سال 1403

گام به گام (درس پک) مهروماه

کتاب‌های گام به گام (درس پک) مهروماه

کتاب‌های سری درس پک مهروماه کتاب‌های راهنمای گام به گام دروس هستند که به صورت پایه به پایه نوشته شده‌اند. ویژگی اصلی کتاب‌های این مجموعه ارائهٔ پاسخ تمام تمرین‌ها، فعالیت‌ها، کار در کلاس‌ها و… تمام دروس هر پایه است. همچنین این کتاب دارای درسنامه‌های آموزشی خلاصه و کاربردی با عنوان «ایستگاه آموزش» است. همچنین پرسش‌های فصل به فصل یا درس به درس برای سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان ارائه شده است. دو آزمون پایانی و نوبت اول نیز کامل‌کنندهٔ مطالب ارائه شده در این کتاب هستند.

ویژگی‌های مشترک ظاهری درسنامه‌های کتاب‌های سری درس پک مهروماه

کتاب‌های سری درس پک مهروماه به دلیل اینکه تمام دروس یک پایه در یک کتاب ارائه شده است دارای حجم بالایی هستند. کتاب‌های پایهٔ سوم تا دهم این مجموعه به صورت تمام رنگی چاپ شده‌اند و کتاب‌های یازدهم و دوازدهم با رنگ‌های آبی و خاکستری به عنوان مکمل رنگ مشکی صفحه‌آرایی شده‌اند. قابل ذکر است که دروس زیست‌شناسی و شیمی نیز در کتاب‌های این دو پایه به صورت رنگی چاپ شده‌اند تا شکل‌های آن‌ها به صورت واضح و کامل نشان داده شود. به طور کلی کتاب‌های سری درس پک مهروماه دارای صفحه‌آرایی جذابی هستند که مطالعه را خسته‌کننده نمی‌کنند.

ویژگی‌های مشترک درسنامه‌های کتاب‌های سری درس پک مهروماه

درسنامه‌های سری درس پک مهروماه در قالب ایستگاه‌های آموزش ارائه شده‌اند. ایستگاه‌های آموزش عموماً به بیان مطالب مهم کتاب درسی می‌پردازند و خلاصه، مفید و کاربردی هستند. در طراحی ایستگاه‌های آموزش از جدول‌ها و نمودارهای مختلف استفاده شده است تا مطالب به خوبی در ذهن دانش‌آموزان تثبیت شود. محتوای ارائه شده برای هر درس از کتاب‌های سری درس پک مهروماه متفاوت است. به عنوان مثال برای درس‌های فارسی، زبان انگلیسی و عربی تمام جملات و شعرهای کتاب درسی به صورت کامل ترجمه شده‌اند یا در درس زبان انگلیسی به طور ویژه نحوهٔ تلفظ تمام واژه‌ها در زیر آن‌ها نوشته شده است. همان طور که بیان کردیم کتاب‌های سری درس پک مهروماه شامل پاسخ تمام پرسش‌ها، فعالیت‌ها، تمرین‌ها و… کتاب‌های درسی هر پایه هستند و تمام نکات مربوط به آن‌ها را بررسی می‌کنند.

ویژگی‌های مشترک پرسش‌های تشریحی کتاب‌های سری درس پک مهروماه

در کتاب‌های سری درس پک مهروماه ارزشیابی و سنجش دانش‌آموزان به دو شکل درس به درس یا فصل به فصل و آزمون‌های پایانی هر نوبت تحصیلی انجام می‌شود. آزمون‌های درس به درس این مجموعه با عنوان‌های «ایستگاه سنجش» ارائه شده‌اند و شامل انواع نمونه سؤال‌های امتحانی هستند. در انتهای محتوای مربوط به هر کتاب درسی دو آزمون نوبت اول و پایانی ارائه شده‌اند که برای جمع‌بندی نهایی بسیار مناسب هستند.

ویژگی‌های مشترک پاسخنامه‌های تشریحی کتاب‌های سری درس پک مهروماه

پاسخنامه‌های سری درس پک مهروماه غالباً به صورت پاسخ کوتاه هستند و به جواب اصلی اشاره می‌کنند اما طبیعتاً با توجه به نوع سؤال و نوع درس شیوهٔ پاسخگویی مؤلفان در کتاب‌های این مجموعه متفاوت است.

لیست کتاب‌های سری درس پک مهروماه

کتاب‌های مجموعهٔ درس پک مهروماه برای پایه‌های سوم ابتدایی تا دوازدهم تألیف شده و به چاپ رسیده‌اند. کتاب‌های این مجموعه برای دبستان عبارت‌اند از:

کتاب‌های این مجموعه برای متوسطهٔ اول عبارت‌اند از:

این مجموعه برای مقطع متوسطهٔ دوم کتاب‌های زیر را ارائه کرده است:

کتاب‌های پرفروش گام به گام (درس پک)

کتاب‌های جدید گام به گام (درس پک)