بیا از کتابچی بگیر

انتشارات هنوز

کتاب‌های انتشارات هنوز

یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخش افراد کتابخوان رفتن به کتابفروشی‌ها، گشتن مابین قفسه‌های کتاب و پیداکردن کتاب‌های موردعلاقه است. برخی ناشران در این گشت‌‍وگذار است که مشتریان وفادار خود را پیدا می‌کنند. کتاب بیشتر از هر بیلبورد، پوستر و یا قالب دیگر تبلیغ‌کننده ناشر است. ناشر موفق ناشری است که بتواند علاوه بر گزنیش بهترین محتواها برای خواننده خود، آن‌ها را در قالب گرافیکی و طراحی جلد و صفحه‌بندی جذاب به مخاطب عرضه کند. برقراری توازنی بهینه و مطلوب بین این دو اِلمان به نحوی که هیچ یک فدای دیگری نشود امری دشوار است.

حداقل می‌توان این طور گفت که از پیش‌نیاز آن سال‎های فعالیت در بازار نشر و اصطلاحاً خاک خوردن در آن است. اما همیشه استثناءهایی وجود دارند. این استثناءها در هر کاری جزو معدود افراد خلاق و فعال هستند که خیلی زود نبض بازار را می‌شناسند و سعی می‌کنند در محصولاتی که عرضه می‌کنند به بهترین نحو رضایت مخاطب خود را جلب کنند. اگر بخواهیم در عرصه چاپ و نشر کشور از چنین پدیده‌هایی سخن بگوییم، پربیراه نیست که به «انتشارات هنوز» اشاره کنیم. ناشری جوان، خلاق و البته متفاوت در بازار نشر ایران.

هنوز…کتاب و فراتر از کتاب!

برخی ناشران در بازار نشر ایران هستند که به‌جز چاپ کتاب حضور چندان دیگری در این عرصه ندارند. آنان ترجیح می‌دهند به‌جای تأسیس کتاب‌فروشی و برگزاری برنامه‌های جنبی صرفاً به چاپ کتاب‌هایی عمدتاً تکراری بپردازند و بعد از طریق پخش‌های گوناگون کتاب آن‌ها را به کتاب‎فروشان برسانند. این شیوه از فعالیت باوجودآنکه چالش‌ها و دردسرهای کاری کمتری دارد اما ناشر را از مواهب و منافع بزرگی محروم می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین این مواهب ارتباط مستقیم و مستمر با مخاطب است.

مخاطبان چنین ناشری به‌سختی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند. مواردی که در صنعت نشر در حکم طلا هستند و می‌توانند ناشر را از اشتباهات مهلک و پیمودن مسیرهای غلط نجات دهند. ناشران هرچقدر بیشتر از ابزارهای ارتباط با مخاطب بهره ببرند و آنان را گسترش دهند بهتر می‌توانند در مسیر موفقیت و پیشرفت گام برداشته و خود را به حد ناشران برتر و نمونه برسانند.

انتشارات هنوز در طول مدت‌زمان فعالیت خود نشان داده است به‌خوبی این ابزارها را می‌شناسد و از آن‌ها استفاده می‌کند. کتاب‌فروشی این ناشر در خیابان کریمخان زند از مراکز شناخته‌شده فرهنگی است که علاوه بر کارکردهای معمول یک کتاب‌فروشی مانند فروش کتاب و محصولات فرهنگی، برنامه‌هایی با همکاری فعالان حیطه فرهنگ مانند نویسندگان، مترجمان، موسیقی‌دانان و… برگزار کرده است. این برنامه‌ها در قالب «سه‌شنبه‌های هنوز» دارای فضایی صمیمی بوده که به تحکیم ارتباط بین ناشر و مخاطب کمک بسیاری کرده است. در هر جلسه از این سلسله برنامه‌ها موضوع مشخصی مبنای بحث قرار گرفته و از کارشناسان و متخصصان آن حوزه دعوت می‌شود که به ارائه دستاوردها و یافته‌های خود بپردازند.

انتشارات هنوز از ابزار اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هم به‌خوبی بهره جسته است و علاوه بر سایت رسمی به آدرس www. hanooz. pub در فیس‌بوک و اینستاگرام هم صفحه دارد. صفحه اینستاگرامی انتشارات هنوز تاکنون ۱۲۴۲ پست گذاشته و ۲۱.۸ دنبال کننده دارد که حاکی از فعال بودن آن درزمینه اطلاع‌رسانی نشست‌ها و اخبار چاپ کتب است.

انتشارات هنوز و آثاری متفاوت

آثار انتشارات هنوز در زیرمجموعه‌های ذیل قابل دسته‌بندی است: ادبیات داستانی، ادبیات و زندگی، بین-رشته‌ای، راهنمای زندگی، علم برای همه، مدرسه زندگی، مدیریت کاربردی و در نهایت هنر و فلسفه. آثار منتشرشده توسط این ناشر حکایت از این واقعیت دارد که آن‌ها در پی آشتی میان داده‌های علمی و زندگی روزمره هستند. در واقع این کتب به دنبال یاری‌دادن به خواننده در جهت رسیدن به درکی عمیق‌تر از زندگی و راهنمایی برای عرصه‌های جدیدی هستند که مخاطب با آن‌ها قرار است روبه‌رو شود: «چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم؟»، «چگونه کمتر نگران پول باشیم؟»، «چگونه کسب‌وکار هنری راه بیندازیم؟ ،» چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم «،» چگونه از زمان درست استفاده کنیم «و…. به‌جز این آثار کاربردی که از کتب پرفروش انتشارات هنوز هستند، می‌توان به کتب ارزشمند دیگری در حوزه علوم اجتماعی اشاره کرد که بسیار مورد تحسین قرارگرفته‌اند:» نابرابری ملت‌ها «از دارون عجم‌اوغلو و جیمز رابینسون که از آثار مهم مطالعات توسعه است،» تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند «از فردین علیخواه که تحلیلی از مسائل جامعه ایرانی است،» گشتی در موزه کمونیسم «از اسلاونکا دراکولیچ که داستانی جالب با تم سیاسی است و….

در نهایت باید به مجموعه پرطرفدار دیگری از انتشارات هنوز به نام» ۱۰ مقاله که باید خواند" اشاره کرد. این مجموعه در موضوعاتی مانند نوآوری، رهبری، مدیریت خود، بازاریابی استراتژیک، هوش هیجانی، تیم، مبانی مدیریت، همکاری، مدیریت افراد و تصمیم‌گیری تدوین شده‌اند. این مجموعه برای علاقه‌مندان به رشته مدیریت و به‌ویژه حوزه مدیریت کسب‌وکار بسیار می‌تواند مفید واقع شود.

انتشارات هنوز در طول مدت‌زمان فعالیت خود تاکنون نشان داده است که ذائقه مخاطب ایرانی را به‌خوبی شناخته و آثار متناسب با آن را به بازار نشر عرضه می‌کند. آثاری که طبیعتاً با استقبال گرمی روبه‌رو می‌شوند.

کتاب‌های پرفروش هنوز

٪۱۰
درس‌های کی یرکگور برای زندگی
۱۰۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه عاقل بمانیم
۱۳۵,۰۰۰ ۱۲۱,۵۰۰ تومان
درس‌های نیچه برای زندگی
٪۱۰
چگونه رنج بکشیم
۱۴۵,۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ تومان
٪۱۰
درسهای فروید برای زندگی
۱۰۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه کم‌تر نگران پول باشیم
۵۶,۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان
٪۱۰
آگاهانه دوست داشتن
۵۶,۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه از تنهایی لذت ببریم
۱۵۰,۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
۱۳۰,۰۰۰ ۱۱۷,۰۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه جایی را خانه خود کنیم؟
۵۶,۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه بخوریم، بجنبیم، بخوابیم
۱۹۵,۰۰۰ ۱۷۵,۵۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه عادی نباشیم
۲۱۰,۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه شغل دلخواه‌مان را پیدا کنیم
۶۹,۰۰۰ ۶۲,۱۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه با طبیعت همراه شویم؟
۵۲,۰۰۰ ۴۶,۸۰۰ تومان
٪۱۰
صد مانیفست: مانیفست‌های هنرمندان از فوتوریست‌ها تا استاکیست‌ها
۱۸۰,۰۰۰ ۱۶۲,۰۰۰ تومان
٪۱۰
خود را بهتر شناختن
۷۵,۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان
٪۱۰
نمایش‌های تن
۹۹,۰۰۰ ۸۹,۱۰۰ تومان
٪۱۰
چگونه جهان را تغییر دهیم
۶۵,۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان

کتاب‌های جدید هنوز