سال 1403

گام به گام (دروس طلایی) کاگو

کتاب‌های گام به گام (دروس طلایی) کاگو

کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو کتاب‌های جامعی هستند که به صورت جداگانه برای هر پایه نوشته شده‌اند. هر کتاب از این مجموعه شامل درسنامه‌های خلاصه و کاربردی و پاسخ تمام تمرین‌ها، فعالیت‌ها و کار در کلاس‌های کتاب‌های درسی آن پایه است. علاوه بر درسنامه برای ارزشیابی دانش‌آموزان در این کتاب‌ها سؤالات تشریحی به دو شکل ارزشیابی مستمر و سؤالات امتحانی (نیم‌سال اول و نیم‌سال دوم) به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها ارائه شده‌اند.

ویژگی‌های مشترک ظاهری درسنامه‌های کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو

کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو از حجم بالایی برخوردار هستند اما به دلیل اینکه تمام دروس یک پایه در هر یک از کتاب‌های این مجموعه قرار گرفته است، حجم معقولی دارند. طراحی صفحات کتب این مجموعه نکته یا ویژگی به خصوصی ندارد و عموماً از رنگ‌هایی مثل آبی در کنار رنگ‌های خاکستری و مشکی برای چاپ آن‌ها استفاده شده است. قابل ذکر است که درس‌هایی مثل زیست‌شناسی و شیمی که شکل‌های مهم و پرجزئیاتی دارند به صورت تمام رنگی چاپ شده‌اند. یکی از ویژگی‌های جالب این مجموعه ارائهٔ برچسب‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از آن‌ها کتاب خود را تقسیم‌بندی کنند و دسترسی راحت‌تری به مطالب هر کتاب داشته باشند.

ویژگی‌های مشترک درسنامه‌های کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو

سری دروس طلایی کاگو با هدف بررسی تمام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نوشته شده است. درسنامه‌های این کتاب‌ها به صورت خلاصه و کاربردی نوشته شده‌اند و عموماً در قالب کادرهای آموزشی ارائه شده‌اند. با توجه به این که شیوهٔ آموزش برای هر درس متفاوت است بنابراین محتوای ارائه شده برای هر درس در این مجموعه نیز ویژهٔ همان درس است. به همین جهت مؤلفان در صفحهٔ ابتدایی هر یک از آن‌ها بخش با عنوان «محتوای ویژهٔ کتاب» اضافه کرده‌اند که تمام ویژگی‌ها و بخش‌های خاص را معرفی می‌کند. به عنوان مثال در دروسی مثل عربی و فارسی متن درس‌ها و تمرین‌های آن‌ها به طور کامل ترجمه و پاسخ داده شده است یا برای درس‌های ریاضی و فیزیک بخشی به عنوان «بدفهمی‌های رایج» وجود دارد که به بیان نکات و مفاهیمی می‌پردازد که امکان خطا یا اشتباه در درک آن‌ها وجود دارد. همان طور که بیان شد علاوه بر کادرهای آموزشی در سری دروس طلایی کاگو پاسخ تمرین‌ها، فعالیت‌ها، کاردرکلاس‌ها و… به طور کامل و جامع ارائه شده است.

ویژگی‌های مشترک پرسش‌های تشریحی کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو

در سری دروس طلایی کاگو برای هر درس پرسش‌هایی متنوع با عنوان «ارزشیابی مستمر» ارائه شده است. باید به این نکته توجه کرد که تعداد این سؤالات زیاد نیست و صرفاً مناسب حل پس از یادگیری و جمع‌بندی دروس است. در این مجموعه سؤالات امتحانی نیم‌سال اول و دوم نیز ارائه شده‌اند که به صورت کاملاً تشریحی  با سؤالات متنوع هستند.

ویژگی‌های مشترک پاسخنامه‌های تشریحی کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو

پاسخنامه‌های سری دروس طلایی کاگو با توجه به نوع درس و نوع سؤالات آن متفاوت است و ممکن است پاسخ برخی از سؤالات به صورت کوتاه نوشته شده باشد. به طور کلی این مجموعه پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای دارد و تمام ابهامات دانش‌آموزان را به خصوص در پاسخ به مسئله‌ها رفع می‌کند.

لیست کتاب‌های سری دروس طلایی کاگو

مجموعهٔ دروس طلایی کاگو برای همهٔ پایه‌ها به طور اختصاصی تألیف شده است. کتاب‌های این مجموعه برای دبستان عبارت‌اند از:

کتاب‌های این مجموعه برای متوسطهٔ اول عبارت‌اند از:

این مجموعه برای مقطع متوسطهٔ دوم کتاب‌های زیر را ارائه کرده است:

کتاب‌های پرفروش گام به گام (دروس طلایی)

کتاب‌های جدید گام به گام (دروس طلایی)