب درسی همراه با نکات ارائه‌شده در کتاب و نکات ارائه نشدهٔ لازم به شکل مفصل و کامل و همچنین ارائه نکات تستی و ارتباط آن با نکات تشریحی در جهت آمادگی دانش آموزان برای آزمون‌های تستی و تشریحی، اشاره کرد.

 از سوابق کاری ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فارغ‌التحصیل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
  • عضو دپارتمان زیست انتشارات اندیشه‌سازان از سال ۸۲ الی ۸۴
  • مدرس مدارس برتر و تیزهوشان شهر تهران
  • مؤلف کتاب‌های برتر زیست‌شناسی کنکور کشور
  • ترجمه ۶ جلد کتاب فیزیولوژی، ایمنولوژی و جراحی داخلی
  • کارشناس و مدرس برنامه‌های مختلف تلویزیونی 
  • گروه مشاوره و برنامه‌ریزی مهندس هادی کجوری مشاور ارشد موسسهٔ ونوس 

دی‌وی‌دی و کتاب‌های دکتر مهدی آرام‌فر

تألیفات «دکتر مهدی آرام‌فر» شامل ۲۱ جلد کتاب درزمینهٔ پزشکی و ۱۰ جلد کتاب در زمینهٔ کمک‌آموزشی است که کتاب‌های کمک‌آموزشی منتشرشده توسط انتشارات تخته سیاه شامل موارد زیر می‌شود:

به عقیده دکتر آرام‌فر، دانش‌آموزان می‌بایست بر روی یک مجموعه کار کنند. کتاب‌های چهارگانهٔ ایشان در درس زیست‌شناسی، با آموزش کامل و بی‌نقصی که برای دانش آموزان فراهم شده، جواب‌گوی نیاز دانش‌آموزان در درس زیست‌شناسی خواهد بود. در این میان اقبال دانش‌آموزان به کتاب زیست گیاهی به دلیل جمع‌آوری کلیه مطالب و شرح کامل مطالب ناملموس در این بخش، بیشتر بوده‌است. در این مجموعه کل کتاب سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مطالب سنگینی مورد بررسی قرارگرفته و در چاپ جدید کتاب‌ها ۲ سطح جدید از سؤالات تحت عناوین تست‌های خط‌خطی که مطالب خط‌به‌خط کتاب درسی را مورد سؤال قرار داده‌اند و تست‌های بی‌خط که شامل تست‌های ترکیبی از مباحث و مطالب مختلف است به سایر بخش‌های کتاب‌ها اضافه شده‌است.  در ویرایش جدید کتاب تانک تست زیست‌شناسی، تعداد قابل توجهی تست از تست‌های اساتید دیگر مطرح‌شده‌است که سطح آن‌ها از متوسط به دشوار است. این کتاب به داوطلبانی که برای رسیدن به درصدهای بالا در درس زیست‌شناسی تلاش می‌کنند، بسیار مناسب است.

ویژگی مجموعه کتاب‌های انتشارات تخته سیاه 

سری کتاب‌های گویا تخته سیاه

این مجموعه به همراه DVDهای آموزشی تولید و ارائه می‌گردد که شامل درس‌نامه‌ها و تست‌های تألیفی هستند.

سری کتاب‌های آموزش

 این مجموعه‌ها شامل آموزش درس‌به‌درس برای هر مقطع به‌طور جداگانه هستند.

سری کتاب‌های بانک تست تخته سیاه

شامل درس‌نامه‌های جامع و نکات کنکوری و تست‌های تألیفی و کنکوری سال گذشته، منبعی جامع برای موفقیت در کنکور سراسری محسوب می‌شوند که از نمونهٔ آن‌ها می‌توان به کتاب ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه اشاره کرد.

سری کتاب‌های ادبیات مصور تخته سیاه

این مجموعه‌ها، شامل مبحث‌های مختلف ادبیات کنکور به‌عنوان تاریخ ادبیات، عروض و قافیه، واژگان مصور و آرایه ادبی است که دارای نکات برجسته، زندگی‌نامه‌ها، خلاصه درس و تست‌های تکمیلی هستند.

کتاب‌های پرفروش تخته سیاه

کتاب‌های جدید تخته سیاه