بیا از کتابچی بگیر

انتشارات هرمس

کتاب‌های انتشارات هرمس

با گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و اهمیت دادن به این موضوع، افراد زیادی مایل به خواندن کتاب‌هایی در ژانرهای مختلف و هماهنگ با سلیقه ادبی خود هستند. اما در بازار کتاب، هزاران نمونه وجود دارد که با توجه به پایین بودن بار ادبی و علمی،  متاسفانه با اهداف تجاری به چاپ می‌رسند. با توجه به این موضوع، حساس شدن روی ناشر اثر طبیعی به نظر می‌رسد. یکی از انتشارات مورد اطمینان در مبحث کیفیت کتاب‌های به چاپ رسیده، انتشارات هرمس است که در ادامه به تاریخچه و فعالیت این نشر و مروری بر آثار برجسته چاپ شده از نویسند گان و مترجمین برتر ایرانی و خارجی توسط این انتشارات خواهیم پرداخت.

تاریخچه و فعالیت‌های انتشارات هرمس

انتشارات هرمس، سال 1387 در تهران آغاز به کار کرد و در مدتی کوتاه و تا سال 1388 موفق به چاپ 433 اثر شد. از مهم‌ترین افتخارات و جایزه‌های کسب شده توسط انتشارات هرمس، می‌توان به 7 بار برنده شدن در جایزه سال کتاب اشاره کرد. دفتر مرکزی نشر هرمس، در خیابان ولیعصر تهران واقع شده و در حال حاضر سعید دمیرچی سمت مدیر عاملی نشر هرمس را بر عهده دارد. انتشارات هرمس به طور کلی در سه موضوع داستان، ناداستان و هنر کتاب منتشر می‌کند. در ذیل، می‌توانید لیست کامل دسته‌بندی موضوعات کتاب‌های چاپ شده توسط نشر هرمس را ملاحظه نمایید.

●      داستان ایرانی

●      داستان خارجی

●      کتاب‌های کیمیا

●      تاریخ و اساطیر

●      دین و عرفان

●      زبان و ادبیات

●      سرگذشت‌نامه و خاطرات

●      علوم اجتماعی

●      علوم و فنون

●      فلسفه و کلام

●      نقد و تفسیر

●      هنر

برای بازدید از تمامی کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات هرمس، به آدرس اینترنتی www. hermespub.ir مراجعه کرده و برای برقراری ارتباط مستقیم با نشر هرمس برای پذیرش آثار تالیفی و ترجمه شده می‌توانید با شماره تلفن 02188795674 تماس بگیرید.

برترین آثار به چاپ رسیده توسط انتشارات هرمس

در طول مدت فعالیت حدودا دو دهه‌ای، انتشارات هرمس همواره در تلاش بوده تا مهم‌ترین و فاخرترین آثار را به چاپ رساند و باید عنوان کنیم که تا حد قابل قبولی در این زمینه موفق عمل کرده است. بسیاری از کتاب‌ها، بارها با تجدید چاپ روبه‌رو شده‌اند که این مورد بدون شک با استقبال خوانندگان و کتاب دوستان ایرانی رابطه‌ای مستقیم دارد و همین مسئله می‌تواند ارزش والای آثار ادبی و هنری چاپ شده توسط نشر هرمس را اثبات کند. کتاب‌های بسیار زیادی توسط انتشارات هرمس تا به امروز به چاپ رسیده‌اند و طبیعتا نام بردن از یکایک کتاب‌های مطرح و مورد استقبال مخاطبین در یک لیست و به طور خلاصه، کار دشواری است. اما با توجه به آمارها و نوبت تجدید چاپ آثار، می‌توانیم به کتاب‌های با ارزشی مانند: دختر پرتقالی، آواز قو، دنیای سوفی، بیگانه، قتل‌های الفبایی، اعلام یک قتل، قتل آسان، رسوایی در کشور بوهم، برق نقره‌ای، بینوایان، آثار برجسته افلاطون و بسیاری از شاهکارهای ادبی جهان اشاره کنیم. اگر از دوستداران و طرفداران رمان‌های ایرانی هستید، حتما به کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات هرمس در این زمینه، نگاهی داشته باشید. اگر بخواهیم به شکل مختصر چندین اثر معروف و پرطرفدار از رمان‌های ایرانی انتشارات هرمس را نام ببریم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

●      فیل در تاریکی

●      هومو موزیکوس

●      آینه‌های خندان

●      در میان تاریکی

●      شمس و طغرا

●      خیر النساء

●      مرد بیست و چند انگشتی

●      صد میدان

●      کیمیاگران

برجسته‌ترین نویسندگان و مترجمان

در ابتدای نوشتار، به کیفیت و بار ادبی بالای آثار به چاپ رسیده توسط انتشارات هرمس اشاره‌ای داشتیم. از همین رو انتظار شنیدن نام‌های بزرگ نویسندگان و مترجمانی را داریم که انتشارات هرمس اقدام به چاپ آثار آنها کرده است. از نویسندگان ایرانی می‌توانیم به این نام‌ها اشاره کنیم:

●      قاسم هاشمی نژاد

●      مهدی رعنایی

●      غلامرضا خاکی

●      یوریک کریم مسیحی

●      محمدباقر میرزا خسروی

●      مهدی محبتی

●      هرمز ریاحی

●      حمزه سردادور

در بخش مترجمان ایرانی، نام‌هایی مانند:

●      کوروش صفوی

●      آبتین گلکار

●      محمدعلی فروغی

●      محمد قزوینی

●      محمد گذرآبادی

●      صالح نجفی

●      رویا سعیدی

●      مهنوش عزیزی

●      محمدعلی ایزدی

●      کریم امامی

●      اسماعیل سعادت

در فهرست کتاب‌های این انتشارات به چشم می‌خورد. کتاب‌های چاپ شده از نویسندگان و مترجمان ایرانی که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، در ژانرهایی مانند فلسفه، داستان ایرانی و خارجی به چاپ رسیده‌اند.

آلبر کامو نویسنده کتاب بیگانه

اگر از علاقه‌مندان به داستان، رمان و فلسفه غرب هستید، می‌توانید کتاب‌های نویسندگان بزرگی همچون یوستین گوردر، کاترین آن جونز، فردریش نیچه، آگاتا کریستی، آرتور کانن دویل، آنتوان چخوف، آلبر کامو، میشل فوکو، ویکتور هوگو و بسیاری از بزرگترین نویسندگان غیرایرانی و صاحب سبک دنیای ادبیات را از انتشارات هرمس تهیه نمایید.

کتاب‌های پرفروش هرمس

کتاب‌های جدید هرمس