سال 1403

دکتر آی کیو گاج

کتاب‌های دکتر آی کیو گاج

دربارهٔ مجموعه کتاب‌های پنج بعدی دکتر آی کیو

سری کتاب‌های دکتر آی کیو جهت مطالعه دانش آموزان در مقاطع اول تا نهم تالیف شده است و مانند یک کتاب کمکی جامع با سوال‌های بدون جواب برای معلمان گرامی میباشد. همچنین این سری کتاب‌ها از پنج فصل اساسی درسنامه، کار در منزل، کار در کلاس، آمادگی تیزهوشان و ویدیوهای آموزشی تشکیل شده‌اند که سطح علم و آمادگی دانش آموزان را برای آزمون‌ها بالاتر میبرد.

چگونه باید کتاب‌های پنچ بعدی دکتر آی کیو را مطالعه کرد؟

دانش آموزان می‌توانند جهت برطرف کردن نقاط ضعف و فراگیری مباحث درسی، ویدیوهای آموزشی دکتر آی کیو را تماشا کنند و یا از جواب تمرینات کمک بگیرند، همچنین می‌توانند همانطور که درسنامه را مطالعه می‌کنند و یا ویدیوی آموزشی را می‌بینند با توجه به معلومات خود در آن زمان، به پرسش‌ها جواب بدهند. در صورت پیدا نکردن پاسخ می‌توانند بعد از مطالعه بیشتر مطالب و درک عمیق آن‌ها؛ به سایر تمرین‌ها بپردازند.

/blog/wp-content/uploads/2019/06/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%88.jpg


خصوصیات کتاب‌های پنج بعدی دکتر آی کیو چیست؟

بعد اول این کتاب‌ها شامل درسنامه می‌شود که پیش از خواندن آن باید از مضمون و نحوه خواندن این کتاب آگاه بشوید. در بخش درسنامه جهت آمادگی دانش آموزان برای مطالعه بخش‌های بعدی، نکات درسی به صورت ریز به ریز و صحیح آورده شده است.

بعد دوم این کتاب شامل کار و تمرین می‌شود که بعد از مطالعه درسنامه کاربرد دارد. این بخش به مرور و مطالعه بیشتر دانش آموزان در کلاس کمک بسیاری می‌کند. این تمرین‌ها و آزمون‌های بدون جواب در شکل‌های مختلفی مطرح شده‌اند که در کلاس جهت تمرین بیشتر بعد از درسنامه‌ها مطالعه می‌شوند.

بعد سوم این کتاب شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای می‌شود. همان طور که بیشتر امتحانات آزمایشی و ورودی مدرسه‌ها به صورت پرسش‌های چهار گزینه‌ای می‌باشد بعد سوم این مجموعه کتاب‌ها نیز به این صورت ارائه شده است اما در مقاطع اول و دوم دبستان به خاطر ضروری نبودن سوال‌های چهارگزینه‌ای وقوی نبودن خواندن و نوشتن دانش آموزان این بخش در کتاب‌های پنج بعدی دکتر آی کیو ارائه نشده است. همچنین یک قسمت از کتاب‌های پنج بعدی نیز مخصوص دانش آموزان تیزهوشان تالیف شده است.

بعد چهارم این سری کتاب‌ها شامل تمرین‌های اضافه بر سازمان برای کار در منزل می‌شود. تمرین‌هایی جهت مرور بیشتر و فعالیت در خانه برای دانش آموزان بر حسب مقدار دروس در آخر کتاب آورده شده است که دانش آموزان این امکان را دارند که تمرین‌ها را از خط برش جدا کرده و به معلم خود برای صحیح کردن بدهند.  

بعد پنجم این کتاب که فصل آخر هم می‌باشد شامل آموزش تصویری نکات است که با وجود این خصوصیت در مجموعه کتاب‌های دکتر آی کیو دانش آموزان می‌توانند به بهترین شکل نکات درسی را مطالعه کنند.

از دیگر خصوصیات این مجموعه کتاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

پرسش‌های چهار گزینه‌ای استاندارد و در کنار آن‌ها پاسخ‌های تشریحی

تعلیم مطالب کتاب‌های درسی بصورت جامع و عمیق

همگام با تکنولوژی کلاس مجازی

دارای ویدیوهای آموزشی مفید

تکالیف حل نشده برای تمرین در کلاس

کتاب‌های پرفروش دکتر آی کیو

کتاب‌های جدید دکتر آی کیو