بیا از کتابچی بگیر

انتشارات سوره مهر

کتاب‌های انتشارات سوره مهر

اگر از میدان انقلاب اسلامی رد شده باشید، حتما یک نمای بزرگ از دکور کتاب‌سرا و دری کوچک را دیده‌اید که رو به زیرزمینی بزرگ و باسلیقه هدایت می‌شود؛ اینجا جایی نیست جز کتابفروشی اصلیِ انتشارات سورهٔ مهر؛ ناشری که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین ناشران بعد از انقلاب اسلامی ایران است و در ادامهٔ این متن بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با انتشارات سورهٔ مهر

برای آشنایی با انتشارات سورهٔ مهر، ابتدا باید آشنایی مختصری با حوزهٔ هنری سازمان تبلیغات اسلامی -که به اختصار حوزهٔ هنری شناخته می‌شود- داشته باشیم؛ زیرا این نشر مانند دانشگاه سوره، سازمان سینمایی سوره، شرکت سینمایی بهمن سبز، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، هفته‌نامهٔ مهر، و ماهنامهٔ سوره، یکی از زیرمجموعه‌های وابسته به حوزهٔ هنری به شمار می‌آید و استقلال آن‌چنانی از خودش ندارد. حوزهٔ هنری، نهادی است که در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی با نام کانون نهضت فرهنگی اسلامی و به ابتکار شاعر مشهور، طاهره صفارزاده تأسیس شد و پس از چند ماه به حوزه اندیشه و هنر اسلامی تغییر نام داد. این نهاد، در اوایل دههٔ شصت به سازمان تبلیغات اسلامی پیوست و نام فعلی خودش را انتخاب کرد. حوزهٔ هنری در حوزه‌های مختلفی اعم از مطبوعات، سینما، آموزش عالی و… به فعالیت می‌پردازد و نشر سورهٔ مهر هم زمینهٔ فعالیت این نهاد در ادبیات است.

مدیریت انتشارات سورهٔ مهر

همان‌طور که گفتیم، سورهٔ مهر یکی از زیرشاخه‌های حوزهٔ هنری به حساب می‌آید؛ پس طبیعی است که مدیریت این نشر هم توسط حوزهٔ هنری انتخاب شود و سازمان‌دهی پیدا کند. مدیریت سورهٔ مهر تا سال ۱۳۹۹ در دست عبدالحمید قره داغی بود؛ اما از آن تاریخ تا به حال، مدیر فعلی این نشر کسی نیست جز علی اکبر شیروانی. کسی که در رشته‌های علوم اجتماعی و پژوهش هنر -به ترتیب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد- تحصیل کرده است. شیروانی سابقهٔ روزنامه‌نگاری هم داشته و در صفحات ادبی روزنامه‌هایی همچون همشهری، شرق و ایران قلم زده است و جدای از این، آشنایی دیگری که با ادبیات دارد، تدریس نویسندگی و داستان‌نویسی در رادیو ایران بوده است.

راه‌های ارتباطی نشر سورهٔ مهر

جدای از راه ارتباطی حضوری که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم، به صورت مجازی هم می‌توانید با سورهٔ مهر در ارتباط باشید؛ سایت این مجموعه عبارت‌اند از: sooremehr.ir

سایتی که تقریبا یکی از جامع‌ترین تارنماهای ناشران ایرانی محسوب می‌شود و در قسمت‌های مختلفی به صورت ریزبینانه تمام نیازهای شما را پاسخ خواهد داد. در قسمت تماس با مای این سایت هم می‌توانید اطلاعاتی برای ارتباط مستقیم‌تر به دست بیاورید؛ برای مثال اگر قصد چاپ کتاب داشته باشید، مشکلی در سفارش‌هایتان از این نشر پیش آمده باشد و یا حتی نظر یا پیشنهادی برای سورهٔ مهر داشته باشید، می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید.

  • شماره تلفن:
  • ۰۲۱-۶۱۹۴۲ داخلی ۳۵۲
  • شمارهٔ پیامک:
  • ۳۰۰۰۵۳۱۹
  • ایمیل:
  • sooremehr@gmail.com

ضمنا لازم به ذکر است که آدرس دفتر مرکزی سورهٔ مهر به این شرح است:

تهران-خیابان حافظ-خیابان رشت-پلاک ۲۳-شرکت انتشارات سورهٔ مهر

نویسندگان نشر سورهٔ مهر

با توجه به وسعت آثار منتشر شده در نشر سورهٔ مهر، نمی‌توانیم فهرستی جامع از نویسندگان همکار این نشر را برای شما نام ببریم و برای این کار می‌توانید به قسمت در نظر گرفته شده در خود سایت سورهٔ مهر مراجعه کنید. اما فی‌الحال اگر بخواهیم به چند نویسندهٔ بزرگ همکار با این نشر اشاره داشته باشیم، می‌توانیم این چند اسم را نام ببریم:

داوود امیریان، محمدرضا بایرامی، اسماعیل امینی، شهریار زرشناس، سعید بیابانکی، افسانه شعبان‌نژاد، مصطفی رحماندوست، امیرحسین فردی، علیرضا قزوه، ناصر فیض، فاضل نظری، امید مهدی‌نژاد و نهایتا رهبر معظم انقلاب اسلامی، جناب آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(دامت ظله العالی)

کتاب‌های نشر سورهٔ مهر

سورهٔ مهر در حوزه‌های بی‌شمار و بسیار متنوعی اقدام به چاپ کتاب‌های مختلف کرده است که طبعا با توجه به قدمت بالای این نشر و همچنین بزرگی آن طبیعی به نظر می‌رسد؛ بنابراین نمی‌توانیم دقیقا تمام حوزه‌های فعالیت این نشر را نام ببریم. اما خود نشر در سایتش از یک دسته‌بندی شامل شش زیرمجموعهٔ کودک و نوجوان، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، هنر و پژوهش، اجتماعی و ادبیات به عنوان سرشاخه‌های اصلی فعالیتش نام برده است. در این بین اگر بخواهیم به چندی از مهم‌ترین آثار چاپ شدهٔ مکتوب نشر سورهٔ مهر اشاره داشته باشیم به نام‌های زیر خواهیم رسید:

کتاب اثر فاضل نظری، دا اثر سیده زهرا حسینی، آن بیست و سه نفر اثر احمد یوسف‌زاده، پایی که جا ماند اثر سید ناصر حسینی‌پور، ارتداد اثر وحید یامین‌پور، نورالدین پسر ایران اثر نورالدین باقی، ناگفته‌های جنگ اثر علی اکبر صیاد شیرازی، من و کتاب اثر آیت‌الله خامنه‌ای، راز گل سرخ اثر خسرو باباخانی، فیض بوک اثر ناصر فیض و بزرگمرد کوچک اثر حسین نیری.

کتاب‌های پرفروش سوره مهر

کتاب‌های جدید سوره مهر