سال 1403

عمار تاج بخش

کتاب‌های عمار تاج بخش


استاد عمار تاج‌بخش در حالی با مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه تهران، یکی از درخشان‌ترین و پرسابقه‌ترین مدرسین درس عربی است. وی همچنین در حال حاضر مدیر پروژه و مؤلف اصلی کتاب‌های عربی عمّار از انتشارات کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی است و تنها مدرس پر مخاطب عرب‌زبان کنکور است که در سابقهٔ ایشان تالیف بیش از ۳۸ عنوان کتاب دیده می‌شود؛ از دیگر فعالیت‌های وی درحوزهٔ آموزش می‌توان به طراحی آزمون‌های مدارس نشانه، تدریس در برنامه‌های گوناگون آموزشی پخش شده در تلویزیون و تدوین دی‌وی‌دی‌های آموزشی رهپویان دانش و اندیشه اشاره نمود. از سوابق اجرایی دیگر وی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سرگروه عربی آزمون فورتیک
  • طراح آزمون‌های قلم‌چی
  • تدریس در مدارس فرزانگان ۱ و ۲
  • تدریس در مدرسه علامه حلی ۲
  • مدرس برنامه کارنامه ۲۰ شبکه آموزش
  • مدیریت آموزش دبیرستان رهجویان دانش در سال ۱۳۹۰
  • مدیریت آموزش دبیرستان پیشرو در سال‌های ۱۳۹۰-۱۳۹۲
  • پاسخگویی به سؤالات کنکور ۱۳۹۳ در انتشارات راه اندیشه
  • برگزار کردن همایش‌های کشوری در استان‌های متعدد
  • تدریس یک نکته یک تست در برنامه فرصت برابر در سال ۹۴-۱۳۹۳
  • کارشناسی درس عربی در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳
  • طراحی آزمون‌های مدارس برتر ایران (نشانه) در سال ۱۳۹۵
  • طراحی آزمون‌های آزمایشی گزینه ۲
  • مدرس پروازی شهرهای اهواز، کرمان، شیراز، مشهد، شهرکرد، اصفهان، کرمانشاه، بم، دزفول، بهبهان، ماهشهر و…

استاد عمار تاج‌بخش به زعم موفقیت‌های فراوان در کنفرانس ملّی خلاقیت و نوآوری در آموزش یک لوح تقدیر از معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین در اوّلین جشنواره ایده‌های برتر دانشجویی یک لوح تقدیر از دانشگاه تهران دریافت نموده است. وی همچنین یک لوح تقدیر از انجمن ناشران آموزشی دریافت کرده و خبرگزاری بین المللی نشنال امارات متحده عربی از وی تقدیر شده است. استاد عمار تاج‌بخش دارای بیش از ۲۵ سال سابقهٔ تدریس عربی است. ایشان تا کنون در مدارس علامه حلی،  فرزانگان، سیدالشهدا، رازی، عترت، پیشرو، ایران، فاتح، فرزانگان مدرن، خدیجه کبری، الزهرا، آلاء، دانش مفید، خواجه عبداله، شاهد و… تدریس کرده‌اند. تجربهٔ بالای وی در امر تدریس درس عربی باعث شده است که کتاب‌های وی نیز بسیار در یادگیری دانش‌آموزان مؤثر عمل کنند؛ به خصوص که در عموم این کتاب‌ها کدهای هوشمندی (QR-code) قرار داده شده است که دانش‌آموزان با اسکن کردن آن‌ها به ویدئوهای آموزشی استاد تاج‌بخش دسترسی خواهند داشت. کتاب‌هایی که تا کنون توسط عمّار تاج‌بخش تألیف شده‌اند به شرح زیر هستند:

عمّار تاج‌بخش به عنوان یکی از بهترین مؤلفین کتب کمک‌درسی درس عربی همواره کتب را مطابق نظام آموزشی موجود به‌روز کرده و مفاهیم گوناگون درس عربی را همواره با نوین‌ترین و بهترین روش‌های ممکن در کتاب‌های خود آموزش داده است. کتب عربی عمّار پایه‌های مختلف با هدف آموزش کامل کتاب درسی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای امتحانات طول سال تحصیلی نوشته شده است. به همین دلیل این کتب شامل درسنامه‌های بسیار مفصل و نمونه سؤالات امتحانی متعدد هستند. همچنین در این کتاب‌ها تعدادی تست نیز ارائه شده است تا دانش‌آموزان با حل و بررسی آن‌ها از توانایی تست زدن خود نیز اطمینان حاصل فرمایند. کتب واژه‌نامه نیز با هدف در اختیار قرار دادن منابع مناسب برای دانش‌آموزان رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی جهت یادگیری لغات و واژگان تمامی دروس از کتب درسی است. عموماً در کتب واژه‌نامهٔ عمّار ابتدا لغات درس و سپس متن و واژگان مهم تمرینات هر درس از کتاب ارائه می‌شوند. کتاب النّصّ (درک مطلب و کلوز تست) عربی عمّار نیز یک منبع کمک آموزشی بسیار مفید است چرا که این کتاب با ارائهٔ درسنامه‌های بسیار کاربردی برای سؤالات کنکوری درک مطلب، تحلیل صرفی، محلّ اعرابی، قراءت و ضبط الحرکات به همراه بانک تست جامع این گونه سؤالات شامل سؤالات کنکورهای سراسری و آزمون‌های آزمایشی کانون فرهنگی آموزش برگزار شده در سال‌های اخیر در کنار پاسخنامه‌های کاملاً تشریحی یکی از بهترین منابع کمک آموزشی موجود برای دانش‌آموزان همهٔ رشته‌ها با هر سطح از توانایی است. در آخر لازم است گفته شود که عمار تاج‌بخش یکی از بهترین معلمان درس عربی بوده و کتاب‌های تألیف شده توسط وی از بهترین منابع کمک آموزشی درس عربی موجود در بازار هستند. همهٔ دانش‌آموزان می‌توانند به کمک انواع کتاب‌ها عمّار تاج‌بخش به یادگیری درس عربی پرداخته و این درس را تا حد ممکن عمیق و دقیق یاد بگیرند.

کتاب‌های پرفروش عمار تاج بخش

کتاب‌های جدید عمار تاج بخش