سال 1403

آموزش شگفت انگیز خیلی سبز

کتاب‌های آموزش شگفت انگیز خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز به عنوان یکی از بهترین انتشارات کتب کمک آموزشی در ایران طیف وسیعی از مجموعه کتاب کمک آموزشی متنوع را برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف ارائه کرده است. از مجموعه کتاب‌های ارائه شده توسط این انتشارات می‌توان به سری‌های پیشتاز، جامع، چند کنکور، جمع‌بندی، فصل آزمون، نردبام، شگفت‌انگیز، شب امتحان، ماجراهای من و درسام و تیزهوشان اشاره نمود. سری کتب شگفت‌انگیز با هدف آموزش کامل و افزایش سطح علمی دانش‌آموزان و آماده کردن آن‌ها برای امتحانات نهایی و یا آزمون‌های تستی متنوع ارائه شده است. در کتاب‌های مجموعه شگفت‌انگیز انتشارات خیلی سبز هم درسنامه‌های کاربردی و کامل و هم نمونه سؤالات متنوع تستی و تشریحی به همراه پاسخنامهٔ تشریحی قرار دارد و بدین ترتیب کتب این مجموعه، دانش‌آموزان را از آموزشی که در کتب درسی ارائه شده است، تقریبا بی‌نیاز کرده و مکمل‌های بی‌نقصی برای جزوات دبیران هستند. کتاب‌های این مجموعه مختص دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نوشته شده‌اند.

لیست کتاب‌های مجموعهٔ شگفت‌انگیز خیلی سبز

مخاطب هدف کتاب‌های این مجموعه دانش‌آموزانی هستند که به دنبال یادگیری کامل و عمیق مطالب و به دنبال آن آمادگی کامل برای امتحانات تشریحی و آزمون‌های تستی هستند. لیست کامل کتاب‌های این مجموعه به تفکیک پایه به شرح زیر است:

پایهٔ دهم

پایهٔ یازدهم

پایهٔ دوازدهم

ویژگی‌های کتاب‌های مجموعهٔ شگفت‌انگیز خیلی سبز

کتاب‌های مجموعه شگفت‌انگیز برای دروس مهم پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در دسترس است. سطح کلی این کتاب‌ها در حدود کتب درسی است و به همین دلیل منابع مناسبی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در امتحانات نهایی به شمار می‌روند. کتب این مجموعه بیشتر آموزش محور بوده و مباحث را طی درسنامه‌هایی مفصل و نسبتاً حجیم با رویکردی کاملاً خودآموز آموزش می‌دهد. کتاب‌های این مجموعه به طور کلی شامل درسنامه‌ها، نمونه سؤالات تشریحی، تست‌ها و پاسخنامه‌های تشریحی می‌شوند. پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان ابتدا درسنامه‌ها را با دقت مطالعه کرده و سپس جهت تثبیت یادگیری خود به حل تمارین تشریحی ارائه شده بپردازند. در ادامه برای کسب تسلط بیشتر دانش‌آموزان می‌توانند تست‌ها را حل و بررسی نمایند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب قابل مشاهده در تمامی کتب انتشارات خیلی سبز مخاطب قرار گرفتن خواننده با لحنی صمیمی و گاهاً طنز است. کتب مجموعهٔ شگفت‌انگیز نیز از این ویژگی به خوبی بهره‌مند هستند. این امر به طور خاص به هدف محوری خودآموز بودن کتب این مجموعه کمک می‌کند.

بررسی درسنامه‌ها و پاسخنامه‌ها

درسنامه‌های موجود در کتب این مجموعه به دلیل هدف آموزشی مهمی که دارند، درسنامه‌هایی بسیار مفصل است. در این درسنامه‌ها تمامی مفاهیم لازم با زبانی ساده و روان توضیح داده شده و از ذکر هیچ نکتهٔ اساسی صرف نظر نشده است. نکتهٔ قابل توجه درسنامه‌های کتب مختص دروسی همچون ریاضی، فیزیک و شیمی ارائهٔ تعداد کافی مثال حل شده در درسنامه‌ها جهت انتقال بهتر مفاهیم و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان است. درسنامه‌های کتب این مجموعه در واقع دانش‌آموزان را ابتدا برای امتحانات تشریحی به خصوص امتحانات نهایی و سپس کمی برای کنکورهای سراسری و یا آزمون‌های آزمایشی آماده می‌سازد. در آخر، از آن جا که یکی از اهداف اساسی تألیف کتاب‌های این مجموعه آموزش کامل دروس است، درسنامه‌های این کتب نسبتاً حجیم بوده و کاملاً با درسنامه‌های مختص جمع‌بندی ارائه شده در مجموعه‌های دیگر متفاوت است. پاسخنامه‌های ارائه شده در کتب این مجموعه نیز عموماً به صورت تشریحی هستند و دانش‌آموزان با مطالعهٔ پاسخ تمامی سؤالات یک کتاب، حتی پاسخ سؤالاتی که خود آن‌ها را به درستی حل کرده‌اند، می‌توانند نکات جدیدی فرا گیرند. معمولاً در سؤالات چهار گزینه‌ای در صورت لزوم تمامی گزینه‌ها بررسی شده است که این امر یک ویژگی بسیار مثبت برای تفهیم عمیق‌تر مفاهیم است. توضیحات ارائه شده برای حل سؤالات نیز به طور کلی به گونه‌ای است که دانش‌آموزان با هر سطحی بتوانند مفاهیم را به راحتی متوجه شده و گام به گام به پاسخنامه جلو بروند.

بررسی سؤالات

در تمامی کتب این مجموعه هم تمرینات تشریحی و هم سؤالات تستی متنوع از فصول مختلف کتب درسی ارائه شده است. تمارین تشریحی ارائه شده در این مجموعه، تمامی مطالب کتاب‌های درسی را به طور کامل پوشش می‌دهند. به عنوان مثال در کتاب آموزش شگفت‌انگیز ریاضی دوازدهم تجربی خیلی سبز بعضی از تمارین و فعالیت‌های کتاب درسی بدون هیچ گونه تغییری ارائه شده‌اند. بدین ترتیب دانش‌آموزان با مطالعهٔ کتب این مجموعه دیگر نیازی به مطالعهٔ کتاب درسی خود نخواهند داشت. لازم به ذکر است که در کل سؤالات تشریحی نسبت به تست‌ها ساده‌تر هستند. همچنین تست‌های ابتدایی هر موضوع عموماً آسان‌تر از دیگر تست‌ها هستند اما تقسیم‌بندی واضحی بر اساس میزان دشواری سؤالات و یا تست‌ها در کتب این مجموعه به چشم نمی‌خورد. یک نکتهٔ خوب در این مجموعه توازن تعداد تست‌ها و سؤالات ارائه شده از مباحث و اهمیت آن مباحث است. به عنوان مثال در کتاب آموزش شگفت‌انگیز حسابان دوازدهم خیلی سبز دو فصل مشتق و کاربرد مشتق که مهم‌ترین مبحث درس حسابان دوازدهم رشتهٔ ریاضی است، بیش از نیمی از تست‌های این کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که بهتر است دانش‌آموزان قوی تنها به حل تست‌های کتب این مجموعه برای آمادگی جهت شرکت در کنکور اکتفا نکرده و حتماً تست‌های منابع دیگر را نیز حل نمایند.

کلام آخر

مجموعه کتاب آموزش شگفت‌انگیز از انتشارات خیلی سبز می‌توانند به دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در یادگیری کامل دروس مهم از صفر تا صد کمک بسیاری کند. این کتاب‌ها همچنین با ارائهٔ تمرین‌های تشریحی و تست‌های فراوان دانش‌آموزان را برای شرکت در امتحانات نهایی آماده کرده و آن‌ها را با سؤالات تستی گوناگون آشنا می‌سازند. دانش‌آموزان به کمک درسنامه‌های مفصل این مجموعه می‌توانند به صورت خودآموز مباحث را عمیقاً فرا گیرند. کتب این مجموعه بیشتر هدف آموزشی دارند و دانش‌آموزان خوب و قوی باید از کتب بانک تست دیگر برای بالا بردن تسلط خود در تست زدن استفاده نمایند.

کتاب‌های پرفروش آموزش شگفت انگیز

کتاب‌های جدید آموزش شگفت انگیز