سال 1403

بابک سادات (Babak Sadat)

کتاب‌های بابک سادات (Babak Sadat)

ریاضی در رشتهٔ تجربی یکی از دروس تخصصی است و با توجه به رقابت بسیار حساس در این رشته، بالا زدن ریاضی در کنکور یکی از الزامات قبولی در رشته‌های پرمتقاضی این رشته مانند پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی است. بنابراین دانش‌آموزان این رشته بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که داشتن کتاب مناسب برای این درس از اوجب واجبات است. در این بین دانش‌آموزانی که با انتشارات تخته سیاه آشنایی دارند، حتما نام مهندس بابک سادات استاد برجستهٔ ریاضیات را شنیده‌اند. سطح کتاب‌های مهندس سادات و انتشارات تخته سیاه معمولاً اندکی بالاتر از کتاب درسی و کنکور است. تا قبل از کنکور ۱۴۰۰ مخاطبین کتاب‌های تخته سیاه دانش‌آموزان برتر بودند. اما با توجه به سطح سوالات ریاضی کنکور ۱۴۰۰ و احتمال ادامهٔ این روند، باید از این پس تمامی دانش‌آموزان را اعم قوی و ضعیف مخاطب کتاب‌های این انتشارات دانست.

بیوگرافی مهندس بابک سادات

مهندس بابک سادات متولد دوم خرداد ۱۳۶۱ در تهران است که کارشناسی ارشد رشتهٔ مهندسی بیوتکنولوژی را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر کسب کرده است. اگر بخواهیم به افتخارات او اشاره کنیم؛ می‌توانیم او را مبتکر روش نوین آموزش ریاضیات بدون فرمول و بر اساس مفاهیم خیلی ساده معرفی کنیم. او با سبک خاص تدریس خود توانست در مدت نسبتاً کوتاهی به یکی از پرمخاطب‌ترین دبیران ریاضی در سطح کشور تبدیل شود. این ابتکار را می‌توان در تالیفات او نیز مشاهده کرد. او هم اکنون در برترین آموزشگاه‌های تهران مشغول به تدریس ریاضی به صورت آنلاین است و مخاطبین او از سراسر کشور هستند. در ضمن مهندس بابک سادات ۱۸ سال سابقه تدریس کنکور در بیش از ۵۰ مرکز آموزشی معتبر از جمله مدارس فرزانگان و تیزهوشان و آموزشگاه‌های تهران مثل راه اندیشه، بعثت و بهارستان کرج را دارد. دبیر پروازی بودن که برای دبیران یک افتخار محسوب می‌شود به این معنا است که همزمان در چند شهر از کشور مشغول به تدریس است و هر روز از هفته در یکی از شهرها حضور دارند. بابک سادات نیز دبیر پروازی بسیاری از شهرها از جمله شیراز، کرمانشاه، کرمان، زاهدان، بیرجند، تبریز، مشهد، گرگان، اصفهان، اهواز، قزوین، قم، گرمسار، سمنان و آموزشگاه اوج همدان بوده است. البته با شیوع بیماری کرونا و گسترش کلاس‌های آنلاین تقریباً دبیر پروازی بودن از میان برداشته شده است. مهندس سادات حتی تجربه تدریس کلاس‌های ضمن خدمت در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران را برای دبیران ریاضی دارد. او مدرس و کارشناس ریاضی در صدا و سیما از سال ۹۰ تا ۹۷ نیز بوده است. جدای از موارد ذکر شده بابک سادات تالیف بیش از ۱۷ عنوان کتاب کمک آموزشی در نشرهای کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چیکلک معلم، تخته سیاه و راه اندیشه را بر عهده داشته است. البته همکاری او با قلم‌چی و کلک معلم به سال‌های قبل برمی‌گردد. در ادامه تعدادی از تالیفات او را برخواهیم شمرد.

 


تألیفات مهندس بابک سادات

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم بابک سادات بیش از ۱۷ کتاب را تالیف کرده تعدادی از آن‌ها برای نظام قدیم بوده و دیگر چاپ نمی‌شوند. در حال حاضر او با انتشارات تخته سیاه و راه اندیشه همکاری می‌کند. در زیر تعدادی از تالیفات او را به همراه توضیح مختصری ارائه داده‌ایم.

  • ریاضیات تجربی جامع کنکور انتشارات تخته سیاه: این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های کتابچی است، معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب‌های بابک سادات است. این کتاب تک جلدی از درسنامه، تست و پاسخنامهٔ تشریحی و کلیدی تشکیل شده، با بیانی شیوا به ارائهٔ تمامی مطالب موردنیاز برای کنکور تجربی پرداخته که می‌تواند یک منبع مناسب و کامل برای دانش‌آموزان تجربی باشد. نوع نگارش و تالیف این کتاب به نحوی است که هر دانش‌آموز با هر سطح علمی بتواند از آن استفاده کند. در لابه‌لای متن رسمی این کتاب، متون طنزی نیز ارائه شده که می‌تواند باعث ارتباط هرچه بهتر دانش‌آموز با کتاب شود.
  • جمع‌بندی ریاضیات تجربی کنکور انتشارت راه اندیشه: این کتاب برای روزهای منتهی به کنکور تالیف شده و عنوان اصلی آن ریاضی تجربی به سبک بابک سادات است. شما می‌توانید با خرید این کتاب، ریاضی خود را جمع‌بندی کنید. در ضمن ۶۰ سوال احتمالی کنکور نیز در آن ارائه شده است.
  • جزوه مغز ریاضی: این جزوه که با دست‌خط خود بابک سادات و با چاپی تمام رنگی وارد بازار کتاب شده، متشکل از سوالات ریاضی چند سال اخیر است که با روش‌های بسیار خوبی حل شده‌اند. جزوه مغز ریاضی مختص دانش‌آموزان تجربی است که بهتر است در هفته‌های منتهی به کنکور مطالعه شود.

تعداد تألیفات مهندس بابک سادات بیش از این است، اما به معرفی سه کتاب پرفروش آن بسنده کرده‌ایم

کتاب‌های پرفروش بابک سادات

کتاب‌های جدید بابک سادات