بیا از کتابچی بگیر

موضوعی مشاوران آموزش

کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای تقویت مهارت‌های پاسخ‌گویی در بعضی درس‌ها، مطالعهٔ مبحثی مطالب است؛ برای مثال در درس عربی می‌توانیم به دو مهارت متن‌خوانی و ترجمه اشاره کنیم؛ در درس ادبیات فارسی تشخیص قافیه و عروض و در درس زبان انگلیسی پاسخ به سوالات متن و cloze test از جمله مباحث مهم و پرتکرار آزمون‌ها هستند. نشر مشاوران آموزش تعدادی کتاب با ساختار و محتوای مبحثی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. برای بررسی کامل‌تر هر یک از بخش‌های این مجموعه کتاب‌ها، در ادامهٔ متن با ما همراه باشید.

بررسی ساختار کلی مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش

مشاوران آموزش جزو ناشران محبوب و پرطرفدار دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور است و تعداد زیادی مجموعه کتاب ارائه کرده است؛ سری کتاب‌های موضوعی نیز یکی از همین مجموعه هستند. درسنامه‌های آموزشی، بانک تست و پاسخنامهٔ تشریحی سه بخش اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند؛ سطح کلی مطالب متوسط و بالاتر است اما با توجه به جامع و کامل بودن محتوا در تمام قسمت‌ها، می‌توانید به‌عنوان نخستین منبع مطالعاتی نیز این کتاب‌ها را انتخاب کنید. حجم مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش در مقایسه با منابع مشابه کم‌تر است و می‌توانید در بازه‌های کوتاه‌مدت، مثل ایام جمع‌بندی و دوران مرور، به مطالعه مشغول شوید.

بررسی درسنامه‌های مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش

سری کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش، درسنامه‌هایی آموزشی را در بر می‌گیرند، این درسنامه‌ها با وجود حجم پایین، به تدریس کامل موضوع پرداخته‌اند و می‌توانند جای خالی دبیر یا منابع آموزشی مشابه را پر کنند. هر فصل از درسنامه به چند بخش کوچک‌تر تقسیم شده تا مولف طراحی کامل‌تری از موضوع داشته باشد و مخاطب با دقت بیشتری به مطالعهٔ هر قسمت بپردازد. در ابتدا توضیحات نسبتا کاملی از کلیات مبحث نوشته شده، در ادامه نکات تکمیلی و مهم‌تر بررسی شده‌اند. نکات پیشرفته و تکنیک‌های تست‌زنی موجود در این مجموعه، در چارچوب کتاب درسی مطرح شده‌اند و جزو مطالب چالشی و حاشیه‌ای به‌شمار نمی‌روند. تعدادی جدول جمع‌بندی و مقایسه‌ای در درسنامه‌های این سری کتاب‌ها رسم شده است؛ بررسی این جدول‌ها و نمودارها به شما اجازه می‌دهد در بازهٔ زمانی کوتاه، حجم بالایی از مطالب را مطالعه کنید و همزمان، حافظهٔ تصویری خود را تقویت کنید.

بررسی بانک تست مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش

مجموعه سوالات هر درس بلافاصله در ادامهٔ درسنامهٔ مربوطه قرار گرفته است؛ این موضوع به مخاطب کمک می‌کند دسترسی آسان‌تری به تست‌ها داشته باشد. تعداد سوال تخصص یافته به هر مبحث، بسته به ارزش تستی موضوعات و حجم مطالب متغیر است اما در مجموع تعداد سوال کافی در کتاب گنجانده شده و داوطلب با بررسی همین تعداد سوال می‌تواند به تسلط بالایی بر مفاهیم برسد. سطح کلی پرسش‌ها متوسط و مشابه کنکورهای سراسری اخیر است؛ تعدادی از تست‌ها ساده‌تر و تعدادی نیز دشوارتر از حد معمول هستند. این تنوع باعث می‌شود با تیپ‌های سوالی مختلف آشنا شوید، سلیقهٔ طراحان سوال را بشناسید، تکنیک پاسخ‌گویی به هر سوژه و سبک سوالی را بیاموزید و با آمادگی بالاتری در جلسهٔ آزمون حاضر شوید.

بررسی پاسخنامهٔ مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش

پاسخنامهٔ تشریحی، بخش انتهایی از این مجموعه کتاب‌ها است. بررسی و تحلیل دقیق این پاسخنامه به مخاطب کمک می‌کند درک کامل‌تری از موضوع داشته باشد و در ادامهٔ مسیر عملکرد بهتری در پاسخ به سوالات داشته باشد. لحن غالب مولفان در این بخش، ساده و روان و به‌دور از هرگونه ابهام است. پاسخنامهٔ تشریحی، تحلیل کامل صورت سوال، ترجمهٔ متن و گزینه‌ها، بررسی نکات مهم و مرتبط و… را شامل می‌شود. در حل برخی از سوالات علاوه‌بر گزینهٔ صحیح، سایر تست‌ها نیز بررسی شده‌اند. این ویژگی از پاسخنامه به مخاطب اجازه می‌دهد گزاره‌های بیشتری را بشناسد و با تسلط بیشتری به سایر سوالات پاسخ دهد.

خرید مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

موضوعات مبحثی می‌توانند در هر پایه و هر مقطع از سال تحصیلی وارد برنامهٔ مطالعاتی شما شوند و با توجه به اهمیت این مطالب، نقش پررنگی در میزان تسلط و مهارت‌های شما داشته باشند. با توجه به این موضوع بهتر است مجموعه کتاب‌های موضوعی مشاوران آموزش را در اولویت مطالعاتی خود قرار دهید. سطح کلی این سری کتاب‌ها متوسط است؛ اما اگر می‌خواهید به‌عنوان اولین منبع کمک‌درسی این مجموعه را بخوانید، بهتر است ابتدا کتاب درسی را با دقت و وسواس بالایی مطالعه کنید تا درک بهتری از درسنامه‌ها و پرسش‌های این مجموعه کتاب‌ها داشته باشید.

کتاب‌های پرفروش موضوعی

کتاب‌های جدید موضوعی