سال 1403

انتشارات بینش نو

کتاب‌های انتشارات بینش نو

می‌گویند کار را باید به کاردان سپرد. خوشبختانه این ضرب‌المثل در شکل‌گیری و تاسیس نشر بینش نو جامهٔ عمل پوشیده است. نشر بینش نو، توسط دکتر نیما قربانی اداره می‌شود. نشری که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده کتاب‌هایی که منتشر می‌کند در زمینهٔ روان‌شناسی، فلسفه، ادبیات، آموزش و کتاب‌های علوم طبیعی، انسانی و… است. اما چرا ما معرفی این نشر را با یک ضرب‌المثل شروع کردیم؟ چون مدیر این نشر که نیما قربانی باشد، خودش دکتر روان‌شناس است. او که هم‌اکنون استاد دانشگاه تهران است، مدل خودشناسی انسجامی خاصی را ارائه داده که این طرح به کمک «پی. جی. واتسون»، استاد دانشگاه تنسی شکل گرفته است. این مدل مسیرهای جدیدی را در روان‌شناسی و روان‌درمانی معرفی کرده که به تفکر بهتر انسان‌ها کمک می‌کند. پس طبیعتا وقتی مدیر یک نشر با کتاب‌های روانشناسی، یک روان‌شناس باشد؛ طبیعتا کتاب‌هایی که برای چاپ و نشر انتخاب می‌کند کارآمدتر و جذاب‌تر هستند. هدف این مجموعه در تاسیس و انتشار کتاب‌های روانشناسی، جلب نظر مردم نسبت به علم روانشناسی و استفادهٔ بهینه از آن در تصمیم‌گیری‌ها و دغدغه‌های مختلف زندگی است.

وبسایت بینش نو

همانطور که می‌توان حدس زد، این نشر وبسایت جامعی دارد که به کمک آن می‌توان کتاب‌های مختلفی را خریداری کرد. در صفحهٔ اول این وبسایت، پرفروش‌ها و تازه‌های بینش نو لیست شده است. اما اگر روی گزینهٔ فروشگاه انتخاب کنید، به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که در آن، گزینه‌ای برای انتخاب دسته‌بندی وجود دارد. کتاب‌های این نشر در دسته‌هایی چون «پکیج ارزیابی شخصیت، کارگاه مجازی، ماهنامه جان و تن، محصولات فرهنگی، کتاب‌های پرفروش، کتاب‌های در دست چاپ، تازه‌های نشر، لوح فشرده و گزینهٔ «همهٔ کتاب‌ها» طبقه‌بندی شده‌اند.

گفتگوی زنده

جالب است بدانید که در بخشی از وبسایت، فیلدی با عنوان «گفتگوی زنده» وجود دارد. در این بخش، با نویسندهٔ هر اثر بسیار معروف، گفتگویی صورت گرفته و بارگذاری شده است. شما با کلیک روی هر کدام به صفحه‌ای از اینستاگرام متصل می‌شوید که نمونهٔ گفت و گو در آن آپلود شده است. از جمله نویسنده‌هایی که با آن‌ها در این وبسایت مکالمه صورت گرفته می‌توان به پونه مقیمی، جواد حاتمی، فرشته میرهاشمی و علیرضا طهماسب اشاره کرد. پس به همین ترتیب می‌توان گفت که نشر بینش نو، علاوه بر وبسایت، صفحهٔ اینستاگرامی نیز دارد. گرچه در این صفحه علاوه بر ویدیوهای مصاحبه و گفتگو، نقل‌قول‌های مربوط به بزرگان روان‌شناسی نیز بارگذاری می‌شود. برای مثال هم می‌توان به فروید اشاره کرد.

کارگاه‌های مجازی

در بخشی از وبسایت بینش نو، موضوعی با عنوان کارگاه‌های مجازی وجود دارد. در این بخش، دوره‌های آموزشی مختلفی قرارداده شده که در ازای هزینه‌ای مشخص، ویدیوهای آموزشی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. از جمله دوره‌های آموزش مجازی در این زمینه می‌توان به از شیفتگی تا شفقت، آموزش تجربه‌ای مهارت‌های ارتباطی و… اشاره کرد.  این دوره‌ها توسط افراد متخصص و روان‌شناسان برجسته‌ای چون خود دکتر نیما قربانی تهیه شده‌اند.

کتاب‌های مطرح انتشارات بینش نو

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، کتاب‌های مجموعهٔ بینش نو در باب روان‌شناسی و خودیاری هستند. این کتاب‌ها برخی از پرفروش‌ترین‌های بازار هستند. برای مثال می‌توان به «تکه‌هایی از یک کل منسجم»، «جنون شهرت، «چه بگوییم و چه وقت بگوییم»، «مغز اجتماعی»، «ساکن روان»، «زندگی علمی من»، «خودشیفتگی» و… اشاره کرد. اگر در هر یک از مسائل زندگی خود به کمک خاصی نیاز دارید، می‌خواهید دربارهٔ موضوع خاصی تصمیم بگیرید، قصد دارید ادامهٔ تحصیل بدهید، کاری که انجام می‌دهید برایتان سخت است و… می‌توانید به کتاب‌های منتشر شده در این وبسایت رجوع کنید. گرچه در ظاهر خواندن کتاب‌های روانشناسی کم‌فایده به نظر می‌رسد، ولی این کار شبیه این است که بارها هزینه و به مشاوران یا روان‌شناسان مختلف رجوع کرده باشید. پس شما با کتاب‌های خاصی که با دقت توسط این نشر انتخاب می‌شود، می‌توانید خودتان را به راحتی جلو ببرید و مشکلات و گره‌های ذهنی خود را حل کنید.

کتاب‌های پرفروش بینش نو

کتاب‌های جدید بینش نو