سال 1403

شهاب اناری

کتاب‌های شهاب اناری

دکتر شهاب اناری، یکی از پرافتخارترین و بهترین اساتید کنکور سراسری کشور هستند که دی وی دی‌های آموزشی و کتاب‌های تألیفی ایشان همواره از بهترین منابع برای موفقیت در درس زبان انگلیسی بوده است. بدون شک همه داوطلبان و دانش‌آموزان با سوابق درخشان این استاد آشنا هستند. دانش‌آموزان در فضای مجازی و کلاس‌های درسی، نام این استاد را شنیده‌اند و به سوابق تحصیلی دکتر اناری آشنایی کامل دارند. ما در این مطلب به طور کامل بیوگرافی دکتر اناری را به همراه سوابق آموزشی و تحصیلی ایشان به شما معرفی می‌کنیم.

بیوگرافی و معرفی دکتر شهاب اناری

دکتر شهاب اناری متولد ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ است. استاد اناری در کنکور سراسری سال ۱۳۷۶ موفق به کسب رتبه اول در رشته تجربی شد. او فارغ‌التحصیل مرکز استعدادهای درخشان (مرکز علامه حلی تهران) در مقطع دبیرستان و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است. استاد اناری در سال ۱۳۷۶ نفر اول کنکور دانشگاه آزاد برای رشته پزشکی بود. موفقیت‌های شهاب اناری در سال ۱۳۷۸ نیز ادامه داشت و جزو نفرات برتر آزمون کشوری علوم پایه پزشکی شد. او از سال ۱۳۷۶ شروع به تدریس زبان انگلیسی کرد و با ایجاد روش‌های جدید و ابداعی به بهترین مدرس زبان انگلیسی در کشور تبدیل شد. سابقه درخشان تحصیلی و آموزشی استاد اناری بهترین دلیل برای پرطرفدار بودن تدریس درس زبان انگلیسی ایشان بوده است. علاوه بر این، دکتر اناری در کتاب‌های کمک‌آموزشی زبان انگلیسی، دقیقاً همانند کلاس‌های خصوصی، درس زبان انگلیسی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. از افتخارات ارزشمند دکتر شهاب اناری در حوزه درس زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      دارای مدرک TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) از دانشگاه تورنتو کانادا

·      کسب نمره ۸ در آزمون آیلتس

·      مدرس درس زبان انگلیسی در بهترین مراکز آموزشی کشور

·      برگزاری بزرگ‌ترین همایش‌های زبان انگلیسی در کشور از سال ۱۳۷۶

·      مدیر آکادمی زبان شکوفا

·      تسلط کامل به زبان‌های انگلیسی و آشنایی با زبان‌های فرانسه و اسپانیایی

·      مدرس و کارشناس درس زبان انگلیسی در شبکه‌های صدا و سیما

·      آموزش زبان انگلیسی در شبکه‌های استانی توسط شهاب اناری

·      برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت دبیران زبان انگلیسی

·      طراح سؤالات کنکورهای آزمایشی کشور

·      مؤلف بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور

·      برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت دبیران زبان و تدریس در طرح توانمندسازی دبیران کنکور تهران

·       دریافت چندین تقدیرنامه از رییس جمهور، وزیر و رییس آموزش و پرورش شهر تهران

افتخارات دکتر شهاب اناری

شهاب اناری نه تنها از اساتید برتر آموزش زبان انگلیسی کنکور است، بلکه در سطح جهانی نیز افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است. دکتر اناری به عنوان یک پزشک، سخنران و نویسنده بین‌المللی شهرت بسیاری دارد. او به عنوان عضو هیات مؤسسین انجمن کوچینگ ایران، عضو هیات مدیره انجمن بین‌المللی کوچ‌های حرفه‌ای (ICF) در تورنتو فعالیت کرده و نیز عضو انجمن سخنرانان حرفه‌ای کانادا است. در سال ۲۰۱۵ به عنوان متخصص نخبه آمریکا و در سال ۲۰۱۶ توسط وال‌استریت ژورنال به عنوان استاد بزرگ موفقیت انتخاب شد. وی در یک گفتگو مخاطبان خود را چند دسته می‌داند و بیان می‌کند: غیر از کنکوری‌ها که بیش از ۲۰ سال است در خدمتشان هستم، مخاطبان من دیگر دو دسته هستند:

۱)  صاحبان کسب و کار و افراد خویش فرما که از طریق متدولوژی منحصر به فردی که دارم (کشف، ابراز، درآمد) به آن‌ها کمک می‌کنم در بازارشان برند شخصی خود را بسازند، اعتماد مشتریانشان را به دست آورند و بیزنسشان را رشد دهند

۲)  افرادی که درگیر تصمیمات و تغییرات بزرگ هستند و من از طریق مهارت‌های مربیگری و دانش و تجربه وسیعم در این زمینه به آن‌ها کمک می‌کنم به تصمیم درست برسند و زندگی ایده آل خود را خلق کنند.

همکاری با برایان تریسی

کتاب دکتر اناری به نام «آتش زندگی‌ات را روشن کن»و همکاری با برایان تریسی کارآفرین و نویسنده مطرح جهانی، بیش از پیش او را به تیتر محافل فرهنگی تبدیل کرد. از دیگر کتاب‌های معروف او می‌توان به نوشته‌هایش در زمینه آموزش زبان انگلیسی و اصول موفقیت نام برد. او در زمینه برندینگ شخصی و کوچینگ نیز فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است. کتاب او نزدیک به ۲ میلیون جلد  به ارزش ۵۶ میلیارد تومان محصولات آموزشی تولید و به فروش رسانده شده است. موفقیت تازه و حضورش در اسامی مؤلفان کتاب پرفروش سایت آمازون این روزها او و فعالیتّ‌هایش را در صدر اخبار حوزه کتاب قرار داده است. استاد شهاب اناری در مورد همکاری خود با برایان تریسی می‌نویسد: «برایان تریسی برای تألیف این کتاب با انتشارات سلبریتی پرس آمریکا همکاری کرد و یک فراخوان به کارآفرینانی که موفقیت شغلی داشتند، داد تا در تألیف این کتاب با او همکاری کنند و تجربیات خود را با مخاطبان این کتاب به اشتراک بگذارد. من هم به انتشارات تقاضا دادم، دو بار با من مصاحبه شد تا اینکه فصل تألیفی خودم را ارسال کردم و مورد تأیید قرار گرفت و توانستم در این کتاب با برایان تریسی همکاری کنم. همکاری من با برایان تریسی کارآفرین مطرح جهانی افتخار بزرگی بود که بتوانم در این کتاب فصلی را در مورد موفقیت شغلی از طریق برند سازی خصوصی (Personal Branding) تألیف کنم.» ما در قسمت زیر خلاصه‌ای از افتخارات بین‌المللی شهاب اناری را به شما معرفی می‌کنیم:

·      عضو هیات مدیره انجمن بین‌المللی کوچ‌های حرفه‌ای (ICF) در تورنتو

·      عضو ده درصد بالای سخنرانان حرفه‌ای کانادا (CAPS)

·      کوچ حرفه‌ای دانش‌آموخته مدرسه کوچینگ iPEC

·      نویسنده مجله فوربز

·      معرفی به عنوان یکی از متخصصان خبره آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۵

·      معرفی به عنوان «استاد بزرگ موفقیت» توسط وال‌استریت ژورنال در سال ۲۰۱۶

·   معرفی به عنوان «تونی رابینز ایران» توسط پادکست شماره ۱ متخصصان در iTunes

·      متخصص برندینگ شخصی دانش‌آموخته مدرسه برندینگ Reach ایالات متحده

·      متخصص کوچینگ با سیستم Core Energy Coaching از موسسه آموزش عالی iPEC

·      همکاری با برایان تریسی نویسنده معروف کتاب قورباغه را قورت بده

·      برگزاری بیش از ۵۰۰ کلاس کوچینگ و موفقیت

دلیل موفقیت و درخشش دکتر شهاب اناری

دکتر اناری فرمول خاصی برای موفقیت خود دارد. او نام این فرمول را ۱، ۲، ۳ موفقیت گذاشته است و عقیده دارد برای رسیدن به موفقیت باید از این سه مرحله حساس عبور کرد. ۱ به معنای نگاه به گذشته است. نگرش‌هایی که از گذشته و تجربیات و آموزش‌های ما حاصل می‌شوند، باید از فیلترهایی عبور کنند و بلوک‌های ذهنی برطرف شوند. تا بعضی از نگرش‌ها تغییر نکنند، دستیابی موفقیت شدنی نیست. ۲ به معنای این است که موفقیت در مرحله دوم وارد آینده می‌شود و باید چشم‌انداز ترسیم کرد. برای دستیابی به موفقیت باید بدانیم که دقیقاً چه می‌خواهیم و ان را تبدیل به اهداف بلند و کوتاه‌مدت کنیم. فرمول موفقیت در مرحله ۳ وارد مرحله حال می‌شود و شخص باید بتواند از لحظه به لحظه زمان خود در طول روز به طور مفید استفاده کند. در واقع مدیریت انرژی در این مرحله معنا پیدا می‌کند.

کتاب‌ها و تألیفات دکتر شهاب اناری در زمینه کمک‌درسی

دکتر اناری در کنار آموزش زبان انگلیسی، تألیفات و کتاب‌های متنوعی دارد. کتاب‌ها و تألیفات استاد اناری شرح زیر است:

·      تألیف بیش از ۱۰ کتاب در حوزه دانش پزشکی و روانشناسی موفقیت با تیراژ بیش از ۲ میلیون

·      دوره جامع ویدیویی «آکادمی یک درصدی‌ها»

·      دوره جامع ویدیویی «۱-۲-۳ جذب مشتری»

·      تألیف کتاب آتش زندگی‌ات را روشن کنIgnite your life)) با استاد بزرگ موفقیت، برایان تریسی

·      مؤلف برترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان انتشارات مبتکران

·      گنجینه آزمون‌های زبان انگلیسی کنکور انتشارات مبتکران

·      همایش زبان انگلیسی نشر دریافت

·      چند کتاب دیگر در زمینه کنکور کارشناسی، کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد

در حال حاضر پرفروش‌ترین کتاب‌های تالیف دکتر شهاب اناری عبارتند از:

·      کتاب یک دو سه بدرخش

·      کتاب از تخصص به درآمد

·      کتاب زبان جامع انتشارات مبتکران

·      جلد اول کتاب زبان تخصصی جامع کنکور(مخصوص کنکور منحصرا زبان)

·      جلد دوم کتاب زبان تخصصی جامع کنکور(مخصوص کنکور منحصرا زبان)

·      کتاب درک متن به زبان ساده انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان اتگلیسی دهم انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان اتگلیسی یازدهم انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان اتگلیسی هفتم انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان اتگلیسی هشتم انتشارات مبتکران

·      کتاب زبان اتگلیسی نهم انتشارات مبتکران

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم تا دوازدهم می‌توانند از تالیفات دکتر اناری برای سال تحصیلی خود استفاده کرده و داوطلبان کنکوری نیز می‌توانند با تهیه کتاب زبان جامع مبتکران، آموزش کاملی از تمامی مباحث و موضوعات درس زبان انگلیسی (گرامر، واژگان، کلوزتست و درک مطلب) موجود در پایه‌های هفتم تا دوازدهم را به صورت یکجا داشته باشند و خیال خود را از بابت درس زبان انگلیسی کنکور سراسری راحت کنند.

سابقه آموزشی دکتر اناری در زمینه کمک‌درسی

·      تدریس در مرکز پیش‌دانشگاهی کوشش، بهار، سوده، روشنگران، دکتر حسابی

·      تدریس در آموزشگاه اندیشه و هنر

·      تدریس در آموزشگاه جلوه

·      تدریس آموزشگاه فرهنگ

·      تدریس در آموزشگاه راه اندیشه

·      تدریس در آموزشگاه مرزداران

·      تدریس در آموزشگاه ماهان

ویژگی‌های تدریس استاد اناری

لحن استاد شهاب اناری به هنگام تدریس و هم‌چنین در کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی کاملا روان بوده و دانش‌آموزان با هر سطح علمی را به تسلط کافی در درس زبان انگلیسی می‌رساند. از ویژگی‌های تدریس ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      آموزش کامل مباحث گرامر، واژگان، کلوزتست و درک مطلب کنکور سراسری

·      آموزش زبان انگلیسی به صورت جامع و دقیق

·      طراحی سوالات چهارگزینه‌ای تالیفی و کنکوری نکته‌دار

·      پاسخنامه تشریحی و تحلیل تمامی نکات موجود در هر تست

دانش‌آموزان و داوطلبان بسیاری در سال‌های اخیر با آموزش‌های استاد اناری موفق به کسب تراز بالا در درس انگلیسی شده‌اند. ۲ میلیون داوطلب و دانش‌آموز از کتاب‌های استاد اناری استفاده کرده‌اند. دکتر اناری با بیش از ۲۵ سال سابقه تدریس توانسته است ۳۵ هزار مخاطب را آموزش دهد. شهاب اناری بیش از پانصد کلاس، سمینار و کارگاه در موضوعات مختلف برای مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون برگزار کرده است.

علایق و زمینه‌های کاری دیگر دکتر شهاب اناری

جالب است بدانید که او علاوه بر تدریس و مربیگری علایق هنری نیز داشته و دستی در نوازندگی، آهنگسازی و خوانندگی در گروه دانشجویی مهتاب طی سال‌های ۷۷-۸۱ دارد. او همچنین در سال ۹۱، آلبومی به نام «یادته» را با همکاری سید ایمان سرور پور منتشر کرده است. او سعی دارد به عنوان اولین متخصص تربیت انرژی بنیادی در ایران از طریق محصولاتش، سمینارها و فعالیت‌هایی که به طور رایگان در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد این روش را بیشتر جا بیندازد و افرادی که مصمم هستند برای موفقیت بتوانند به غیر از بحث‌های انگیزشی و جملات زیبا یک سری راه حل عملی برای موفق شدن و پیش برد اهداف پیدا کنند.

  

 

 


کتاب‌های پرفروش شهاب اناری

کتاب‌های جدید شهاب اناری