سال 1403

ماجراهای من و درسام خیلی سبز

کتاب‌های ماجراهای من و درسام خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز برای هر یک از دروس کتاب‌های متفاوت با اهداف متفاوتی را به چاپ رسانده است. از این کتاب‌ها می‌توان به سری‌های تست جامع، آموزش شگفت‌انگیز، نردبام، فصل آزمون و… را به دانش‌آموزان اشاره کرد. سری کتاب‌های ماجرای من و درسام نیز از کتاب‌های انتشارات خیلی سبز است که مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. در این کتاب‌ها هدف اصلی آموزش تشریحی و حل تمرین تشریحی است.

ویژگی سری کتاب‌های ماجرای من و درسام خیلی سبز

طبقه‌بندی مطالب در سری کتاب‌های ماجرای من و درسام بر اساس سرفصل‌های کتاب درسی است. هر فصل نیز معمولاً به چند بخش تقسیم شده که مطالعهٔ آن برای دانش‌آموزان ساده‌تر باشد و تمرکزشان بر مطالب بیشتر شود. عموماً بخش‌های اصلی این کتاب‌ها به شرح زیر است:

  • درسنامه
  • تمرین‌های تشریحی
  • پاسخنامه تشریحی
  • نمونه سوالات امتحانی

بنابراین اگر به دنبال کتابی هستید که بتواند شما را برای امتحانات تشریحی مدرسه آماده کند، کتاب‌های ماجرای من و درسام انتخاب خوبی برای شما هستند. البته توجه داشته باشید که این کتاب‌ها را باید در طول سال تحصیلی استفاده کنید و مانند کتاب‌های «شب امتحان خیلی سبز» نمی‌توانید در روزهای منتهی به امتحان از استفاده کنید زیرا حجمی بیشتر از کتاب‌های شب امتحان دارند. در ادامه دربارهٔ هر یک از بخش‌های این کتاب‌ها توضیحاتی را آورده‌ایم.

درسنامه

درسنامه‌های هر درس از هر فصل به صورت جداگانه آمده است. در تالیف این درسنامه‌ها، سعی مولفین بر آن بوده که خودآموز باشد و دانش‌آموز با مطالعهٔ آن بتواند درس را بیاموزد. در کتاب‌های ریاضی، فیزیک و شیمی که سوالات محاسباتی دارند مثال‌های زیادی آورده شده که دارای پاسخ هستند. دانش‌آموزان باید از این پاسخ‌ها الگوبرداری کنند و حین حل سوال از آن‌ها استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت این درسنامه‌ها رعایت حد اعتدال مطالب است. یعنی تمامی مفاهیم موجود در کتاب درسی را بیان کرده و برای دانش‌آموزان برتر نیز کمی مطالب فراتر از کتاب درسی بیان کرده ولی این موضوع نیز رعایت شده که بیش از حد مطالب را دشوار و سخت نکند. پس باید مخاطبین این کتاب‌ها را همهٔ دانش‌آموزان دانست. بهتر است همزمان با دبیر و مدرسه درطول سال تحصیلی از این کتاب استفاده کنید که بتوانید بدون این که فشار جدی وارد شود، کتاب را تمام کنید.

تمرین‌های تشریحی

بعد از درسنامه تمرینات تشریحی آورده شده است. در این تمرینات تشریحی انواع سوالاتی که ممکن است درامتحانات تشریحی مدرسه مطرح شود دیده می‌شود. معمولاً در برخی از کتاب‌های ماجرای من و درسام، سوالات جای خالی و صحیح غلط هم ارائه شده که دانش‌آموز به طور کامل با فضای سوالات امتحانی آَشنا شوند. در این سوالات هم مانند درسنامه برخی از سوالات فراتر از کتاب درسی هستند اما این فراتر رفتن از کتاب درسی طوری نیست که از چهارچوب‌ها و اهداف کتاب درسی خارج شده باشد، پس برای اکثریت دانش‌آموزان قابل حل است. تعداد این تمرینات خیلی زیاد نیست بنابراین انتظار می‌رود، دانش‌آموزان تمامی سوالات را حل کنند. در برخی از کتاب‌های ماجرای من و درسام تست هم آورده شده و در برخی دیگر تنها به تمرین تشریحی بسنده شده است.

پاسخنامه تشریحی

پاسخنامه تشریحی این کتاب‌ها به گونه‌ای است که دانش‌آموزان بتوانند بدون استفاده از معلم پاسخ سوالاتی که در حل آن‌ها ناتوانند، بیاموزند. بنابراین با یک پاسخنامه ساده روبه‌رو نخواهید بود. در دروس محاسباتی پاسخنامه‌ها با ارائهٔ مرحله به مرحلهٔ پاسخ‌ها و توضیحات فارسی و در دروس حفظی با توضیحات کامل پاسخ بیان شده است است که برای دانش‌آموزان درک پاسخ‌ها ساده باشد.

نمونه سوالات امتحانی

در پایان هر یک از این کتاب‌ها چند نمونه سوال امتحان نوبت اول و چند نمونه سوال امتحان نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی آورده شده است. در این امتحانات که شبیه‌سازی امتحانات مدرسه هستند بارم هر سوال مشخص است. هر ویژگی که در بخش پاسخنامه تشریحی گفته شد برای پاسخنامه تشریحی این امتحانات نیز صدق می‌کند.

معرفی چند کتاب از سری ماجرای من و درسام خیلی سبز

این کتاب‌ها از پایهٔ دوم دبستان تا پایهٔ دوازدهم چاپ شده‌اند. در زیر تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین‌های آن‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • پایهٔ دوم دبستان

ماجرای من و درسام ریاضی دوم دبستان

  • پایهٔ سوم دبستان

ماجرای من و درسام ریاضی سوم دبستان

  • پایهٔ چهارم دبستان

ماجرای من و درسام جامع چهارم دبستان

ماجرای من و درسام علوم چهارم دبستان

  • پایهٔ پنجم دبستان

ماجرای من و درسام جامع پنجم دبستان

ماجرای من و درسام هدیه‌های آسمان پنجم دبستان

  • پایهٔ ششم دبستان

ماجرای من و درسام جامع ششم دبستان

ماجرای من و درسام فارسی ششم دبستان

  • پایهٔ هفتم

ماجرای من و درسام جامع هفتم

ماجرای من و درسام زبان انگلیسی هفتم

ماجرای من و درسام علوم هفتم

  • پایهٔ هشتم

ماجرای من و درسام جامع هشتم

ماجرای من و درسام ریاضی هشتم

ماجرای من و درسام عربی هشتم

  • پایهٔ نهم

ماجرای من و درسام جامع نهم

ماجرای من و درسام مطالعات اجتماعی نهم

ماجرای من و درسام فارسی نهم

  • پایهٔ دهم

ماجرای من و درسام زیست شناسی دهم

ماجرای من و درسام ریاضی و آمار دهم انسانی

ماجرای من و درسام فیزیک دهم ریاضی

ماجرای من و درسام ریاضی دهم ریاضی و تجربی

  • پایهٔ یازدهم

ماجرای من و درسام عربی یازدهم ریاضی و تجربی

ماجرای من و درسام شیمی یازدهم ریاضی و تجربی

ماجرای من و درسام علوم و فنون یازدهم انسانی

ماجرای من و درسام هندسه یازدهم ریاضی

  • پایهٔ دوازدهم

ماجرای من و درسام فارسی دوازدهم

ماجرای من و درسام حسابان دوازدهم

ماجرای من و درسام فیزیک دوازدهم تجربی

ماجرای من و درسام جغرافیا دوازدهم انسانی

جمع‌بندی

اگر بخواهیم در چند جمله کتاب‌های ماجرای من و درسام انتشارات خیلی سبز را توضیف کنیم، باید بگوییم:

  • منبعی مناسب برای کسب آمادگی حداکثری برای امتحانات تشریحی مدرسه
  • درسنامه‌های کامل و خودآموز برای هر طیفی از دانش‌آموزان
  • سوالات تشریحی متنوع و پوششی
  • پاسخنامه تشریحی کامل با روش‌های قابل قبول در امتحانات تشریحی
  • نمونه سوالات نوبت اول و دوم به همراه پاسخنامه تشریحی

کتاب‌های پرفروش ماجراهای من و درسام

کتاب‌های جدید ماجراهای من و درسام